Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tacka vet jag mascot i nässjö.... :tummenupp


Jo de är riktigt bra har fan allt på lager. För något år sedan när man åkte skramlaha så behövde jag kulan och fjädern till fotpinnen bak då det är det som låser själva pinnen. Tillomed det hade de på lagerhylla det är ett stort plus :)

Men att slå i mineralolja i min retta va fan inte populärt vilka idioter. Fan då kan man juh inte åka på något annat sedan då det blir som en jävla hinna i hela motorn, vilket gör att om man slår i helsyntet sedan så kryper det juh igenom kolvringar och allt så det va ett stort minus. de hävdade att de servade alla sporthojar med quakerstate mineralolja WHY ???? :näsblod :va


///Micke
 

Ekerholm

Guest
Den uppe vid holmgrens är Nybergs motor som öppnat, De har även köpt upp Werners motor och tagit över deras mekar. Va där i Tisdags riktig ok faktiskt de säljer även landsvägsbågar, och då även ZX10R och RC8 vilket de skulle ha demo på i vår :) Samt att de införskaffat en dynojetbänk vilket inte finns i närheten. Jag ska fasen dit med 750:in och kolla vad den är inställd på för mög 91:eek:ktaning jänkar soppa...

Suzuki har du i Hovslätt CI:s motor riktigt jävla oproffsig personal tycker jag. Har iofs en hel del saker men deras bemötande och oservice inriktande attityd är på topp i den butiken :D

///Micke

okej... då vet jag:tummenupp ... då ska jag ta mig en sväng in i helgen och kolla lite... får även ta en titt hos suzuki handlaren med då... men dom verkar ju inte ha så bra ryckte när man läser det du skriver...
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det hette Wenners!?!! Werners var en felskrivning i JP (www.wennersmotor.info) Tänk va fort folk 'glömmer'

Det är väl en sak om man slår i mineralolja i en hoj under inkörning men helst inte varje service. Det är då fan att det krävs stämplar för garantin annars hade jag gjort allt själv. 750'n har jag servat helt själv, den har gått 5000 hårda mil och den håller än och ventilspelet är fortfarande inom toleranserna (kollade igår)
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
ursäkt

Det hette Wenners!?!! Werners var en felskrivning i JP (www.wennersmotor.info) Tänk va fort folk 'glömmer'

Det är väl en sak om man slår i mineralolja i en hoj under inkörning men helst inte varje service. Det är då fan att det krävs stämplar för garantin annars hade jag gjort allt själv. 750'n har jag servat helt själv, den har gått 5000 hårda mil och den håller än och ventilspelet är fortfarande inom toleranserna (kollade igår)

Det hette Wenners!?!! Werners var en felskrivning i JP (www.wennersmotor.info) Tänk va fort folk 'glömmer'

Det är väl en sak om man slår i mineralolja i en hoj under inkörning men helst inte varje service. Det är då fan att det krävs stämplar för garantin annars hade jag gjort allt själv. 750'n har jag servat helt själv, den har gått 5000 hårda mil och den håller än och ventilspelet är fortfarande inom toleranserna (kollade igår)

Helt rätt k-man. jag skrev fel. :3freak :Bugar
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Det hette Wenners!?!! Werners var en felskrivning i JP (www.wennersmotor.info) Tänk va fort folk 'glömmer'

Det är väl en sak om man slår i mineralolja i en hoj under inkörning men helst inte varje service. Det är då fan att det krävs stämplar för garantin annars hade jag gjort allt själv. 750'n har jag servat helt själv, den har gått 5000 hårda mil och den håller än och ventilspelet är fortfarande inom toleranserna (kollade igår)

Va fan en ordpolis :D

Ja det är juh fan sjukt att slå i det i någons hoj utan att fråga först. garantin gäller juh bara 2år på samtliga hojar det de kallar för de tre åren extra fick jag förklarat för mig av en Suzuki handlare att det bara är reklamationsrätt vet ej hurvida det stämmer iofs.

jag servar alltid mina cyklar själv ovavsett garanti eller ej. :)
Du ser juh själv suzuki motor är jo odödliga host host (förutom min gammla gixxer 750 01:a som rasade vid 1600mil) Men den hade juh stått som test hoj hos sneider för att testa ut helsystem på så det kanske inte va så konstigt. Annars ska juh suzuki motorerna va grymma sägs det.:)

Eller hur kalle Suzuki ist the shit haha


///Micke
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
kanske inte rätt ämne att ta upp här. jag tror iaf att det inte finns diselmoppar...

är det nån som har koll på hur man kan få bort disellukt från kläder? har tvättat dom 3 gånger nu men dom luktar fan fortfarande lika mycket....
väldigt tacksam för svar. det gäller mina favoritjeans!!

jag spillde disel på dom. ingen avgasgrej.
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
kanske inte rätt ämne att ta upp här. jag tror iaf att det inte finns diselmoppar...

är det nån som har koll på hur man kan få bort disellukt från kläder? har tvättat dom 3 gånger nu men dom luktar fan fortfarande lika mycket....
väldigt tacksam för svar. det gäller mina favoritjeans!!

jag spillde disel på dom. ingen avgasgrej.

Riktiga män luktar diesel..! :D

Provat kemtvätt? :va Kanske funkar... :confused: :brinnerup

//Flying Finn
 

Paxel

Green Meanie
Gick med
29 Aug 2003
Ort
Linköping
Hoj
En gul Daytona 675
Tänkte höra om någon har tips på ett vettigt ställe för omlackning av en kåpa, i närheten av Jönköping. Även tips på ställen man bör undvika tages tacksamt emot.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Tänkte höra om någon har tips på ett vettigt ställe för omlackning av en kåpa, i närheten av Jönköping. Även tips på ställen man bör undvika tages tacksamt emot.

Kjellgrens billackering lackade just mina krashkåpor på ZX10an. Riktigt fina blev dom.

/ Jens
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
fick jag förklarat för mig av en Suzuki handlare att det bara är reklamationsrätt vet ej hurvida det stämmer iofs.

Eller hur kalle Suzuki ist the shit haha


///Micke
Nu har jag fått besked att de ska ta sträckaren på garantin och min hoj fyller fyra år i maj. Nu har då inte jag hört nåt rassel men de kanske har superöron på CI's... :rolleyes:

WORD! Suzuki is the shit! :tummenupp
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Nu har jag fått besked att de ska ta sträckaren på garantin och min hoj fyller fyra år i maj. Nu har då inte jag hört nåt rassel men de kanske har superöron på CI's... :rolleyes:

WORD! Suzuki is the shit! :tummenupp



Gött, alltid bra att få i lite nya friska saker. Hehe undrar om jag kan åka dit med min fulimport och få den undersökt av någons superöron också:)

Exakt och de blå/vita är snabbast :D

Föresten gott folk sitter och spånar på lite fest hos mig i april så håll ögonen öppna för jag slänger nog ut en inbjudan här...:yoparty :fyllisar :banana :tuttar


///Micke
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
18:e april funkar inte. Då e jag på annan fest (bara så du vet och kan planera din fest efter mitt schema, haha ;) ) men den 11:e ser bra ut :tummenupp
 

anders.n

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
kawasaki GPX 750r -87
malms mc

hej jag undrar om nån vet nått om malms mc i jönköping? typ om han är bra på att serva hojar.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Om det handlar om lite äldre hojar är han väldigt duktig och noggrann på att serva, repa men han kan vara ganska svår att ha o göra med och det kan ta lite tid att få jobben utförda.
Roland Malm börjar att bli riktigt gammal & sliten så han meckar bara för att få ihop till hyran till lokalerna där han förövrigt också bor.
Åk in o ta ett snack med honom så får du se om personkemin mellan er funkar.
 

anders.n

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Ort
Huskvarna
Hoj
kawasaki GPX 750r -87
Om det handlar om lite äldre hojar är han väldigt duktig och noggrann på att serva, repa men han kan vara ganska svår att ha o göra med och det kan ta lite tid att få jobben utförda.
Roland Malm börjar att bli riktigt gammal & sliten så han meckar bara för att få ihop till hyran till lokalerna där han förövrigt också bor.
Åk in o ta ett snack med honom så får du se om personkemin mellan er funkar.

Tack för svaret jag har en kawa zzr1100-94 som behöver en stor service, jag skall snacka med honom.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
18:e april funkar inte. Då e jag på annan fest (bara så du vet och kan planera din fest efter mitt schema, haha ;) ) men den 11:e ser bra ut :tummenupp


kanske får bli i börjn av Maj istället mitt shema ser rätt fullt ut med såg jag. Kurser i Örebro och Stockholm samt påsk... Ska kolla upp detta.


///Micke
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top