alex1976tv
Ny medlem
Haha oojaNSR_Martin skrev:2521147Securitas va det bästa
Andreas, det kommer film :
Haha oojaNSR_Martin skrev:2521147Securitas va det bästa
NSR_Martin skrev:2525178Om man hinner få i tvåan ungefär samtidigt som framhjulet slår i backen, har man mycket o lära sig då innan man lyckas lägga i tvåan och köra vidare..?
Känns totalt omöjligt o få upp min på tvåan... det är ju en feldrevad slö touring 600 typ, men det går väll säkert om man är kung på bakhjul, får testa lite mer kanske...Umiss skrev:2525234Är det inte lika bra att ta upp hojjen i 2an istället? Trodde inte det skulle gå men nu kan jag faktist få upp min i ca 60 km/h med 2an i
NSR_Martin skrev:2525312Känns totalt omöjligt o få upp min på tvåan... det är ju en feldrevad slö touring 600 typ, men det går väll säkert om man är kunga på bakhjul, får testa lite mer kanske...
Ska prova, hittils har jag dock inte ens lyckats få framhjulet att ens lätta från marken på tvåan, men skam den som ger sig...Umiss skrev:2525321Testa när du är runt 40 att hålla gasen i botten, och när du kommit upp i 70 och fortfarande har gasen i botten så drar du in kopplingen lite fast håller in den lite längre än vanligtvis så motorn hinner varva liite till. Det är viktigt att du har gasen i botten till skillnad från när du ska koppla upp den på ettan då du lätt slår över om du har gasen i botten
Testa det, det var det tipset som hjälpte mig.
NSR_Martin skrev:2525341Ska prova, hittils har jag dock inte ens lyckats få framhjulet att ens lätta från marken på tvåan, men skam den som ger sig...
NSR_Martin skrev:2525312Känns totalt omöjligt o få upp min på tvåan... det är ju en feldrevad slö touring 600 typ, men det går väll säkert om man är kung på bakhjul, får testa lite mer kanske...
Goffe skrev:2530016torsdag imorn..
MagnusK skrev:2530094Sen är det fredag....
Andreéas skrev:2534747Server???
Vad det gäller att få upp den på tvåan... Jag har iof en 900 och har aldrig vågat wheel'a... men polaren säger... dra upp den tilll 7000varv på tvåan.. släpp gasen ... o sen gasa till ordentligt.. men det kanske bara fungerar på typ 900 o 1000 kubikare??? vet inte om 600 orkar???
MagnusK skrev:2530094Sen är det fredag....
Ungefär en minut senare enligt martins egna tidsuppfattning:NSR_Martin skrev:2528437Imon är det onsdag...
Goffe skrev:2536412tveksamt om en 1000 orkar komma upp på 2:an... 1:an o höga varv o ryck + koppla då lättar dem lite i fram vet ja iaf..
Andreéas skrev:2534747Server???
Vad det gäller att få upp den på tvåan... Jag har iof en 900 och har aldrig vågat wheel'a... men polaren säger... dra upp den tilll 7000varv på tvåan.. släpp gasen ... o sen gasa till ordentligt.. men det kanske bara fungerar på typ 900 o 1000 kubikare??? vet inte om 600 orkar???
zaya skrev:2538192min 600 orkade inte iallafal men jag vet att få upp den (2:an) med hjälp av kopplingen, jag har provat själv men jag streckte kedja och bara för det får jag köpa nytt driv.
Jag är så kass på stegra så det inte sant... det går att lyfta på framhjulet men kan bara en sekund och bara 1/2 meter ...
har ni råd?
Umiss skrev:2538196Om min r6 klarar att resa sig på 2an klarar din det med
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |