Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Mötte en sporthoj idag. Mellan Holmgrens och statoil. Vid lunchtid. Med mc snuthäng med sirener och allt. Vem kan det ha varit. Lät som en v-twin iallafall. Ingen från jönköping kanske

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Om din 750 i bruksskick vill ut och motioneras finns det en tjej som gärna kör en runda! :banana

HAHAHA så är de när man bara ska ha leksaks hojar hehe :tungan

Om du är snäll och kör försiktigt skulle du kunna få testa min någon gång. Bor du kvar på Östra storgatan.???

Där har jag flyttat in närmare bestämmt på 122:an, Tänkte ha lite :yoparty :fyllisar :rock :slicka :corn :dricka :cdevil Någon helg om någon/några är sugna... Alltid kul att lära känna nytt folk...

///Micke

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hell yeah, jag bor fortfarande granne me dig!
Jag kör alltid tokförsiktigt med andras hojar. Det finns ungefär 7 dagar om året jag skulle vilja ha en gathoj, idag är en av dem! :banana
Inflyttningsfest e fint, jag e på! :yoparty

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Vinkar alltid till alla Gixxers så länge det inte går så fort att man inte vill släppa styret! :D Har själv en 750 i bruksskick som dock har fått stå åt sida lite för nya K5an

När kommer det upp bilder på den nya skönheten?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
När kommer det upp bilder på den nya skönheten?
Det ska finnas tidigare i tråden.
Jag var uppe i dina krokar (Tokholm) ons-tors. Krypköra längs Sveavägen i gassande sol med varm hoj, blockerad av studentekipage, iklädd svart skinnställ var ingen höjdare. Redig kramp i kopplingshanden :rolleyes:

Körde om en mc-polis på slingerbulten. Han hade invändningar mot det. Han tyckte att det var arrogant av mig eftersom jag minsann visste hastighetsbegränsningen (det gjorde jag inte alls :D Trodde det var 90) och såg att det stod POLIS på hans jacka :va :D Han tyckte han var skitcool i sina spegelbrillor oxå men nöjde sig med att skälla lite. :pannkyss
Jag var sån snutmagnet i onsdags. Säkert åtta poliser längs vägen (bara i Sthlms län)

Kul var det iaf. Onsdagkväll på Sveavägen. Stuntning vid skogis, 299 på mätaren mot Tyresörakan och en repa på Bogan. Längtar nästan 'hem'.... bara nästan.

100 mil på Gixxern ons-tors blev det. Nu börjar träsmaken i äschlet äntligen släppa, men vilken klockren hoj K5'an är! Gillar den bara mer och mer ju mer jag kör! Fantastisk motor och så rått ljud ur Yoshi-pipan!

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
idag har jag och widell gasat lite!! :yoparty

twice 73m endo - orgnial 2 kolvs ok.
widell 76m endo - dubla 4 kolvs ok. :7peta

satan va de gick, toppa hojjen sen trycka på bromsen :tuttar :tuttar
ikväll blir de race :D:yoparty

alex1976tv

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
Honda Goldwing
Ja jävla idag va de kul :D

Inte poppis för axlarna o köra i linne en sån här dag ajaj..

Twice, skyll inte på bromsarna, ja vann :D :D

Twice

-
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
-
Ja jävla idag va de kul :D

Inte poppis för axlarna o köra i linne en sån här dag ajaj..

Twice, skyll inte på bromsarna, ja vann :D :D

på mån-tis så fixar jag 4 kolvs så man kan kan kompensera upp lite om man missar. då är det match igen, i värsta fall får jag dreva upp hojjen med så den går fortare :D

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
2993156 Många träffas på coop-parkeringen på helgerna nu istället..
Där ser man, trodde bara det var massa bilar som träffades där på kvällarna:p Aja, tycker vi får dra en sväng till tranemo nu nån dag, lite sent nu men nästa helg vore de ju gott om de blev en liten gruppkörning...

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Olycka....

Läste smålandstidningen här på jobbet nyss...

En man i 30års åldern ifrån Jönköping kraschade med sin hoj imellan Haurida och Vireda igår.
Klarade sig bra vad det stod i tidningen, men hade varit medvetslös innan ambulans kom.

Någon som sett eller hört något?

///Micke

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Det ska finnas tidigare i tråden.
Jag var uppe i dina krokar (Tokholm) ons-tors. Krypköra längs Sveavägen i gassande sol med varm hoj, blockerad av studentekipage, iklädd svart skinnställ var ingen höjdare. Redig kramp i kopplingshanden :rolleyes:

Körde om en mc-polis på slingerbulten. Han hade invändningar mot det. Han tyckte att det var arrogant av mig eftersom jag minsann visste hastighetsbegränsningen (det gjorde jag inte alls :D Trodde det var 90) och såg att det stod POLIS på hans jacka :va :D Han tyckte han var skitcool i sina spegelbrillor oxå men nöjde sig med att skälla lite. :pannkyss
Jag var sån snutmagnet i onsdags. Säkert åtta poliser längs vägen (bara i Sthlms län)

Kul var det iaf. Onsdagkväll på Sveavägen. Stuntning vid skogis, 299 på mätaren mot Tyresörakan och en repa på Bogan. Längtar nästan 'hem'.... bara nästan.

100 mil på Gixxern ons-tors blev det. Nu börjar träsmaken i äschlet äntligen släppa, men vilken klockren hoj K5'an är! Gillar den bara mer och mer ju mer jag kör! Fantastisk motor och så rått ljud ur Yoshi-pipan!

Aha hitte bilderna, mycket trevlig sak. Så du var här uppe utan att höra av dig :mad:

Inte mycket att längta tillbaka till, förutom lite sköna vägar med bättre underlag än i jkpg trakten, men det är väl det enda.

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Olycka igen..

saxat från wighsnews..
Jönköping: Trafikolycka
07jun400.jpg

Foto: Tommy Hägglund
En bil och en motorcykel har kolliderat i Rosenlundsbacken i Jönköping. Det skall dock inte röra sig om några allvarligare personskador på de inblandade.
07jun401.jpg

Publicerad av
Fia, 2007-06-11 19:29:40

Nån här eller???

Caramon

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2006
Hoj
Yamaha R1
saxat från wighsnews..
Jönköping: Trafikolycka
En bil och en motorcykel har kolliderat i Rosenlundsbacken i Jönköping. Det skall dock inte röra sig om några allvarligare personskador på de inblandade.

Publicerad av
Fia, 2007-06-11 19:29:40

Nån här eller???

Åkte förbi minuterna efter. Bärgarna lastade upp en dammig glidare, såg dock inte vad det var för märke men den såg inte så sargad ut, det mesta satt kvar på hojjen iaf. Men hörde som sagt att det var en olycka med lindriga skador. Puh...

Bilen hade tydligen gjort en U-sväng och inte uppmärksammat mc åkaren... :mad:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
yes box, gick förbi där några minuter efter olyckan, och vad jag hann se så var det (som tur va) inte mycket mer än ett rejält böjt (ap)styre och en massa repor och lite bucklor på höger sida - tjejen va helt knäckt, hojföraren såg jag inte av... tycker synd om alla inblandade.

*edit*

eller kanske vart värre när jag tänker efter... som Caramon skrev så såg hojen dammig ut, men det var att brandkåren hade sprutat ner den mer pulversläckare, eller så är det kanske bara en rutingrej dom gör utifall att, vad vet jag(?)

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...