Ursäkta att man fråga men kan man få hänga med på er turer fastän att man är tjej???
Alla är välkomna
Finns det några planer på samåkning i helgen en tur mot Tranås och Sommen vore inte fel
Ursäkta att man fråga men kan man få hänga med på er turer fastän att man är tjej???
Så nästa gång kanske man slipper åka själv...
Finns det några planer på samåkning i helgen en tur mot Tranås och Sommen vore inte fel
Jag tänkte åka till Sviestad nu på torsdag. Jag samåker gärna. Jag tänkte åka runt 14.45 inne från stan, jag hoppas att det är tidigt nog. Säg en lämplig mötesplats så är jag där.
Det där låter väldigt intressant, hur ser det ut med krav/regler?
hoj godkänd för landsväg = godkänd för dessa bankörningar?
(har förövrigt bara tyglappar (Gore-Tex) just nu, krav på skinnställ?)
Ja, en hoj godkänd för landsväg kan du köra med. Deras krav är att den är landsväggodkänd, d.v.s. ska gå igenom en besiktning. I år har de krav på orginalljuddämpare och den får inte låta för mycket.
Du får köra med tyg i långsamma gruppen, som inte är speciellt långsam. Annars är kraven att man ska ha stövlar, handskar och ryggskydd. Dock tror jag inte det är jättehårt. Jag kör med mina "custom"-stövlar, de är långt ifrån lika stabila som racingpjäxor, men det har ingen sagt något om. Huvudsaken är väl att det är mc-boots.
Läs mer här:
http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=86
Anjela: Klart tjejer kan hänga med! Håll utkik här i tråden bara. Alla kör efter egen förmåga på våra körningar och nån ska alltid vänta i korset om man svänger av så ingen blir frånåkt.Varför skulle man inte kunna följa med för att man är tjej?
Iaf, tack Kalle för lånet av 750n, så grannt att köra lite igen! Blev iaf några mil idag ju!
På torsdagarna är de hårda med bullernivån. De skickade hem ett gäng innan de ens lyssnade på hojarna. Sen mätte de nivån på suspekta hojar. 95 db stillastående en meter bakom ungefär. Det funkar om du inte har orginal men ligger under det. Jag gjorde en db killer till min hoj, fast den inte låter så mycket för att jag ville vara säker på att få köra.
Visste inte att det var redan nu på torsdag. Ska fundera om jag ska åka under dagen imorgon. har du nr så kan vi höras?
Tja jag och pontus_n ska dra en sväng ikväll några som är intresserade?
Jag hänger nog på! ska se om jag får med mig nån mer..
vädret verkar vara emot oss som det ser ut nu
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari