Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nu ska skruttfemtin få nytt liv. Var hos Meccan i Hillerstorp idag och hittade de kåpor och stag som den behöver till klart rimliga pengar. Bytt olja och packboxar i gafflarna (ena läckte) och ska snart montera ihop allt igen sen ska den få nytt bakdäck och besiktigas så...
 

Bifogat

  • Forkfix.jpg
    Forkfix.jpg
    88.5 KB · Visningar: 54

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
fyf.n va segt det känns att inte ha något jobb att gå till i morgon... jag menar idag.. och nej, jag kan inte åka mc för den är inte bes-skatt-förs. sånt kostar pengar.... håller på att bli galen:dummer
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Nu ska skruttfemtin få nytt liv. Var hos Meccan i Hillerstorp idag och hittade de kåpor och stag som den behöver till klart rimliga pengar. Bytt olja och packboxar i gafflarna (ena läckte) och ska snart montera ihop allt igen sen ska den få nytt bakdäck och besiktigas så...

måste ta en kopp kaffe hos dej mo klämma lite på den gamle..

fyf.n va segt det känns att inte ha något jobb att gå till i morgon... jag menar idag.. och nej, jag kan inte åka mc för den är inte bes-skatt-förs. sånt kostar pengar.... håller på att bli galen:dummer

vad gjorde du fram tills idag?
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Nu ska skruttfemtin få nytt liv. Var hos Meccan i Hillerstorp idag och hittade de kåpor och stag som den behöver till klart rimliga pengar. Bytt olja och packboxar i gafflarna (ena läckte) och ska snart montera ihop allt igen sen ska den få nytt bakdäck och besiktigas så...


Nice....

Då kommer den få smaka på bana iår också då hehe. :brinnerup


///Micke
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det kan nog hända. Ett set beggade Supercorsor är på G till den :)
Bridgestone BT-002 var ju lite hala på Mantorp... :rolleyes
 
Last edited:

Giri

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Ort
Jkp
Hoj
bangixxer 600-06 & RMZ 250
Nu ska skruttfemtin få nytt liv. Var hos Meccan i Hillerstorp idag och hittade de kåpor och stag som den behöver till klart rimliga pengar. Bytt olja och packboxar i gafflarna (ena läckte) och ska snart montera ihop allt igen sen ska den få nytt bakdäck och besiktigas så...

Hade inte du mustach på bilden:va







:hihi
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Jag ska ut och brassa lite imorgon, måste testa Hyndan på gata för första gången :yoparty

VR-8 skrev:
Idag så har resan nått sitt tänkta slut och ett bänkpapper kan visas upp.....

Max effekt är uppmätt till 194.00hk men finaste kurvan är på 192.82hk och 144.40Nm. I en jämförelse på dessa 2 ser man tydligt att mappningen mellan de körningarna har gjort susen, vridet kommer tidigare och troligtvis hade effekten varit högre om jag inte släppt gasen istället för att låta den gå mot varvstoppet......

Efter ett kort övervägande så har det beslutats att "Jide" och "Giri" får var sin provtur om dom så önskar efter att vara införstådda med värdet på hojen.

Grattis!
 

Ekerholm

Guest
lånar tråden lite... jag hörde att det ska finnas en mc butik uppe vid holmgrens... vad är det för butik? funnits där länge? var mer exakt ligger den? finns det några mer mc butiker i stan? det ända jag vet om är hd butiken... men hörde att det även ska finnas en suzuki handlare.. var ligger den? tacksam för svar...
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
lånar tråden lite... jag hörde att det ska finnas en mc butik uppe vid holmgrens... vad är det för butik? funnits där länge? var mer exakt ligger den? finns det några mer mc butiker i stan? det ända jag vet om är hd butiken... men hörde att det även ska finnas en suzuki handlare.. var ligger den? tacksam för svar...



Den uppe vid holmgrens är Nybergs motor som öppnat, De har även köpt upp Werners motor och tagit över deras mekar. Va där i Tisdags riktig ok faktiskt de säljer även landsvägsbågar, och då även ZX10R och RC8 vilket de skulle ha demo på i vår :) Samt att de införskaffat en dynojetbänk vilket inte finns i närheten. Jag ska fasen dit med 750:in och kolla vad den är inställd på för mög 91:eek:ktaning jänkar soppa...

Suzuki har du i Hovslätt CI:s motor riktigt jävla oproffsig personal tycker jag. Har iofs en hel del saker men deras bemötande och oservice inriktande attityd är på topp i den butiken :D

///Micke
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Den uppe vid holmgrens är Nybergs motor som öppnat, De har även köpt upp Werners motor och tagit över deras mekar. Va där i Tisdags riktig ok faktiskt de säljer även landsvägsbågar, och då även ZX10R och RC8 vilket de skulle ha demo på i vår :) Samt att de införskaffat en dynojetbänk vilket inte finns i närheten. Jag ska fasen dit med 750:in och kolla vad den är inställd på för mög 91:eek:ktaning jänkar soppa...

Suzuki har du i Hovslätt CI:s motor riktigt jävla oproffsig personal tycker jag. Har iofs en hel del saker men deras bemötande och oservice inriktande attityd är på topp i den butiken :D

///Micke

Tacka vet jag mascot i nässjö.... :tummenupp
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Den uppe vid holmgrens är Nybergs motor som öppnat, De har även köpt upp Werners motor och tagit över deras mekar. Va där i Tisdags riktig ok faktiskt de säljer även landsvägsbågar, och då även ZX10R och RC8 vilket de skulle ha demo på i vår :) Samt att de införskaffat en dynojetbänk vilket inte finns i närheten. Jag ska fasen dit med 750:in och kolla vad den är inställd på för mög 91:eek:ktaning jänkar soppa...

Suzuki har du i Hovslätt CI:s motor riktigt jävla oproffsig personal tycker jag. Har iofs en hel del saker men deras bemötande och oservice inriktande attityd är på topp i den butiken :D

///Micke

nybergs motor har KTM, BMW och Kawasaki. men dom kommer ha reservdelar till det mesta. jag var uppe och jagade på dom lite igår om hondagrejjer. MC "proffsen" i hovslätt.. där har jag fått höra att jag skulle lägga ner tankarna på sporthoj.. för det hade jag inte råd med. hur kändes det då? han kunde tydligen se hur mycket pengar jag hade på banken och hur gammal jag var. kunde han inte informerat om att dom äldre hojjarna går att försäkra även för oss yngre?? tex min urblade? och nu så när man kommer in och behöver något ser dom ut som inget har hänt. Listan kan tyvärr göras längre..

min favorit var wenners motor, dom som nybergs köpte upp. så nu blir det till nybergs om det är något.

note. köpte olja och filter på nyb. dom hade tyvärr inte fått hem något oljefilter till cbren än men dom kunde erbjuda samma med kawasakis logga. jag åkte inte till hovslätt för att köpa ett som det stod honda på. (titta inte in på mitt oljefilter!):D
 
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
@ zuperbulle

Hur ser det ut? :confused: Hinner du få ihop hojen till 18/4? :)

Jobbfronten då?? :va Hur går det där? :huvet

//Flying Finn
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
@ zuperbulle

Hur ser det ut? :confused: Hinner du få ihop hojen till 18/4? :)

Jobbfronten då?? :va Hur går det där? :huvet

//Flying Finn

det ska nog vara ordnat inom 10 dagar hoppas jag.

jobb är inte lätt nu, det är lite många som söker. Om någon vet av något så kan ni ju pm:a jag kan tänka mig att göra vad som helst. Jag är väldigt flexibel. (säljer mig inte till pojkar)
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
det ska nog vara ordnat inom 10 dagar hoppas jag.

jobb är inte lätt nu, det är lite många som söker. Om någon vet av något så kan ni ju pm:a jag kan tänka mig att göra vad som helst. Jag är väldigt flexibel. (säljer mig inte till pojkar)

Du kan väl dra iväg ditt "CV" i ett PM så har man lite att gå på. Så ska vi se om inte det här löser sig..! :tummenupp :)

//Flying Finn
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top