Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Ursäkta att man fråga men kan man få hänga med på er turer fastän att man är tjej???

Varför skulle man inte kunna följa med för att man är tjej? :confused:

Iaf, tack Kalle för lånet av 750n, så grannt att köra lite igen!:pannkyss Blev iaf några mil idag ju!
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Finns det några planer på samåkning i helgen en tur mot Tranås och Sommen vore inte fel:yoparty

Det låter inte fel, blir det inget STCC i Göteborg för min del (vilket jag tror jag skippar) så är jag på!

Jag tänkte åka till Sviestad nu på torsdag. Jag samåker gärna. Jag tänkte åka runt 14.45 inne från stan, jag hoppas att det är tidigt nog. Säg en lämplig mötesplats så är jag där.

Det där låter väldigt intressant, hur ser det ut med krav/regler?
hoj godkänd för landsväg = godkänd för dessa bankörningar?
(har förövrigt bara tyglappar (Gore-Tex) just nu, krav på skinnställ?)
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Det där låter väldigt intressant, hur ser det ut med krav/regler?
hoj godkänd för landsväg = godkänd för dessa bankörningar?
(har förövrigt bara tyglappar (Gore-Tex) just nu, krav på skinnställ?)

Ja, en hoj godkänd för landsväg kan du köra med. Deras krav är att den är landsväggodkänd, d.v.s. ska gå igenom en besiktning. I år har de krav på orginalljuddämpare och den får inte låta för mycket.
Du får köra med tyg i långsamma gruppen, som inte är speciellt långsam. Annars är kraven att man ska ha stövlar, handskar och ryggskydd. Dock tror jag inte det är jättehårt. Jag kör med mina "custom"-stövlar, de är långt ifrån lika stabila som racingpjäxor, men det har ingen sagt något om. Huvudsaken är väl att det är mc-boots.

Läs mer här:
http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=86
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Ja, en hoj godkänd för landsväg kan du köra med. Deras krav är att den är landsväggodkänd, d.v.s. ska gå igenom en besiktning. I år har de krav på orginalljuddämpare och den får inte låta för mycket.
Du får köra med tyg i långsamma gruppen, som inte är speciellt långsam. Annars är kraven att man ska ha stövlar, handskar och ryggskydd. Dock tror jag inte det är jättehårt. Jag kör med mina "custom"-stövlar, de är långt ifrån lika stabila som racingpjäxor, men det har ingen sagt något om. Huvudsaken är väl att det är mc-boots.

Läs mer här:
http://www.lms.se/web/_pages/index_sektion.asp?NodeId=4&PageId=1&SektId=86




Du har täckt det mesta Paxel;

På torsdagarna är de hårda med bullernivån. De skickade hem ett gäng innan de ens lyssnade på hojarna. Sen mätte de nivån på suspekta hojar. 95 db stillastående en meter bakom ungefär. Det funkar om du inte har orginal men ligger under det. Jag gjorde en db killer till min hoj, fast den inte låter så mycket för att jag ville vara säker på att få köra.


Visste inte att det var redan nu på torsdag. Ska fundera om jag ska åka under dagen imorgon. har du nr så kan vi höras?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Varför skulle man inte kunna följa med för att man är tjej? :confused:

Iaf, tack Kalle för lånet av 750n, så grannt att köra lite igen!:pannkyss Blev iaf några mil idag ju!
Anjela: Klart tjejer kan hänga med! Håll utkik här i tråden bara. Alla kör efter egen förmåga på våra körningar och nån ska alltid vänta i korset om man svänger av så ingen blir frånåkt.

Emmi: Det var så lite. Var kul trots missödet och trippen till polisstationen :rolleyes: (oj va alla blir nyfikna nu) Det är alltid roligt med sällskap och nu fick jag ju lite motivation att fixa lill-gixxern. Ett under att den går än... :hihi Kraschpuckar är ovärderliga, men nu får jag sluta vurpa högersidan :tungan


Samåkning: Vill ni åka riktigt tryggt runt Sommen så är det samling i Tranås imon kl 0930. Ambulanssjukvårdarna :nurse där kör krokvägarna i makligt tempo då :D

I helgen slipper ni jaga mig då jag sannolikt hänger med Zeb som hjälpinstruktör på Kinnekulle lör-sön.

Anderstorp 27/6: Kul att några härifrån ska dit. Nu är det klart att jag kör som instruktör där då :tummenupp
 
Last edited:

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
På torsdagarna är de hårda med bullernivån. De skickade hem ett gäng innan de ens lyssnade på hojarna. Sen mätte de nivån på suspekta hojar. 95 db stillastående en meter bakom ungefär. Det funkar om du inte har orginal men ligger under det. Jag gjorde en db killer till min hoj, fast den inte låter så mycket för att jag ville vara säker på att få köra.


Visste inte att det var redan nu på torsdag. Ska fundera om jag ska åka under dagen imorgon. har du nr så kan vi höras?

När jag var där senast, vilket var förra året vet jag inte att någon blev hemskickad, men de har nog skärpt kravet på bullernivå.

Slå en pling på 070-5913860 om du ska åka och hinner läsa detta.
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
SMC kurs 27/6 anderstorp

Anmäld till kursen på Anderstorp. :tummenupp

Bara hoppas man får ledigt från jobbet den dagen.... glömde kolla det först....
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Va ett varv runt sommen idag och desa vägar är otroligt bra för mc-åkning från 50 km/h hårnålar till 200 km/h svepande kurvor:yoparty
 

henke o

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Honda crf 450-08. R1-99
Verkar som om det ska bli upperhåll i morgon.
Någon som är sugen på att åka en runda vid 17 tiden?
 

Bischan

Born to be Wild
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki GPZ900R -85:a och enHonda XR125L -05:a
Vad händer på midsommar??
Jag har inga planer än..kanske blir att dra till kusten.
 

draggen

Ny medlem
Gick med
12 May 2005
Ort
Jönköping
Hoj
K5
Ang smc kursen på Anderstorp.
Hur känsligt är det med bullernivån? Har ett slipon på min r1a som inte låter speciellt mycket men polaren har acra helsystem på sin r1-04 ? Hur gör ni andra? byter ni till orginal? Eller kan man klara sig ändå
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Det är nog bara att pilla på orginalet dom är hårda på ljudet 95dBa vid förbipassering gäller.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top