Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Norrahammars lilla bana. Jag vill hänga på och köra cross nån dag! :D
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Jag jobbar 8-1630 så efteråt är det ingen idé. I helgen blir det inflyttningsfesten och kolla Ränneslätt innan på lördagen och jävligt bakfullt på söndagen.

Får bli nån annan helg, nästnästa kanske.
 

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
Emmi skrev:
2544981 Så jävla kul, crossbana me motard & slicks! :yoparty
Grann film killar! Kan ni inte skriva när ni ska ut & köra så kan man komma förbi och hälsa på & kolla en vända?
Det kan vi göra! Skulle gärna vilja följa med och köra lite bana me! Ser grymt kul ut. Duger det med gatdäck eller ska man köpa sig ett par slicks?
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Gatdäck duger väl om du bara ska testa nån gång, men annars är ju slicks att föredra! (Nu snackar vi motardbana antar jag, inte crossbana...)
De e bara att hänga på nån gång, vi får väl se om de blir nån mer körning i år eller om de får bli till våren. Kan ju skriva här om vi ska träna nån mer gång i år.

Du måste fixa lite grejer på hjulingen bara;
- Uppsamlingskärl till förgasare, vevhusventilation och kylare
- Inget glykol i kylaren
- Kraschpuckar på fotpinnar (och för din egen skull på sving, men de e inget måste!)

Inget får läcka eller skrapa hål i asfalten om du lägger hojen ner.
 

myt61

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
GBG
Hoj
Honda
ja bana hade varit skitkul att testa :) je e på

hur fort går det ungefär. (jag vet att det beror på bana men ungefär) . nu gör väl hondan ca 150 :confused: tänkte om man måste dreva om den
 
Last edited:

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
myt61 skrev:
2550262 ja bana hade varit skitkul att testa :) je e på

hur fort går det ungefär. (jag vet att det beror på bana men ungefär) . nu gör väl hondan ca 150 :confused: tänkte om man måste dreva om den
Inga problem om du bara ska prova, husan gör 190-200 något och den funkar fint på bana, man använder dock inte dom högre växlarna så ofta...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
En fundering: Säljer CBRen och crossen, köper R6 banhoj till våren, köper CRF 450 motard nu så man har nått o busa med på gatorna, nått o köra cross med, nått o köra is med, nått o köra motardbana med osv, o sen köper finbil till våren med... På så vis slipper man lägga 1300 i försäkring per månad för o köra sporthoj som det ändå känns som man har roligast med på bana...

Synpunkter? Hur är 450 som motard? Fördelar/nackdelar jämfört med husa 650 tex? Känns 650 mkt klumpigare...?
 

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
NSR_Martin skrev:
2551069 En fundering: Säljer CBRen och crossen, köper R6 banhoj till våren, köper CRF 450 motard nu så man har nått o busa med på gatorna, nått o köra cross med, nått o köra is med, nått o köra motardbana med osv, o sen köper finbil till våren med... På så vis slipper man lägga 1300 i försäkring per månad för o köra sporthoj som det ändå känns som man har roligast med på bana...

Synpunkter? Hur är 450 som motard? Fördelar/nackdelar jämfört med husa 650 tex? Känns 650 mkt klumpigare...?

Ska du ha 450n till mestadel gata :fatta! Köp en 660 om du ska köra gata med den, klumpigheten har du inte mycket för på gatan ändå (ok den funkar inge vidare som cross), 650.. tja köp min (så ja har råd me en 550...) men e rätt mkt service på den med för å köra gata me men men...
 

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM 660 -04
The_Wanderer skrev:
2551109 Ska du ha 450n till mestadel gata :fatta! Köp en 660 om du ska köra gata med den, klumpigheten har du inte mycket för på gatan ändå (ok den funkar inge vidare som cross), 650.. tja köp min (så ja har råd me en 550...) men e rätt mkt service på den med för å köra gata me men men...
Men är 450 så mycket tråkigare på gata?
.... Somsagt, fördelen med crf 450 är att man har motard, enduro och cross i ett... Känns som den är mest mångsidig... Eller?

Varför köpa 550? Din är klumpig på motardbana eller?... Får man provköra? Fast då blir man väll tvungen o köpa din ,hehe
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vad är det för serviceintervaller på Hondan?
Jag byter olja max var trejde timme, filter var tredje gång. Ventiljustering ska väl göras var 10e, sen e de kolv och ram/vevlager var 40e tror jag.

Angående att dreva om så beror det väl på vad det är för bana. I Linköping kommer man upp i 160 på rakan, men de flesta banor e mindre o då klarar du dig bra med din drevning.
 
Last edited:

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
Ikon skrev:
2551451 yes 450 is da shaaaajjjt:tummenupp ...ruskigt sugen på en ny till nästa vår...service intervallerna är piece of cake
Sugen? Det är ett krav att du köper en :tummenupp :D

Oljebyte är var 15e timme enligt handboken men ja byter var 10e. Filter var tredje. Sen är det ju lite annat pill som tömma vevhusvent, byta luftfilter, o skit.. Säger som Ikon, piece of cake.. Tar en kvart när man fått in rutinen.
 

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
NSR_Martin skrev:
2551245Varför köpa 550? Din är klumpig på motardbana eller?... Får man provköra? Fast då blir man väll tvungen o köpa din ,hehe
Tror inte 450n är tråkigt tvärtom, men dom som har varit med å åkt lite längre än 1km har gnällt om övervarvning, obekvämt etc måste serva.. men men

650n klumpig nje det är samma chassie och vikt som på 450n och den är inte klumpig det har med den rörligamassan i motorn att göra, men ja ska pilla lite mer med fjädringen, styrvinkel m.m. å se om man hittar någon super kompremiss:)
Skulle kanske behöva ett snällare register som är lite mindre toppigt då det kommer jävligt mkt effekt mot slutet.. åsså en slirkoppling skulle inte va dumt heller... money money money... men vi får se.
 

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Trosa
Hoj
Honda Goldwing
The_Wanderer skrev:
2552113 Tror inte 450n är tråkigt tvärtom, men dom som har varit med å åkt lite längre än 1km har gnällt om övervarvning, obekvämt etc måste serva.. men men
Beror ju på drevning! Men obekväm? Nja beror ju på vad man gillar :arsele
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Widell skrev:
2551977 Sugen? Det är ett krav att du köper en :tummenupp :D

Oljebyte är var 15e timme enligt handboken men ja byter var 10e. Filter var tredje. Sen är det ju lite annat pill som tömma vevhusvent, byta luftfilter, o skit.. Säger som Ikon, piece of cake.. Tar en kvart när man fått in rutinen.

sugen?? ja så in i helvete...vi får se vad det blir till våren
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Nej, det beror på att de tycker det är obekvämt att åka 15 mil på en hoj med crossadel.

Service me olja & filter är ju helt ok, ni har ju lååång serviceintervall! :D Det är ju värre med kolv/lagerbyten då pengar spelar in med. Vad jag vet rekommenderar Honda kolvbyte vid 15 h på sin 450 eg, men de e väl ingen som byter innan 40 h.
 

Ikon

On the run since 82
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Letar ny
Emmi skrev:
2553173 Nej, det beror på att de tycker det är obekvämt att åka 15 mil på en hoj med crossadel.

Service me olja & filter är ju helt ok, ni har ju lååång serviceintervall! :D Det är ju värre med kolv/lagerbyten då pengar spelar in med. Vad jag vet rekommenderar Honda kolvbyte vid 15 h på sin 450 eg, men de e väl ingen som byter innan 40 h.


45 timmar kolv står det i boken till en mx450 om jag inte minns fel...men dom e ju väldigt hårda när dom testar,ingen sån fiskörning som vi håller på med...har kompisar som bytt kolv vid 100+ och då har kolven inte varit ett skit sliten...gäller ju iof att man servar enligt order...twice:hihi
 

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Ort
-
Hoj
-
Emmi skrev:
2553173 Nej, det beror på att de tycker det är obekvämt att åka 15 mil på en hoj med crossadel.

Service me olja & filter är ju helt ok, ni har ju lååång serviceintervall! :D Det är ju värre med kolv/lagerbyten då pengar spelar in med. Vad jag vet rekommenderar Honda kolvbyte vid 15 h på sin 450 eg, men de e väl ingen som byter innan 40 h.

HAHAHAH! de konstigaste jag hört!
har bytt 1 gång på 2 år och då till larssons gamla efter att han bytt :D roligare att supa för dom 1500:- :D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top