Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13

snyggt kört :tummenupp men snudd på riktigt tråkig filming..


Om du är snäll och kör försiktigt skulle du kunna få testa min någon gång. Bor du kvar på Östra storgatan.???




///Micke

jag lånar den oxå då.. kör som jag brukar, men betalar oxå om de skullle hända ngt.. (är ju jäkligt vass så de skulle man inte tro om mej att det skulle hända ngt men men.. :näsblod ) :pannkyss
 
Last edited:

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
Vad var tråkigt? Att det inte är mer blandat menar du?

myt61 klippte ihop en från helgen.. Vad tycks om den? http://nogravityfreestyle.com/videos/voice1.mpg

Vad mr wheele him self (om man frågar honom :arsele) menar tror jag är:
(Lite positiv kritik här:tummenupp )
När man filmar stunt blir det lätt tråkigt om den som filmar står på samma plats och filmar nästan samma sak om och om igen, testa byt plats lite mer, tror de blir lättare å klippa då oxå, sen kanske man kan testa lite olika coola vinklar oxå.
Handlig är väl inte så jätte lätt att få till i en stunt film, men det för skiten framåt lite iallafall ta något enkelt, filma Jonssson som tar en idiot runda till torsvik lr bara något som filmen kan börjar med, lite klipp då och då och avsluta med, sen kan man fylla innehållet med vad som helst typ.

Nu vet jag att det tar en satans massa tid å tålamod å klippa film å just nu skulle jag inte vilja göra det.
Filma är precis som å köra, tycker man de e kul blir man bara bättre å bättre!
å de va inte dåligt på något sätt.

Körningen :tummenupp snart cirklar för sjutton! keep it up! :yoparty
får ta mig ut å kolla någon dag.
 

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
Aha hitte bilderna, mycket trevlig sak. Så du var här uppe utan att höra av dig :mad:

Inte mycket att längta tillbaka till, förutom lite sköna vägar med bättre underlag än i jkpg trakten, men det är väl det enda.

Så här ser annars en rätt Glad Kalle ut på sin nya Gix

Super thanx för lånet av 750n gör gärna om det :tummenupp
 

Bifogat

  • DSCF0681.jpg
    DSCF0681.jpg
    116.2 KB · Visningar: 79
  • DSCF0679.jpg
    DSCF0679.jpg
    108.7 KB · Visningar: 72
  • DSCF0688.jpg
    DSCF0688.jpg
    126.4 KB · Visningar: 71

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
fan kalle, snart kommer wheeliesarna sitta som gjutet! tjusiga bilder!!



precis vandrarn, du fattade de där med att filma! samma plats är tråkigt, o en kul sak är lek med zoomen o zooma mkt, närbilder rockar, o inte bara på hela hojen, utan kanske bara bakdäcket osv...

till er alla från mr P. : Practice makes perfection
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Så här ser annars en rätt Glad Kalle ut på sin nya Gix
Super thanx för lånet av 750n gör gärna om det :tummenupp
Änytajm kompis! Det var en riktigt trevlig sväng till Tranemo och fina bilder blev det från Lovsjö men de där förbaskade blinkersarna är i vägen en massa! Inga bilder där man har lagom höjd och tittar under blinkarna såklart :huvet Får lära mig att ligga lite högre :rolleyes:
Tackar för biran på kvällen vid grillningen! Vi tar de som blev över en annan dag. Höjdardag hela söndan! :tummenupp
Emmis och Goffes tur snart! Kommande helger fullbokade dock. Tävlar i Halmstad nu i helgen och flyger till England för Doningtons GP på midsommar :banana

Aha hitte bilderna, mycket trevlig sak. Så du var här uppe utan att höra av dig :mad:
Inte mycket att längta tillbaka till, förutom lite sköna vägar med bättre underlag än i jkpg trakten, men det är väl det enda.
Sorry att jag inte hörde av mig kompis. När både jag och hon på bönpallen är gamla Stockholmare så blev schemat späckat illa kvickt och det var typ dubbelt motardtempo när vi åkte hoj. Slår vad om att du varit i Jkpg nån gång sen du flyttade utan att ringa mig oxå ;)
Att inte sakna utbudet av....... ALLT i Stockholm när man bor här nere är väl inte så konstigt, undantaget trafikköer och huspriser då kanske
 
Last edited:

myt61

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
GBG
Hoj
Honda
Vad mr wheele him self (om man frågar honom :arsele) menar tror jag är:
(Lite positiv kritik här:tummenupp )
När man filmar stunt blir det lätt tråkigt om den som filmar står på samma plats och filmar nästan samma sak om och om igen, testa byt plats lite mer, tror de blir lättare å klippa då oxå, sen kanske man kan testa lite olika coola vinklar oxå.
Handlig är väl inte så jätte lätt att få till i en stunt film, men det för skiten framåt lite iallafall ta något enkelt, filma Jonssson som tar en idiot runda till torsvik lr bara något som filmen kan börjar med, lite klipp då och då och avsluta med, sen kan man fylla innehållet med vad som helst typ.

Nu vet jag att det tar en satans massa tid å tålamod å klippa film å just nu skulle jag inte vilja göra det.
Filma är precis som å köra, tycker man de e kul blir man bara bättre å bättre!
å de va inte dåligt på något sätt.

Körningen :tummenupp snart cirklar för sjutton! keep it up! :yoparty
får ta mig ut å kolla någon dag.

:gråta . hehe jag förstår om du menar den jag klippte ihop(http://nogravityfreestyle.com/videos/voice1.mpg), tycker själv att det blir lite enformigt, men nu var det ju inte meningen att göra en dvd, utan bara visa lite från deras körning i lördags:tummenupp och sen är det knappt redigerat, bara en låt i stort sett. :)
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Änytajm kompis! Det var en riktigt trevlig sväng till Tranemo och fina bilder blev det från Lovsjö men de där förbaskade blinkersarna är i vägen en massa! Inga bilder där man har lagom höjd och tittar under blinkarna såklart :huvet Får lära mig att ligga lite högre :rolleyes:
Tackar för biran på kvällen vid grillningen! Vi tar de som blev över en annan dag. Höjdardag hela söndan! :tummenupp
Emmis och Goffes tur snart! Kommande helger fullbokade dock. Tävlar i Halmstad nu i helgen och flyger till England för Doningtons GP på midsommar :banana

Sorry att jag inte hörde av mig kompis. När både jag och hon på bönpallen är gamla Stockholmare så blev schemat späckat illa kvickt och det var typ dubbelt motardtempo när vi åkte hoj. Slår vad om att du varit i Jkpg nån gång sen du flyttade utan att ringa mig oxå ;)
Att inte sakna utbudet av....... ALLT i Stockholm när man bor här nere är väl inte så konstigt, undantaget trafikköer och huspriser då kanske

Så sant så sant, det brukar bli rätt späckat schema när man väl kommer hem, mycket som skall göras och många att hälsa på och på kort tid. Jo köerna är riktigt sega och speciellt nu när dom börjar med alla vägbyggen igen :huvet

Coola bilder på gixxern :tummenupp Saknar sporthoj som fan här uppe, så fort man åker så blir det så långa sträckor och motarden är inte den bästa här uppe har jag märkt.
 

The_Wanderer

Numera fast i offroad träsket...
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Jönköping
Hoj
KTM EXC 500 -12
:gråta . hehe jag förstår om du menar den jag klippte ihop(http://nogravityfreestyle.com/videos/voice1.mpg), tycker själv att det blir lite enformigt, men nu var det ju inte meningen att göra en dvd, utan bara visa lite från deras körning i lördags:tummenupp och sen är det knappt redigerat, bara en låt i stort sett. :)
Jo jag misstänkte att det va något sådant vem vill sitta inne å redigera film i detta vädret..
Eloge till att du filmar! Alla brukar vilja att någon ska filma/fota men det är sällan någon som vill göra det:tummenupp
 

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
Jo jag misstänkte att det va något sådant vem vill sitta inne å redigera film i detta vädret..
Eloge till att du filmar! Alla brukar vilja att någon ska filma/fota men det är sällan någon som vill göra det:tummenupp

Ja lite trevliga stuntfilmer från jkpg muntrar alltid upp hummöret på jobbet:tummenupp mer filmer vill vi se :hojbusa

Och eran hemsida börjar ju se riktigt nice ut :tummenupp
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
och fina bilder blev det från Lovsjö men de där förbaskade blinkersarna är i vägen en massa! Inga bilder där man har lagom höjd och tittar under blinkarna såklart :huvet Får lära mig att ligga lite högre :rolleyes:

Emmis och Goffes tur snart! Kommande helger fullbokade dock. Tävlar i Halmstad nu i helgen och flyger till England för Doningtons GP på midsommar :banana



Slår vad om att du varit i Jkpg nån gång sen du flyttade utan att ringa mig oxå ;)


såg ju vad du kunde med 750n, så de är bara att skylla på fotografen! har avbitare om du vill få bort blinkers..

tråkiga helger framför dej.. gp är ju ½kul att kolla på.. :rolleyes: hade riktigt grymt där!


Aion... de är väl knappt du ringde när du bodde i jkpg eller?! :pannkyss
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
såg ju vad du kunde med 750n...
Ja, den nya är ju inte svårwheelad direkt. Lite hysterisk på ettan kanske :D Du har tid att surfa mitt på dan... har du tid att åka hoj idag då? Jag drar till garaget efter jobbet.... 1500-1530

I måndags var jag uppe med brandflyget så här kommer ett par annorlunda bilder i denna tråd: Kalle bakom spakarna och Jönköping från ovan:
 

Bifogat

  • Kalle-spakar.JPG
    Kalle-spakar.JPG
    35.2 KB · Visningar: 47
  • Jönköping.JPG
    Jönköping.JPG
    61 KB · Visningar: 50
Last edited:

myt61

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Ort
GBG
Hoj
Honda
Jo jag misstänkte att det va något sådant vem vill sitta inne å redigera film i detta vädret..
Eloge till att du filmar! Alla brukar vilja att någon ska filma/fota men det är sällan någon som vill göra det:tummenupp

ja:) jag har ju inte så mycket val nu när jag har en gipsad fot :näsblod
och inne kan man ju inte vara

Ja lite trevliga stuntfilmer från jkpg muntrar alltid upp hummöret på jobbet:tummenupp mer filmer vill vi se :hojbusa

Och eran hemsida börjar ju se riktigt nice ut :tummenupp

:tummenupp
 
Last edited:

Aion

black danger lost in the woods
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Björnlunda
Hoj
Supermoto + mini + TM-enduro
såg ju vad du kunde med 750n, så de är bara att skylla på fotografen! har avbitare om du vill få bort blinkers..

tråkiga helger framför dej.. gp är ju ½kul att kolla på.. :rolleyes: hade riktigt grymt där!


Aion... de är väl knappt du ringde när du bodde i jkpg eller?! :pannkyss

VA vad menar du jag var väl grymt social :rolleyes: Nä kanskee var lite dålig på det, får skylla på fruntimmret som pluggade runt om i hela svealand så man var tvungen att pendla halva riket runt på helgerna. Hm luktar visst lite toffel känner jag.
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Vad grannt Kalle!
Här är en ego-bild från helgen! :yoparty

När ska ni andra med och hoppa då?
 

Bifogat

  • frifall1.jpg
    frifall1.jpg
    37.1 KB · Visningar: 59

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
finns fallskärms klubb här i jkpg då ?'
skulle precis börja på det innan jag flyttadde hit, så visst fan vore det gott att börja där jag slutade:tummenupp

Nix, närmast är Linköpings Fallskärmsklubb, vi hoppar i Motala samt Smålands Fallskärmsklubb som hoppar nedanför Ljungby.

Kan helt klart rekommendera LFK, skitbra stämning och trevligt folk! (mycket hojfolk och feta fester!!)
 

KÅTM

Medlem
Gick med
30 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r -98
Nix, närmast är Linköpings Fallskärmsklubb, vi hoppar i Motala samt Smålands Fallskärmsklubb som hoppar nedanför Ljungby.

Kan helt klart rekommendera LFK, skitbra stämning och trevligt folk! (mycket hojfolk och feta fester!!)

låter ju gott..
hade gång avstånd till fältet i feringe innan jag flyttade hit:tummenupp
får fundera över det en ång till nu då, det är ju en jävligt skön känsla...



NÅGON som ska ut o åka lite inom en timma typ???????
ring eller messa. mig på 0735424884. tänkte mest glida runt lite för det är fint väder
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top