Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Efex

Bättre än dig helt enkelt...
Gick med
31 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm 530 Exc (SM) 08 factory edition black, Ktm 450 SMR 06
Nån som vet vem som äger en svart hypermotard i Jkpg =) ?
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Jag röstar på andra helgen i maj (9/5)... :tummenupp Om man blir bjuden vill säga? :brinnerup :D

//Flying Finn


Klart du är.. :tummenupp


Ska kolla lite och återkommer med datum....


Ang: Hypermotarden nej ingen anning men vill gärna testa en så är det någon här inne som vill ha den riktigt bra inkörd så pm:a mig HAHAHA :D


///Micke
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Någon som cruisat bondstorpavägen ännu ? är den farbar med nått annat än fyrhjulingar med tanke på grus, smuts & tjälskott.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Klart du är.. :tummenupp


Ska kolla lite och återkommer med datum....


Ang: Hypermotarden nej ingen anning men vill gärna testa en så är det någon här inne som vill ha den riktigt bra inkörd så pm:a mig HAHAHA :D


///Micke

Mr_Mike Så som du körde in SuperDuken? :glömdet

Du får se till att ha lite brudar på din fest denna gång!? Förra gången fick jag ju dryga ut lite med att hämta från grannens fest! :tuttar
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Mr_Mike Så som du körde in SuperDuken? :glömdet

Du får se till att ha lite brudar på din fest denna gång!? Förra gången fick jag ju dryga ut lite med att hämta från grannens fest! :tuttar



Exakt så vill du jag ska köra in din också hahaha :tummenupp

Vafan de skatorna haha som rätt så nyinflyttad med sambo så blir det juh inte att man har så mycket "tjej" polare haha. Men några luder kan jag väl allt fixa dit kanske har hört att det finns sådana även i Jönköping HAHAHA :D


///Micke
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Exakt så vill du jag ska köra in din också hahaha :tummenupp

Vafan de skatorna haha som rätt så nyinflyttad med sambo så blir det juh inte att man har så mycket "tjej" polare haha. Men några luder kan jag väl allt fixa dit kanske har hört att det finns sådana även i Jönköping HAHAHA :D


///Micke

HAha, Lite tveksam! om jag får låna din hoj i väntan på en ny SuperDuke så ja varför inte =)

bra bortförklaring men den gills inte :D

Ser fram emot din fest då! :kär

Nu ska jag gå o ta en lugn tur!!
 

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
Inga som ska ut å åka nåt i mon? vi är 3 motarder som ska ta en sväng...

Jag såg er när ni var ute o tuffade... Tre drillpittar på rad. :tummenupp
Såg lungt o harmoniskt ut dock... :p
Fööör lugnt. :D

Men så avis man blev... det bästa jag kunde göra var att veva ner rutorna! :(
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Tog en runda idag på Bondstorpavägen och den var helt ok lite smuts o grus på något ställe. Imorgon blir det en runda någon som är sugen på att hänga med.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag är inte riktigt 'på banan' än. Startade upp 750'n igår efter en del renovering och jag tror att allt håller tätt så nu ska den bara 'få på sig kläderna' så kan jag äntligen komma ut på en tur. Den är 'back 2 basic' nu :( men står på nya däck och med renoverad gaffel och broms. Finfin! :tummenupp
Det tysta orginalsystemet gör att den kan få komma ut på bana lite lättare nu också. Jag stod och varvade den lite på garageuppfarten vid 22:30 igår kväll och jag tror inte att nån granne brydde sig. Ovanligt... :rolleyes: :D
Nu återstår att se hur slö den känns utan Yoshisystem och Power Commander :gråta

I eftermiddag ska jag till Borås och köpa en Aprilia AF1 125a till lillsyrran :)
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hon är 45 mil bort (säger inte åt vilket håll!) och har kille redan så jag är inte orolig men jag är inte främmande för att ge nån gammal slempropp som limmar på syrran en omgång heller. Just try me!
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Hon är 45 mil bort (säger inte åt vilket håll!) och har kille redan så jag är inte orolig men jag är inte främmande för att ge nån gammal slempropp som limmar på syrran en omgång heller. Just try me!


Haha :D så ska det låta Kalle! Amerikanska temperamentet kommer igång :D Du bode ju köra HD egentligen :)
 

wahlen

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2006
Ort
Jönköping
Hoj
CBR1000RR6, CR250R2
nybergs motor har KTM, BMW och Kawasaki. men dom kommer ha reservdelar till det mesta. jag var uppe och jagade på dom lite igår om hondagrejjer. MC "proffsen" i hovslätt.. där har jag fått höra att jag skulle lägga ner tankarna på sporthoj.. för det hade jag inte råd med. hur kändes det då? han kunde tydligen se hur mycket pengar jag hade på banken och hur gammal jag var. kunde han inte informerat om att dom äldre hojjarna går att försäkra även för oss yngre?? tex min urblade? och nu så när man kommer in och behöver något ser dom ut som inget har hänt. Listan kan tyvärr göras längre..

min favorit var wenners motor, dom som nybergs köpte upp. så nu blir det till nybergs om det är något.

note. köpte olja och filter på nyb. dom hade tyvärr inte fått hem något oljefilter till cbren än men dom kunde erbjuda samma med kawasakis logga. jag åkte inte till hovslätt för att köpa ett som det stod honda på. (titta inte in på mitt oljefilter!):D

Tyckte de va ganska bra av personalen på Mc Proffsen att avråda dig från dyra försäkrings premier. Du berättade ju själv att du va arbetslös och inte hade några pengar..? Du va ju tvungen att sälja din kedja som inte passade (som du köpt på annan mc firma) innan du kunde köpa en ny.
Det är förresten deras skyldighet att avråda dig om du inte har råd.!

nybergs motor har KTM, BMW och Kawasaki. men dom kommer ha reservdelar till det mesta. jag var uppe och jagade på dom lite igår om hondagrejjer. MC "proffsen" i hovslätt.. där har jag fått höra att jag skulle lägga ner tankarna på sporthoj.. för det hade jag inte råd med. hur kändes det då? han kunde tydligen se hur mycket pengar jag hade på banken och hur gammal jag var. kunde han inte informerat om att dom äldre hojjarna går att försäkra även för oss yngre?? tex min urblade? och nu så när man kommer in och behöver något ser dom ut som inget har hänt. Listan kan tyvärr göras längre..

min favorit var wenners motor, dom som nybergs köpte upp. så nu blir det till nybergs om det är något.

note. köpte olja och filter på nyb. dom hade tyvärr inte fått hem något oljefilter till cbren än men dom kunde erbjuda samma med kawasakis logga. jag åkte inte till hovslätt för att köpa ett som det stod honda på. (titta inte in på mitt oljefilter!):D

Tyckte de va ganska bra av personalen på Mc Proffsen att avråda dig från dyra försäkrings premier. Du berättade ju själv att du va arbetslös och inte hade några pengar..? Du va ju tvungen att sälja din kedja som inte passade (som du köpt på annan mc firma) innan du kunde köpa en ny.
Det är för övrigt deras skyldighet att avråda dig om du inte har råd.!

nybergs motor har KTM, BMW och Kawasaki. men dom kommer ha reservdelar till det mesta. jag var uppe och jagade på dom lite igår om hondagrejjer. MC "proffsen" i hovslätt.. där har jag fått höra att jag skulle lägga ner tankarna på sporthoj.. för det hade jag inte råd med. hur kändes det då? han kunde tydligen se hur mycket pengar jag hade på banken och hur gammal jag var. kunde han inte informerat om att dom äldre hojjarna går att försäkra även för oss yngre?? tex min urblade? och nu så när man kommer in och behöver något ser dom ut som inget har hänt. Listan kan tyvärr göras längre..

min favorit var wenners motor, dom som nybergs köpte upp. så nu blir det till nybergs om det är något.

note. köpte olja och filter på nyb. dom hade tyvärr inte fått hem något oljefilter till cbren än men dom kunde erbjuda samma med kawasakis logga. jag åkte inte till hovslätt för att köpa ett som det stod honda på. (titta inte in på mitt oljefilter!):D

Tyckte de va ganska bra av personalen på Mc Proffsen att avråda dig från dyra försäkrings premier. Du berättade ju själv att du va arbetslös och inte hade några pengar..? Du va ju tvungen att sälja din kedja som inte passade (som du köpt på annan mc firma) innan du kunde köpa en ny.
Det är för övrigt deras skyldighet att avråda dig om du inte har råd.!

nybergs motor har KTM, BMW och Kawasaki. men dom kommer ha reservdelar till det mesta. jag var uppe och jagade på dom lite igår om hondagrejjer. MC "proffsen" i hovslätt.. där har jag fått höra att jag skulle lägga ner tankarna på sporthoj.. för det hade jag inte råd med. hur kändes det då? han kunde tydligen se hur mycket pengar jag hade på banken och hur gammal jag var. kunde han inte informerat om att dom äldre hojjarna går att försäkra även för oss yngre?? tex min urblade? och nu så när man kommer in och behöver något ser dom ut som inget har hänt. Listan kan tyvärr göras längre..

min favorit var wenners motor, dom som nybergs köpte upp. så nu blir det till nybergs om det är något.

note. köpte olja och filter på nyb. dom hade tyvärr inte fått hem något oljefilter till cbren än men dom kunde erbjuda samma med kawasakis logga. jag åkte inte till hovslätt för att köpa ett som det stod honda på. (titta inte in på mitt oljefilter!):D

Tyckte de va ganska bra av personalen på Mc Proffsen att avråda dig från dyra försäkrings premier. Du berättade ju själv att du va arbetslös och inte hade några pengar..? Du va ju tvungen att sälja din kedja som inte passade (som du köpt på annan mc firma) innan du kunde köpa en ny.
Det är för övrigt deras skyldighet att avråda dig om du inte har råd.!
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Tyckte de va ganska bra av personalen på Mc Proffsen att avråda dig från dyra försäkrings premier. Du berättade ju själv att du va arbetslös och inte hade några pengar..? Du va ju tvungen att sälja din kedja som inte passade (som du köpt på annan mc firma) innan du kunde köpa en ny.
Det är förresten deras skyldighet att avråda dig om du inte har råd.!


Det var 2½år innan jag blev arbetslös och jag hade naturligtvis pengar. Svaret jag fick var kort och bryskt. DET HAR DU INTE RÅD MED. Så skakade han på huvudet. (han känner inte mig) Då var jag inne där för att se runt lite, och jag frågade lite allmänt om det mesta och var intresserad av att göra något av drömmen som jag haft sedan jag fick min första knattekross. Han antog att jag var en av dom som kommer in och vill köpa en ny 1000cc sporthoj som inte har en aning om vad det handlar om. Det hade jag ju inte heller i någon större utsträckning, han frågade inte ens vad det var för typ av hoj jag var ute efter, och berättade således inte vad det fanns för alternativ i motorstorlekar/årsmodeller/försäkringsklasser. Det fanns inga andra kunder i butiken så han hade haft tid att berätta och ev. visa mig några alternativ, som han förövrigt hade inne i affären!

Nu var det ju så att jag snubblade över en hoj drygt 1år senare som jag helt klart hade råd att försäkra efter en snabb undersökning hos ett par f-bolag.

Sambons bil har havererat med kostsamma rep som följder och så mckåt som jag är just nu har jag problem att fixa bilen först, som morras om från andra sidan sängen...:) :huvet

Nu ska jag även säga att jag har fått bättre bemötande där senare, men det sitter kvar... och det handlar inte om alla som arbetar där. Förlåt om det kunde tolkas som om min åsikt var att alla därinne ger ett dåligt bemötande alltid, för så är det inte. Men det kan vara tjurigt ibland beroende på vem man träffar på..
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Haha :D så ska det låta Kalle! Amerikanska temperamentet kommer igång :D Du bode ju köra HD egentligen :)
Detta är jag ( i solbrillorna) om du kladdar på min lillasyrra!!

terminator2.jpg
 

Koogan

Creeping down the fastlane!
Gick med
15 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
DBR-1 Fiddy
Nice mer brudar på sporthoj :) Passa dig för att skriva sådant här Kalle rätt som det är har du Seid, eller Klas i din släkt HAHAHAHAH :D


///Micke


Vilket påhopp! *hahaha*

Jag var på väg hem från Gislaved idag, så tog "genvägen" över bondstorpsvägen där mot taberg (första halvan av tranemoturen)
Riktigt kul med min lilla busbil... Men kändes ändå lite fattigt jämfört med en tvåjuling! *suck*
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Vilket påhopp! *hahaha*

Jag var på väg hem från Gislaved idag, så tog "genvägen" över bondstorpsvägen där mot taberg (första halvan av tranemoturen)
Riktigt kul med min lilla busbil... Men kändes ändå lite fattigt jämfört med en tvåjuling! *suck*


HAHAHA ...

Vafan har du gjort i Gislaved??? Ja den vägen är fin den. Du är väl snart klar med utbildningen så då kan du juh köpa dig en hoj sen :)


///Micke
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top