Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Ni som uppfostrat mig med bästa uppfostran man kan tänkas få, ett par funderingar såhär på torsdagskvällen:

1. Skaffa jobb, låna massa pengar för o köpa fin bruksbil för att slippa 740n, vettigt?
2. Köpa ful hoj nu när vintern ändå snart kommer eller vänta tills i vår o köpa fin...?
3. Sälja crossen som man aldrig kör på?
4: Flytta hemmifrån o bli fattig men glad eller bo hemma rik men sur?
5: "skaffa" flickvän o leva lycklig i alla sina dar eller pumpa o dumpa? (känns inte som twice kommer ge några större överraskningar på denna fråga)

Tycker ni frågeställningarna verkar ledande? HELL NO!!

Fast det bästa för stunden vore ju om alla skriver "GÅ O LÄGG DIG" så jag slipper va dödstrött på sissta dan på jobbet, imon.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Skaffa jobb, flytta hemifrån och kör lite mer på crossen fram till i vår och skaffa en schysst hoj då. Skaffa flickvän om du är kär, annars kan det lika väl va.

Seriösast i världen idag känns det som.

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
Jag snackade med en gubbe på crossbanan i går om att min Kawwa inte går som den ska och han sa att det finns nån i Jönköping som har en bänk. Har för mig att han mumlade om någon som heter Magnus. Kollade på motospeed.se och enligt deras sida har Ejfa en bänk. Vet ni om det finns någon Magnus (tror jag det var) som jobbar där eller finns det fler som har bänkar i närheten?

sLaYeR1

SHUT YOUR PIEHOLE!!!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Honda CB1300 -03
hellla skrev:
2350800 Jag snackade med en gubbe på crossbanan i går om att min Kawwa inte går som den ska och han sa att det finns nån i Jönköping som har en bänk. Har för mig att han mumlade om någon som heter Magnus. Kollade på motospeed.se och enligt deras sida har Ejfa en bänk. Vet ni om det finns någon Magnus (tror jag det var) som jobbar där eller finns det fler som har bänkar i närheten?

Killen som driver Ejfa heter Magnus...fd crossåkare tydligen rätt duktig! Vet ej de har någon bänk, bara ringa å kolla.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Ja jag har för mig att Magnus på Ejfa har en bänk. Annars har väl Ci's en?

Nu jäklar börjar det närma sig, fredagen det fina står för dörren. Nu ska jag bara logga ut och kasta mig hem, fy f*n va gytt det är!!:hoppa:öl

BTW kollade på lite gamla kort från en viss midsommarfest...:fyllisar man kan väl säga att det fanns en och annan smått ofördelaktig bild på medlemmar på detta forum. Som en röd tråd var det även någon form av blont, krulligt hår med på varenda bild......:fyllisar

//spenk

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
FIIIIIIIIIIIFAN va gött!! Mina fyra HEMSKA veckor på dila är nu över, wiiieee....

Nu gäller det bara o hitta ett jobb som man faktiskt vill jobba med, hehe..

hellla

För nollvisionen i tiden!
Gick med
29 Apr 2005
Hoj
KX250F -06, RM-Z250 -08
sLaYeR1 skrev:
2350838 Killen som driver Ejfa heter Magnus...fd crossåkare tydligen rätt duktig! Vet ej de har någon bänk, bara ringa å kolla.

Då är det säkert Ejfa gubben menade, blir till att slå honom en signal.

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
spenk skrev:
2350843 Ja jag har för mig att Magnus på Ejfa har en bänk. Annars har väl Ci's en?

Nu jäklar börjar det närma sig, fredagen det fina står för dörren. Nu ska jag bara logga ut och kasta mig hem, fy f*n va gytt det är!!:hoppa:öl

BTW kollade på lite gamla kort från en viss midsommarfest...:fyllisar man kan väl säga att det fanns en och annan smått ofördelaktig bild på medlemmar på detta forum. Som en röd tråd var det även någon form av blont, krulligt hår med på varenda bild......:fyllisar

//spenk
hmmmm...det där blonda krulliga känner man ju igen:va

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
sedärja! Uppe i ottan du me'. Visst är det svårt att sova:3freak

Förövrigt så var Winnerbäck brilljant!:tummenupp

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Letar ny
spenk skrev:
2352217 sedärja! Uppe i ottan du me'. Visst är det svårt att sova:3freak

Förövrigt så var Winnerbäck brilljant!:tummenupp
ja fan kan aldrig sova på helgerna...åkte hem tidigt igår så nu e man som ett brandlarm igen.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Man vaknar ju som om det vore vardag i alla fall! Nåja nu ska jag upp till kluben på KM.... får väl se hur det går.

över och ut//spenk

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
NSR_Martin skrev:
2349310 Ni som uppfostrat mig med bästa uppfostran man kan tänkas få, ett par funderingar såhär på torsdagskvällen:

1. Skaffa jobb, låna massa pengar för o köpa fin bruksbil för att slippa 740n, vettigt?
2. Köpa ful hoj nu när vintern ändå snart kommer eller vänta tills i vår o köpa fin...?
3. Sälja crossen som man aldrig kör på?
4: Flytta hemmifrån o bli fattig men glad eller bo hemma rik men sur?
5: "skaffa" flickvän o leva lycklig i alla sina dar eller pumpa o dumpa? (känns inte som twice kommer ge några större överraskningar på denna fråga)

Tycker ni frågeställningarna verkar ledande? HELL NO!!

Fast det bästa för stunden vore ju om alla skriver "GÅ O LÄGG DIG" så jag slipper va dödstrött på sissta dan på jobbet, imon.
:D Pumpa och dumpa!
Skaffa dej ett jobb, köp motard och bil.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Twice skrev:
2355095 :D Pumpa och dumpa!
Skaffa dej ett jobb, köp motard och bil.
Visste väl att man kunde lita på dig :hihi
Du glömde ju det viktigaste, supa skallen av sig två gånger i veckan, eller är det ute nu? Saft o bullar som gäller eller? :rolleyes:

Last edited:

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Vill bara kolla hur många det är som åker motard här i stan...har funderingar på att skaffa en men vill ha lite koll på om det finns nått folk att åka med i så fall. Lite segt att åka själv...fast först kanske jag måste skiljas från landsvägshojen och det vet jag inte om jag är beredd att göra än.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Twice och Widell och myt64 verkar ju köra en del.
Jag och Zeb kör bara bana, The Wanderer kommer väl mest hålla sig på bana med tror jag.

Förresten, skaffar du en KTM 640, 625, 660 så kan du hänga på sporthojar och köra utan problem på lite krokiga vägar.

Last edited:

Suzuki TL1000R

WWJD- What Would Jesus Do?
Gick med
2 Nov 2005
Hoj
[Äin kåmma fewra leyters bleau auk woeet Seuwseuwkee gee äss äxx]
Kompisen har precis köpt en KTM 640 och jag får säga att den imponerar inte direkt med sin kraft. Har tänkt att känna lite på en 660 till att börja med, annars är man väl lite svag för en husaberg eller husqvarna men då kommer ju allt meckande in i bilden på ett annat sätt också.
Men så vill man ju fortfarande kunna dra en långsväng på landsväg å då knyter det sig ju lite kanske...

Vad är ni och kör på för bana förresten. Vore ju kul med nån typ gocartbana som man kan åka och "lära" sig köra lite på även med en landsvägsreggad motard.

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Achtung achtung! Snabel-fucking-bilen har sabbat Hökensåsvägen med rullgrus. D var bara att vända och åka hemåt efter en km. Värdelöst :(

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
KTM EXC 500 -12
640n e boooring mot 660n.

Jag och Peter kör motardbana, mest på Linköpings MS eller Örebro Supermoto Race Track (riktig motardbana med asfalt, grus och hopp.

Zeb är instruktör på RR-banor med sin 660. Finns inga gocartbanor att köra på i Jönköping, Eksjö har en bana med bara asfalt och ibland är det körningar i Borås på bara asfalt.

Va ute en vända med Lindas R6 idag. Fan vad fort 250 är när man bara har kört motard i två år...att man inte har blivit stoppad en enda gång när man körde sporthoj är fan otroligt!

//Emmi

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Suzuki TL1000R skrev:
2356012 Kompisen har precis köpt en KTM 640 och jag får säga att den imponerar inte direkt med sin kraft. Har tänkt att känna lite på en 660 till att börja med, annars är man väl lite svag för en husaberg eller husqvarna men då kommer ju allt meckande in i bilden på ett annat sätt också.
Men så vill man ju fortfarande kunna dra en långsväng på landsväg å då knyter det sig ju lite kanske...

Vad är ni och kör på för bana förresten. Vore ju kul med nån typ gocartbana som man kan åka och "lära" sig köra lite på även med en landsvägsreggad motard.
660 kan jag rekomendera... :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...