Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Andreéas skrev:
2506178 Har ju iof inte kört någon av dem, men polaren har en duke... Låter såååå gött... O som nån annan hade kommenterat : ska du ändå ha en fighter så...


kört bägge (lite duke) men vilken skillnad, kttm är eg. perfekt, men vilken underbar hoj 10:an är, vilket klipp i motorn osv..

en sak till som ingen av dem gör bra, men om man åker två..

jaja, nu ska de läggas lite mera klinker i huset, dags att jobba vidare foks..



Roger över
Roger ut
 

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
Goffe skrev:
2506419 kört bägge (lite duke) men vilken skillnad, kttm är eg. perfekt, men vilken underbar hoj 10:an är, vilket klipp i motorn osv..

en sak till som ingen av dem gör bra, men om man åker två..

jaja, nu ska de läggas lite mera klinker i huset, dags att jobba vidare foks..



Roger över
Roger ut

Duger inte zx10r:n som den är då? :tungan
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Funderar på att byta till racetec däck nu, men hur är det, torkar dom o blir stela över vintern...? Känns onödigt o byta nu isf...
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
K-Man skrev:
2501533 vad 17 är en synknippel??? :va

Synknipplarna sitter inte på :tuttar även om skulle kunna tro det av namnet. :hihi Visste inte heller vad detta men fick lära mig den hårda vägen. Sitter visst pluggar/nipplar på undersidan av förgasarna som tas bort när man ska synka hur mycket luft förgasaren ska ha. Två av fyra nipplar hade vibrerat loss och lagt sig på motorblocket. Är normalt inte så kinkig men kan säga att hojen inte gick optimalt vid gas på/av
:hojraket

K-Man skrev:
2501533 Tog en sväng uppåt Habo i em-kväll med :tuttar bakpå och sen kom ovädret!! Hann tillbax till stan precis innan det brakade loss. Blev lite blöt när jag gick hem från garaget bara :D

Snacka om flax med vädret!
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
Eget forum på SH för Jönköping/Småland

Tänkte kolla intresseset att skapa en eget forum under MC-Grupper här på SH så att vi i Jönköping/Småland(närheten) får ett eget krypin så man slipper leta samåkningstådar och den tråden fylls me dall möjlig bös för det är den enda tråden som man har gemensamt.

behöver 20 medlemmar som är intresserade för att käre Swedie ska släppa till :smasha :fakta :Bugar

Så fyll på listan.

1.Ajonator
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.
11.
12.
13.
14.
15.
16.
17.
18.
19.
20.
21.
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
aJonator skrev:
2513945 Tänkte kolla intresseset att skapa en eget forum under MC-Grupper här på SH så att vi i Jönköping/Småland(närheten) får ett eget krypin så man slipper leta samåkningstådar och den tråden fylls me dall möjlig bös för det är den enda tråden som man har gemensamt.


Sorry, men jag hängde inte riktigt med...

Den nya tråden skulle vara för att...????

Den här tråden är väl till för dem som åker runt Jkpg?...
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
Andreéas skrev:
2514657 Sorry, men jag hängde inte riktigt med...

Den nya tråden skulle vara för att...????

Den här tråden är väl till för dem som åker runt Jkpg?...


Den nya tråden skulle inte vara nån tråd utan en helt egen del på SH. Vi skulle få ett eget "forum" under MC Grupper i sverige. Där skulle alla trådar hamna som vi i Jönköping/Småland finner av intresse. Denna samåkningstråden skulle vara en av många trådar vi skulle kunna samla där. Skulle i brist på övriga föreningar/hemsidor få nånstans att diskutera MC/sporthojar/Samåkning för oss i just Jönköping/Småland. :yoparty :tummenupp

Så signa listan nu!
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
fast det berodde kanske på andra omständigheter.. nu e de ju inte direkt nån "klubb" som ska ha en egen forumsdel.. utan ett län/landskap.

Fast jag tror iofs inte heller på idén, man ser på många andra delar som e totalt inaktiva.. i denna tråd skrivs allt mellan himmel/jord, o alla som berörs läser den. Tror det blir svårt att funka med att det ska startas nya trådar hela tiden. Lättare att enbart skicka ett svar i denna.

Edit: fast det finns nog tillräckligt med folk ifrån regionen för att det ska funka.
 
Last edited:

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
NSR_Martin skrev:
2506793 Funderar på att byta till racetec däck nu, men hur är det, torkar dom o blir stela över vintern...? Känns onödigt o byta nu isf...
Hejhej, kul att få ett ansikte på ett nick igår :tummenupp
 

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
Japp mest utanför stan.. Det är lite för korta rakor o stan och folk blir inte så glada. Men det är kul att åka in o härja ibland :)
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Jag hakar gärna på nån dag, alltid kul o se folk som kan köra hoj så man får lite insperation till att fortsätta öva wheelies trotts att man är helt värdelös :hihi
Bara slå en signal om ni ska ut, 0708-153727
 

aJonator

Återfall, köpt en hoj igen...igen
Gick med
15 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
2023 Panigale V2
NSR_Martin skrev:
2519249 Jag hakar gärna på nån dag, alltid kul o se folk som kan köra hoj så man får lite insperation till att fortsätta öva wheelies trotts att man är helt värdelös :hihi
Bara slå en signal om ni ska ut, 0708-153727


ok märkte att min ide fick :FU så då lägger vi ner detta då =):arsele
 

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
NSR_Martin skrev:
2519249 Jag hakar gärna på nån dag, alltid kul o se folk som kan köra hoj så man får lite insperation till att fortsätta öva wheelies trotts att man är helt värdelös :hihi
Bara slå en signal om ni ska ut, 0708-153727
Så mkt regnade det inte i lördags! Fan va kul vi hade :yoparty
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top