Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
philsson skrev:
2104072 Det betyder att det finns en hoj ledig. :tuttar :näsblod
Luke i dont think you can handle the force and the power that a Honda engine deliver :hihi

Lite bättre idag faktiskt men måste börja med ljudinstallation o svets på vanen...men imorgon??
 

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
Ikon skrev:
2104848 Luke i dont think you can handle the force and the power that a Honda engine deliver :hihi QUOTE]

DEt där är en Oneliner som kräver all respekt. :yoparty . Herrejävlar vad en del kan få till det :lol
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
GiXXeN skrev:
DEt där är en Oneliner som kräver all respekt. :yoparty . Herrejävlar vad en del kan få till det :lol
...säger Yamaha-åkaren :lol :D

Idag fick jag ut och rasta crossen lite! Gött att få wheela lite igen :yoparty
Nu är Gixxern fixad! Kopplingen funkar! Ska slänga på ett par nya däck om en vecka eller så, sen kan jag hänga med ut igen!

Tat lugnt ikväll gott folk. Jag jobbar och vill ha så lite elände som möjligt att ta hand om ;)
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
K-Man skrev:
2106131 ...säger Yamaha-åkaren :lol :D

Idag fick jag ut och rasta crossen lite! Gött att få wheela lite igen :yoparty
Nu är Gixxern fixad! Kopplingen funkar! Ska slänga på ett par nya däck om en vecka eller så, sen kan jag hänga med ut igen!

Tat lugnt ikväll gott folk. Jag jobbar och vill ha så lite elände som möjligt att ta hand om ;)
Var körde du?
Jag och två kompisar va och körde på bottnaryd idag, ruggigt gött o köra cross, även om banan är helt kass, finns inte en slät raksträcka, baaaaara massa "vågor" heeeela tiden, efter ett varv vill man dö, iaf jag som är grön på crossåka...
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
NSR_Martin skrev:
2106237 Var körde du?
Jag och två kompisar va och körde på bottnaryd idag, ruggigt gött o köra cross, även om banan är helt kass, finns inte en slät raksträcka, baaaaara massa "vågor" heeeela tiden, efter ett varv vill man dö, iaf jag som är grön på crossåka...
Jag körde på Tabergs Rallycrossbana :hihi (schhhhh) Lärde flickvännen köra mc mest faktiskt men jag fick ju wheela nedför stora grusplanen några ggr.

Bottnaryd? Riktig bana eller? Har aldrig varit där själv.... Efter 3-4 ggr vänjer du dig. Blir bättre när man får in tekniken. Hökensås är jag jäkligt sugen på att testa! Vi får höras under våren-sommaren...


Alicia skrev:
2104148 Första SM:et i Roadracing och Supermotard går av staplen den 30 april på Anderstorps motorbana. Se till att samla ihop ett gäng och dra ner!!
Jag ska dit!
 
Last edited:

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
GiXXeN skrev:
2104851
Ikon skrev:
2104848 Luke i dont think you can handle the force and the power that a Honda engine deliver :hihi QUOTE]

DEt där är en Oneliner som kräver all respekt. :yoparty . Herrejävlar vad en del kan få till det :lol
yes baby :tummenupp blir det nåt åka idag eller?förkylningen verkar ha släppt efter en kväll i vanen :va
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
K-Man skrev:
2106556 Jag körde på Tabergs Rallycrossbana :hihi (schhhhh) Lärde flickvännen köra mc mest faktiskt men jag fick ju wheela nedför stora grusplanen några ggr.

Bottnaryd? Riktig bana eller? Har aldrig varit där själv.... Efter 3-4 ggr vänjer du dig. Blir bättre när man får in tekniken. Hökensås är jag jäkligt sugen på att testa! Vi får höras under våren-sommaren...
Hehe, okej, lär ju va rätt kul det med.

Nja, det är ju ingen godkänd bana, men det är som en riktig, alltså inte att man åker lite hursomhelst som det är på vissa svartcrossbanor, utan man följer ju banan runt så den är rätt fin, men jäkligt jobbig nu, svårt o hålla farten uppe, specielt för mig som är nybörjare... Men i slutet innan vi åkte hem kändes det lite bättre iaf, tillslut lär man sig nog... Det va snack om att dom skulle plana ut banan, nån kille som håller lite ordning på den tydligen, får hoppas det blir så, då lär det bli rena drömmen att köra...!
Hökensås skulle jag med vilja testa på nån gång, hojta till om du tänkt åka dit...
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
philsson skrev:
2103864 Klarar du det så blir du min nya idol! :yoparty
så gjorde jag ofta när man skulle visa vad 740 gick för :D

NSR_Martin skrev:
2104633 Hoppas det inte är samma bil, fast det är klart, den bilen du hade lever väll förmodligen inte mer? :hihi
Hur blir man så tuff som du och driftar fett i varenda kurva och inte får löjliga ehjulssläpp? :rolleyes:
Du som kör sönder precis allt, höll din 740 någorlunda eller? Vad hade du för problem?
Det är säkert inte ens hundra kusar kvar, men den går ju bättre än en gl för det, hehe.
Brände ventilerna och slet loss bakaxeln på min blåa 740...
för att få båda att släppa så måste du få mer kast på bilen, börja alltid ställen med motorbroms så släpper båda hjulen, annars kan du alltid diffa den lite smidigt med svets, tar ca 20 min.
 

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
Åka

Icon. Var det dej o twice vi mötte på målönrakan? Den blå XT:n vem va herre på den? Själv mötte man polisen mellan Tenhult och Barnarp i 150-160 blås...
Som tur va vände han ju inte, tur e väl det då XTN inte går fortare :rofl
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
GiXXeN skrev:
2108343 Icon. Var det dej o twice vi mötte på målönrakan? Den blå XT:n vem va herre på den? Själv mötte man polisen mellan Tenhult och Barnarp i 150-160 blås...
Som tur va vände han ju inte, tur e väl det då XTN inte går fortare :rofl
Yes det var jag twice o budda på sin gamle hingst...var på torsvik o körde lite men det blåste så in i helvete så vi åkte en runda istället
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Twice skrev:
2107700Brände ventilerna och slet loss bakaxeln på min blåa 740...
för att få båda att släppa så måste du få mer kast på bilen, börja alltid ställen med motorbroms så släpper båda hjulen, annars kan du alltid diffa den lite smidigt med svets, tar ca 20 min.
Jasså, va det inte mer problem än så :näsblod
Får lära mig att motstyra helt enkelt, har hört att det ska va bra :hihi
 

Runningback

Loud pipes saves lives...
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Husky
Hoj
CR500 -96
Emmi skrev:
2080586 Det finns en vit V70 civilare i stan, bara så ni vet. :huvet


Nummerplåt: RND xxx
Bokstäverna var det sista jag såg :) detta var dock förra året.. de har säkert skaffat flera.



Hade premiärtur i lördags med lillmonstret.. efter några gasglada minuter i fucking husky så bar det hemmåt.. det tog ca: 5min efter att man hade passerat carlforskylten så kommer det en blåvit paketbil puttrade in i samhället.. körde några varv och puttrade sedan iväg..

Undra varför polisen är så himla "på", kan någon förklara detta? tvajs ikån?
:tummenupp
 
Last edited:

GiXXeN

jag elvade sist jag körde =)
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Jönköping
Hoj
XT660X
Civilpolis

grå SAAB 9-5 UDJ XXX Hajfena på taket och tonad runt om.

K-MAN jag har försökt ringa dej om bakdäcket men inte mycket till svar.
Däcket finns kvar veckan ut. Du får ropa på mig på MSN om du ska ha det annars säljer jag det till en annan som är intresserad.

Mvh Gixxen
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Runningback skrev:
2109459 Nummerplåt: RND xxx
Bokstäverna var det sista jag såg :) detta var dock förra året.. de har säkert skaffat flera.



Hade premiärtur i lördags med lillmonstret.. efter några gasglada minuter i fucking husky så bar det hemmåt.. det tog ca: 5min efter att man hade passerat carlforskylten så kommer det en blåvit paketbil puttrade in i samhället.. körde några varv och puttrade sedan iväg..

Undra varför polisen är så himla "på", kan någon förklara detta? tvajs ikån?
:tummenupp
hehe jadu det kan ju lätt bli så, dom blir ju så satans griniga när dom inte hänger med :D :yoparty
 

wiper6

Din dröm är min vardag
Gick med
13 Sep 2004
Ort
JKPG
Hoj
RGV 250 & 2 Gula minis
Såg precis på nyheterna hur de bar bort hojen.. Hela hojen hade gått av vid styret... Hann inte riktigt se vad för hoj det var.. Inga kåpor två utblås bak högt bredvid sadeln...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top