Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

//Andreas//

Work hard, fly high!
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
R1
Silvervargen skrev:
2484474 Jajjamensan. Jag vek höger genom stan vid Kristinekyrkan. Sedan åkte jag över sandseryd, Taberg, Bratteborg hem till Vaggeryd. Som sagt: Tack för idag. Hoppas det är OK att "Gubben" hakar på fler gånger.
Ja, tack för idag allesammans. Det var som sagt kul,,,,,,,och du får nog vänta ett par år med att kalla din åkning för "gubbkörning"....flöt på fint i kurvorna :tummenupp.
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
Gubbåkning?!... Well, hade jag vart med hade de blivit RIKTIG GUBB-ÅKNING... Eller vad säger du, Umiss? ;)
 

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
Andreéas skrev:
2484756 Gubbåkning?!... Well, hade jag vart med hade de blivit RIKTIG GUBB-ÅKNING... Eller vad säger du, Umiss? ;)

Haha nejdå, du kan gasa på ganska friskt ibland du med :)
Hann tyvärr inte höra av mig till dig :( Vaknade ca 15 min innan de skulle åka iväg så jag fick ringa Thomas o be dom vänta lite till så jag skulle hinna med :)
 

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
Retro

Lägger upp 2 bilder. De är tagna på samma plats med 23 års mellanrum.
Detta är anledningen till att jag känner mig som en "gubbe". Det har inte gått en dag utan att jag har ångrat att jag sålde den hojen.
 

Bifogat

  • CB1100R.jpg
    CB1100R.jpg
    138.4 KB · Visningar: 72
  • IMG_0028a.JPG
    IMG_0028a.JPG
    136.9 KB · Visningar: 67

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Silvervargen skrev:
2485116 Lägger upp 2 bilder. De är tagna på samma plats med 23 års mellanrum.
Detta är anledningen till att jag känner mig som en "gubbe". Det har inte gått en dag utan att jag har ångrat att jag sålde den hojen.
Kul att ha kvar så gammla kort...!
Den hojen börjar bli så gammal att den inte känns gammal o ful utan retro och tuff nu, köp tillbaks den!
 

thomas_h1

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ducati 748S -98, Tidigare Honda Hornet 900 -03(numera skrot), Suzuki 800 Marauder -00 och Suzuki GSX 400 F
Tack allihop för körningen igår! Jag måste nog ta och öva lite på körningen så jag inte kommer efter så mycket bara :hojsmilie
Och du, Silvervargen, gubbkörning var inget jag såg till igår iafa. Du körde ju grymt bra :Bugar
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
skål på er:öl nu sitter man här i en nästan tom lägenhet och ta sig en välbehövlig bira, snart dax att lämna stan.
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
Jag är liiite sugen på att åka i helgen... Kan väl säga till när ni vet tid...

Umiss :... Rakorna kan väl vem som helst bränna iväg på... Men jag fegar alltid i kurvorna.. Fresten... Bågen kanske är på väg att säljas... Var en snubbe som ville tittat idag men jag kunde inte... Får se vad som händer.. :-(

NickNock skrev:
2489984 Jag tar gärna en tur i helgen, får nytt bakdäck på torsdag som jag måste köra skiten ur :tungan

Maskinlego-NickNock???
 
Last edited:

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
Andreéas skrev:
2490226 Jag är liiite sugen på att åka i helgen... Kan väl säga till när ni vet tid...

Umiss :... Rakorna kan väl vem som helst bränna iväg på... Men jag fegar alltid i kurvorna.. Fresten... Bågen kanske är på väg att säljas... Var en snubbe som ville tittat idag men jag kunde inte... Får se vad som händer.. :-(



Maskinlego-NickNock???
yes, e du grannen eller? Ska du sälja cykeln?
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
NickNock skrev:
2490293 yes, e du grannen eller? Ska du sälja cykeln?

Yepp, grannen här...

Jo, det var ju så att jag slängde ut hojen på blocket för en månad sedan.. Hände inte så mycket. Dåligt väder m.m. ... Men igår var de en snubbe som hörde av sig. Har mail:at lite bilder och han hade velat titta idag, men kunde som sagt inte... Får se om jag kör in den till jobbet imorgon och låter den stå där istället för hos farsan på landet. Säger till om jag tar in den till jobbet, så får du titta på den.

Såg att du åkte till jobbet idag?!.. Brukar du åka om det är ok väder? Var bor du?
 

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
Andreéas skrev:
2490342 Yepp, grannen här...

Jo, det var ju så att jag slängde ut hojen på blocket för en månad sedan.. Hände inte så mycket. Dåligt väder m.m. ... Men igår var de en snubbe som hörde av sig. Har mail:at lite bilder och han hade velat titta idag, men kunde som sagt inte... Får se om jag kör in den till jobbet imorgon och låter den stå där istället för hos farsan på landet. Säger till om jag tar in den till jobbet, så får du titta på den.

Såg att du åkte till jobbet idag?!.. Brukar du åka om det är ok väder? Var bor du?
idag åkte jag inte men igår, blir nog att jag tar den på torsdag för jag måste fixa däcket... jag bor på skolgatan vid systemet typ... Hur många mil har din rullat?
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
NickNock skrev:
2490377 idag åkte jag inte men igår, blir nog att jag tar den på torsdag för jag måste fixa däcket... jag bor på skolgatan vid systemet typ... Hur många mil har din rullat?

Nånstans runt 2650 mil... -99'a...
Var köper du däck? Märke?

Hur långt hade din rullat? Årsmodell -00 ?
 

NickNock

über
Gick med
24 Jul 2006
Ort
jönköping
Hoj
CBR 929, R1 -04
Andreéas skrev:
2490411 Nånstans runt 2650 mil... -99'a...
Var köper du däck? Märke?

Hur långt hade din rullat? Årsmodell -00 ?
köpte det av en polare på Holmgrens, han fixade inköpspris o byter det gratis så jag kom undan billigt;)
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
NickNock skrev:
2490435 köpte det av en polare på Holmgrens, han fixade inköpspris o byter det gratis så jag kom undan billigt;)

Hehe... helt rätt.. Jag tog det också genom en polare med fet rabatt! :) Man blir liksom så helnöjd när man vet att man betalat knappt halva priset... Är ju svindyrt me schyssta däck till mc...

Jaja... nu ska jag dra mig tillbaka... Vi syns kanske under morgondagen...!!!
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
NSR_Martin skrev:
2489834 vad sägs om lite hojkörning till helgen? Lördag eller söndag, samling runt tolv typ...?

Jag och några polare ifrån vetlanda är på ifall de går för sig... Bar vädret håller i sig med.

Någon kan väl höra av sig när det närmar sig med närmare tid och plats, Skicka gärna ett PM eller ett mess til 0735033550


///Micke
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
Är åsså på om det blir väder till det i helgen. kanske man hinner testa nya tjejen(929RR) om jag lyckas köpa henna i veckan. :yoparty :tuttar

ÄR lite sugen på att dra uppemot linköping å kolla skinnställ isf på lördag. de säljer ju ut lagret där!?! :hojcbr
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
En rekommendation för er med sporthojar är ju att köpa begagnade racedäck. Brukar ligga runt 1200 kr för en uppsättning och säljs av de flesta som rejsar. Då får ni dessutom riktigt mjuka och schysst däck till ett bra pris (typ Rennsport).
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top