Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Jag är på :tummenupp det blir till att vara lätt på:fyllisar under fredagskvällen

Gött! :tummenupp :)
Vi funderar på att eventuellt köra klenvarianten... :va :rodnar Och ta en övernattning antingen före eller efter rundan. :confused: Troligtvis efter... :nicka Tror man är rätt mör efter ca 8-9 timmar på resande fot. :brinnerup

//Flying Finn

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Jag kör den stenhårda varianten:yoparty ska iväg på lite annat på söndagen.
Har ni bestämt någon tid/ plats för avfärd?

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Jag kör den stenhårda varianten:yoparty ska iväg på lite annat på söndagen.
Har ni bestämt någon tid/ plats för avfärd?

Ok... :) Kan hända att vi gör likadant, vi får se... :tummenupp

Avfärd bör ju ske ganska tidigt, så man bara behöver bomba "lite" på vägen ner... :rolleyes: Räknar väl med att passera Värnamo (Bredasten) strax efter kl.07. :jisses Får väl se hur den planen håller... :va Jag och brorsan är väl inte direkt kända för att vara ute i god tid... :rodnar :D

//Flying Finn

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
är det någon som vet till vilken hoj en 525 kedja passar? jag har en ny liggandes.
behöver jag säga att den är billig? såg att skåningarna skulle köra en stor samåkning. blir det något sånt här i jönköping?

K-man jag har en krachkåpa som hade suttit som smäck på din 750! cbr 900 -92 den får du billigt :yoparty
Min 750 har 525. Hur många rullar har kedjan? Den är definitivt mer intressant än kåpan ;)

Vad är det här Skåneland för nåt? Jag är ledig den dan men jag vägrar sitta och harva E4 en hel dag.... Mer info tack! :)
edit: Gissar att det är MCK Vilses vårrunda. Fan det är 170 pers anmälda! Visst, det delas in i grupper men är det verkligen så kul att åka på led??? Nä ni får nog åka utan mig. Det lär ju va fyra minusgrader kl sex en aprilmorgon :tungan

Last edited:

Harvest

Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Äääh kom igen nu Kalle man får ta det på det på kontot "det är skoj o träffa lite nya ansikten":) lägger vi upp en ej E4 rutt ner bör man ju kunna hålla kylan i schack med lite aktiv körning:yoparty

TheRoadrunner

Medlem
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
Honda VTR 1000 Firestorm
Ok... :) Kan hända att vi gör likadant, vi får se... :tummenupp

Avfärd bör ju ske ganska tidigt, så man bara behöver bomba "lite" på vägen ner... :rolleyes: Räknar väl med att passera Värnamo (Bredasten) strax efter kl.07. :jisses Får väl se hur den planen håller... :va Jag och brorsan är väl inte direkt kända för att vara ute i god tid... :rodnar :D

//Flying Finn

Va fan!? Jag är väl alltid ute i god tid..? :näsblod :hihi Ok då! Jag kan väl hålla med om den saken...

Hoppas det inte är minusgrader vid den tiden på morgonen... :gnissla

//Roadrunner89

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Äääh kom igen nu Kalle man får ta det på det på kontot "det är skoj o träffa lite nya ansikten":) lägger vi upp en ej E4 rutt ner bör man ju kunna hålla kylan i schack med lite aktiv körning:yoparty
Du vet att de är skåningar där nere va? Ska vi åka bredvid E4an lär vi väl starta vid 0400... :rolleyes:

Ärligt talat är jag ingen fan av stora samåkningar. Tänk dig kön på fiket :näsblod

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Du vet att de är skåningar där nere va? Ska vi åka bredvid E4an lär vi väl starta vid 0400... :rolleyes:

Ärligt talat är jag ingen fan av stora samåkningar. Tänk dig kön på fiket :näsblod

Skit i fikat... :rolleyes: Se det som en rejäl avrostning! :tummenupp Bomba ner till "Danmark" å hem igen... Naaajs! :D

//Flying Finn

tarm

fu
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
vtr1000f
Någon från Växjö-trakten som vill köra en runda i eftermiddag?

Jag har nyss flyttat hit och kan inga andra rundor än att ge mig ut på landsvägen och köra vilse. :näsblod

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...

Håller med dig Kalle. En sån stor samling är juh skit.. Säker massa kromslädar osv med i ledet och hur fort går det då ca 30kmh haha:D Av egen erfarenhet vet jag åkte med på Ahlsell träffen för 3år sedan FY FAn så tråkigt 80 hojar i led i 50kmh på vägar man håller iallfall 150kmh..

Sen får man som sagt vänta på sin kaffe och kaka i 1h annat är det att åka 10sporthojar med fullt ös på malexandervägen en solig 25graders dag :tummenupp

Föresten nu står det en Gsxr 750 06:a i mitt garage MUMMA....

///micke

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
annat är det att åka 10sporthojar med fullt ös på malexandervägen en solig 25graders dag :tummenupp

///micke

Håller med dig till fullo! :tummenupp Det är roligare att bomba satan, men tycker även det kan va kul att få träffa lite nytt folk och se sig omkring i detta avlånga land... :) Ser det som lite rekognosering inför framtida äventyr! :hihi

Men nu vill jag se lite bilder på nya hojen! :yoparty

//Flying Finn

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
...annat är det att åka 10sporthojar med fullt ös på malexandervägen en solig 25graders dag :tummenupp

Föresten nu står det en Gsxr 750 06:a i mitt garage MUMMA....
///micke
Har du köpt 750?? Så RÄTT!!! :tummenupp :tummenupp Ren banhoj eller? Som sagt... BILDER!! :)

Någon från Växjö-trakten som vill köra en runda i eftermiddag?

Jag har nyss flyttat hit och kan inga andra rundor än att ge mig ut på landsvägen och köra vilse. :näsblod
K5an e på verkstad och 750'n renoveras så jag kan nog inte åka förrän rullgruset är borta. Kolla vägtipsen för Jönköping här på SH. Jag har lagt in några favoriter där :) Håll dig bredvid grussträngen ;)

Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Har du köpt 750?? Så RÄTT!!! :tummenupp :tummenupp Ren banhoj eller? Som sagt... BILDER!! :)

Här kommer två bilder iallfall. Har inga gat prylar till den men allt finns juh på ebay billigt om man skulle få för sig att regga den. Vilket jag inte kommer göra.

Kanske kan bli någon tur ändå mitt på blanka dan. :D

409200973816A0656.jpg

c09200973902A72f7.jpg

Ska köpa lite småprylar till den inför sommarn , t.ex clipon, stålomspunna slangar, race fotpinnebrygga sen är det väl bara till att gasa :)

///Micke

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Här kommer två bilder iallfall. Har inga gat prylar till den men allt finns juh på ebay billigt om man skulle få för sig att regga den. Vilket jag inte kommer göra.

Kanske kan bli någon tur ändå mitt på blanka dan. :D

409200973816A0656.jpg

c09200973902A72f7.jpg

Ska köpa lite småprylar till den inför sommarn , t.ex clipon, stålomspunna slangar, race fotpinnebrygga sen är det väl bara till att gasa :)

///Micke

Shit! Den va läcker..! :rock
Tycker gott du kan va "lite" busig och hänga med några bombarrundor mitt på blanka dan'... :nicka

//Flying Finn

Harvest

Gick med
21 Aug 2006
Hoj
Fabrikare
Den där såg inte helt fel ut:tummenupp skall du ta eller har du redan licens ?

Vet i hyndan om inte det blir en banhoj till nästa år och även licens så man kan ställa upp i nått pensionärsrace:banana.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Hoj
Harleys...
Den där såg inte helt fel ut:tummenupp skall du ta eller har du redan licens ?

Vet i hyndan om inte det blir en banhoj till nästa år och även licens så man kan ställa upp i nått pensionärsrace:banana.

Ne den är nog fin att åka på hoppas jag :)

Nopp ingen licens än, Men har väl tänkt att ta det så man kan åka lite billigare ...

Helt orginal eller? Svensksåld eller import?

Japp helt orginal, får nog förbli så då slipper man juh tänka på bullerkraven på banorna. Den är import USA da big country over there :tummenupp

Ska åka till polaren som är Suzuki mek och se ifall det skiljer något på insprut osv i ECU:n då de kör på lägre oltan samt om den gått i kalifornien så är det juh lite varmare och torrare än här :)

///Micke

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...