Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Såja, åkte hoj till o från en polare, nu på vägen hem fick jag till några goa wheelisar med mina mått mätt :tummenupp
Känns inte alls omöjligt att lära sig växla upp till tvåan nu :mattias

Surt att säsongen börjar gå mot sitt slut bara..
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Om man hinner få i tvåan ungefär samtidigt som framhjulet slår i backen, har man mycket o lära sig då innan man lyckas lägga i tvåan och köra vidare..?
 

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
NSR_Martin skrev:
2525178 Om man hinner få i tvåan ungefär samtidigt som framhjulet slår i backen, har man mycket o lära sig då innan man lyckas lägga i tvåan och köra vidare..?

Är det inte lika bra att ta upp hojjen i 2an istället? Trodde inte det skulle gå men nu kan jag faktist få upp min i ca 60 km/h med 2an i
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Umiss skrev:
2525234 Är det inte lika bra att ta upp hojjen i 2an istället? Trodde inte det skulle gå men nu kan jag faktist få upp min i ca 60 km/h med 2an i
Känns totalt omöjligt o få upp min på tvåan... det är ju en feldrevad slö touring 600 typ, men det går väll säkert om man är kung på bakhjul, får testa lite mer kanske...
 
Last edited:

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
NSR_Martin skrev:
2525312 Känns totalt omöjligt o få upp min på tvåan... det är ju en feldrevad slö touring 600 typ, men det går väll säkert om man är kunga på bakhjul, får testa lite mer kanske...

Testa när du är runt 40 att hålla gasen i botten, och när du kommit upp i 70 och fortfarande har gasen i botten så drar du in kopplingen lite fast håller in den lite längre än vanligtvis så motorn hinner varva liite till. Det är viktigt att du har gasen i botten till skillnad från när du ska koppla upp den på ettan då du lätt slår över om du har gasen i botten :D

Testa det, det var det tipset som hjälpte mig.
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
Umiss skrev:
2525321 Testa när du är runt 40 att hålla gasen i botten, och när du kommit upp i 70 och fortfarande har gasen i botten så drar du in kopplingen lite fast håller in den lite längre än vanligtvis så motorn hinner varva liite till. Det är viktigt att du har gasen i botten till skillnad från när du ska koppla upp den på ettan då du lätt slår över om du har gasen i botten :D

Testa det, det var det tipset som hjälpte mig.
Ska prova, hittils har jag dock inte ens lyckats få framhjulet att ens lätta från marken på tvåan, men skam den som ger sig...
 

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
NSR_Martin skrev:
2525341 Ska prova, hittils har jag dock inte ens lyckats få framhjulet att ens lätta från marken på tvåan, men skam den som ger sig...

Blir det fint väder nån gång snart kan jag gärna hänga på.
Det enda jag gör när jag är ute o kör är ändå att öva wheelies nuförtiden ^_^
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
NSR_Martin skrev:
2525312 Känns totalt omöjligt o få upp min på tvåan... det är ju en feldrevad slö touring 600 typ, men det går väll säkert om man är kung på bakhjul, får testa lite mer kanske...


japp, klart de går att få upp din på 2:an! öva öva öva mr!!
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
Server???

Vad det gäller att få upp den på tvåan... Jag har iof en 900 och har aldrig vågat wheel'a... men polaren säger... dra upp den tilll 7000varv på tvåan.. släpp gasen ... o sen gasa till ordentligt.. men det kanske bara fungerar på typ 900 o 1000 kubikare??? vet inte om 600 orkar???
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Andreéas skrev:
2534747 Server???

Vad det gäller att få upp den på tvåan... Jag har iof en 900 och har aldrig vågat wheel'a... men polaren säger... dra upp den tilll 7000varv på tvåan.. släpp gasen ... o sen gasa till ordentligt.. men det kanske bara fungerar på typ 900 o 1000 kubikare??? vet inte om 600 orkar???

tveksamt om en 1000 orkar komma upp på 2:an... 1:an o höga varv o ryck + koppla då lättar dem lite i fram vet ja iaf.. :rolleyes:

MagnusK skrev:
2530094 Sen är det fredag....


o här är hela listan:

Lördag
Söndag
Måndag
Tisdag
Onsdag
Torsdag
Fredag.. osv

Det funkar som en slags evighetsmaskin de där med veckodagar. Nu fick du lära dej ngt nytt Martin/alla..
 
Last edited:

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
NSR_Martin skrev:
2528437 Imon är det onsdag...
Ungefär en minut senare enligt martins egna tidsuppfattning:

Nu är det fredag!

Det innebär att man kan börja se fram imot måndan... Nu fick du lära dig något nytt goffe/alla
 

Andreéas

Ninja-manne
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ingen för tillfället....
Goffe skrev:
2536412 tveksamt om en 1000 orkar komma upp på 2:an... 1:an o höga varv o ryck + koppla då lättar dem lite i fram vet ja iaf.. :rolleyes:

Du skämtar eller???.... Du får inte ta illa upp, men det där kan du ju inte tro på själv....:confused:
 

zaya

Speed of life
Gick med
21 Feb 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf R6
Andreéas skrev:
2534747 Server???

Vad det gäller att få upp den på tvåan... Jag har iof en 900 och har aldrig vågat wheel'a... men polaren säger... dra upp den tilll 7000varv på tvåan.. släpp gasen ... o sen gasa till ordentligt.. men det kanske bara fungerar på typ 900 o 1000 kubikare??? vet inte om 600 orkar???

min 600 orkade inte iallafal men jag vet att få upp den (2:an) med hjälp av kopplingen, jag har provat själv men jag streckte kedja och bara för det får jag köpa nytt driv.
Jag är så kass på stegra så det inte sant... det gåt att få upp framhjulet men bara för en sekund och en 1/2 meters höjd ...
har ni råd?
 
Last edited:

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
zaya skrev:
2538192 min 600 orkade inte iallafal men jag vet att få upp den (2:an) med hjälp av kopplingen, jag har provat själv men jag streckte kedja och bara för det får jag köpa nytt driv.
Jag är så kass på stegra så det inte sant... det går att lyfta på framhjulet men kan bara en sekund och bara 1/2 meter ...
har ni råd?

Om min r6 klarar att resa sig på 2an klarar din det med :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top