Jag röstar på andra helgen i maj (9/5)... Om man blir bjuden vill säga?
//Flying Finn
Klart du är..
Ska kolla lite och återkommer med datum....
Ang: Hypermotarden nej ingen anning men vill gärna testa en så är det någon här inne som vill ha den riktigt bra inkörd så pm:a mig HAHAHA
///Micke
Mr_Mike Så som du körde in SuperDuken?
Du får se till att ha lite brudar på din fest denna gång!? Förra gången fick jag ju dryga ut lite med att hämta från grannens fest!
Klart du är..
Ska kolla lite och återkommer med datum....
///Micke
Exakt så vill du jag ska köra in din också hahaha
Vafan de skatorna haha som rätt så nyinflyttad med sambo så blir det juh inte att man har så mycket "tjej" polare haha. Men några luder kan jag väl allt fixa dit kanske har hört att det finns sådana även i Jönköping HAHAHA
///Micke
Inga som ska ut å åka nåt i mon? vi är 3 motarder som ska ta en sväng...
I eftermiddag ska jag till Borås och köpa en Aprilia AF1 125a till lillsyrran
Hon är 45 mil bort (säger inte åt vilket håll!) och har kille redan så jag är inte orolig men jag är inte främmande för att ge nån gammal slempropp som limmar på syrran en omgång heller. Just try me!
nybergs motor har KTM, BMW och Kawasaki. men dom kommer ha reservdelar till det mesta. jag var uppe och jagade på dom lite igår om hondagrejjer. MC "proffsen" i hovslätt.. där har jag fått höra att jag skulle lägga ner tankarna på sporthoj.. för det hade jag inte råd med. hur kändes det då? han kunde tydligen se hur mycket pengar jag hade på banken och hur gammal jag var. kunde han inte informerat om att dom äldre hojjarna går att försäkra även för oss yngre?? tex min urblade? och nu så när man kommer in och behöver något ser dom ut som inget har hänt. Listan kan tyvärr göras längre..
min favorit var wenners motor, dom som nybergs köpte upp. så nu blir det till nybergs om det är något.
note. köpte olja och filter på nyb. dom hade tyvärr inte fått hem något oljefilter till cbren än men dom kunde erbjuda samma med kawasakis logga. jag åkte inte till hovslätt för att köpa ett som det stod honda på. (titta inte in på mitt oljefilter!)
nybergs motor har KTM, BMW och Kawasaki. men dom kommer ha reservdelar till det mesta. jag var uppe och jagade på dom lite igår om hondagrejjer. MC "proffsen" i hovslätt.. där har jag fått höra att jag skulle lägga ner tankarna på sporthoj.. för det hade jag inte råd med. hur kändes det då? han kunde tydligen se hur mycket pengar jag hade på banken och hur gammal jag var. kunde han inte informerat om att dom äldre hojjarna går att försäkra även för oss yngre?? tex min urblade? och nu så när man kommer in och behöver något ser dom ut som inget har hänt. Listan kan tyvärr göras längre..
min favorit var wenners motor, dom som nybergs köpte upp. så nu blir det till nybergs om det är något.
note. köpte olja och filter på nyb. dom hade tyvärr inte fått hem något oljefilter till cbren än men dom kunde erbjuda samma med kawasakis logga. jag åkte inte till hovslätt för att köpa ett som det stod honda på. (titta inte in på mitt oljefilter!)
Tyckte de va ganska bra av personalen på Mc Proffsen att avråda dig från dyra försäkrings premier. Du berättade ju själv att du va arbetslös och inte hade några pengar..? Du va ju tvungen att sälja din kedja som inte passade (som du köpt på annan mc firma) innan du kunde köpa en ny.
Det är förresten deras skyldighet att avråda dig om du inte har råd.!
Det var 2½år innan jag blev arbetslös och jag hade naturligtvis pengar. Svaret jag fick var kort och bryskt. DET HAR DU INTE RÅD MED. Så skakade han på huvudet. (han känner inte mig) Då var jag inne där för att se runt lite, och jag frågade lite allmänt om det mesta och var intresserad av att göra något av drömmen som jag haft sedan jag fick min första knattekross. Han antog att jag var en av dom som kommer in och vill köpa en ny 1000cc sporthoj som inte har en aning om vad det handlar om. Det hade jag ju inte heller i någon större utsträckning, han frågade inte ens vad det var för typ av hoj jag var ute efter, och berättade således inte vad det fanns för alternativ i motorstorlekar/årsmodeller/försäkringsklasser. Det fanns inga andra kunder i butiken så han hade haft tid att berätta och ev. visa mig några alternativ, som han förövrigt hade inne i affären!
Nu var det ju så att jag snubblade över en hoj drygt 1år senare som jag helt klart hade råd att försäkra efter en snabb undersökning hos ett par f-bolag.
Sambons bil har havererat med kostsamma rep som följder och så mckåt som jag är just nu har jag problem att fixa bilen först, som morras om från andra sidan sängen...
Nu ska jag även säga att jag har fått bättre bemötande där senare, men det sitter kvar... och det handlar inte om alla som arbetar där. Förlåt om det kunde tolkas som om min åsikt var att alla därinne ger ett dåligt bemötande alltid, för så är det inte. Men det kan vara tjurigt ibland beroende på vem man träffar på..
Detta är jag ( i solbrillorna) om du kladdar på min lillasyrra!!Haha så ska det låta Kalle! Amerikanska temperamentet kommer igång Du bode ju köra HD egentligen
Nice mer brudar på sporthoj Passa dig för att skriva sådant här Kalle rätt som det är har du Seid, eller Klas i din släkt HAHAHAHAH
///Micke
Vilket påhopp! *hahaha*
Jag var på väg hem från Gislaved idag, så tog "genvägen" över bondstorpsvägen där mot taberg (första halvan av tranemoturen)
Riktigt kul med min lilla busbil... Men kändes ändå lite fattigt jämfört med en tvåjuling! *suck*
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari