Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Krya på dig Tegheim! Det kunde varit värre...

Från en sak till en annan.
Jag mår uppriktigt dåligt. Trodde inte det skulle vara så svårt att skiljas från materiella ting.
En en gång rullar cbr'en ner för gatan, men denna gången står jag kvar...
Jag har haft den i 10 (!!!) år, men nu får någon annan glädje av den. En överlycklig 19-åring var här med sin morbror och hämtade den nu.

Mår förjävligt, skäms lite när jag erkänner det också.

//Hojlös
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Grattis spenk.. eller vad man nu säger.. tycker oxå de e lite synd. Men vem vet, en vacker dag kanske den kommer tillbaka.. :D
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Tja vem vet, jag kanske sörjer ner mig totalt och köper en igen. Konstigare saker har ju skett. På det hela taget känns det ju ändå rätt bra med lite fickpengar.

Jag får kompensationsköpa något annat helt enkelt.....
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Vilka är sugna på att dra upp till Sviestad den 27:e augusti härnäst på banåkning?

Känner någon till någon mer kvällskörning eller liknande i närheten?
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Vilka är sugna på att dra upp till Sviestad den 27:e augusti härnäst på banåkning?

Känner någon till någon mer kvällskörning eller liknande i närheten?

Får man följa med me bilen?! :yoparty
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tja vem vet, jag kanske sörjer ner mig totalt och köper en igen. Konstigare saker har ju skett. På det hela taget känns det ju ändå rätt bra med lite fickpengar.

Jag får kompensationsköpa något annat helt enkelt.....
Nämen Usch Spenk! Sålt hojen??? Bara åka gammal Golf och pruttgasOpel nu alltså din stackare?!? Du vet väl att
"You don't stop riding because you get old. You get old because you stop riding!" så se till att köpa en ny hoj för pengarna och inte en sexhalva!

En Monster 900 vore nog nåt för dig (även om du skulle se jäkligt bra ut på en B-King) - avslappnad pendlarhoj som kan 'boogie' om andan faller på. Gå nu inte och bli alldeles vuxen bara för att du blivit pappa. Bockjakt och skepparkrans kan vänta några år till! ;)

Tänk dig Spenk... det här kunde vara du
S4Rs_PWR_Dynamic.jpg

eller

030720071655352219.jpg
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Tack för de orden, det känns lite bättre för en stund. Det kanske blir en grussprutare vad vet jag...
En sexhalva blir det i vilket fall! Men inte för dem pengarna. Bockjakt kanske det blir, skepparkrans får jag vänta med tills jag blir vuxen. Jag blir ju som en kiwi i nyllet om jag ger upprakningen ett tag. :crash
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
en 400:a e grejen spenk.. tokbillig i inköp, 1600 i försäkring/helår.. fett med vrid, massa häst och en bra dag gör den 100.. :p man e ju inte helt van vid att behöva växla 5 ggr upp till 100.. har liksom inte fattat meningen med att hastighetsmätaren e graderad upp till 220.. 120 hade räckt. men det är iaf en skön känsla att vara ute att åka lite.. :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tack för de orden, det känns lite bättre för en stund. Det kanske blir en grussprutare vad vet jag...
Äsch, ta en tur på mina gixxers så blir du frälst! ;) Du vet att jag kommer att tjata på dig att åka med så fort jag ska ut nu va. Allt för att hålla din annalkande 40-årskris stången. Se till att hänga med innan säsongen är över!

Kikar du på billig offroad så köp en Kawa KLR 600 runt '88. Bästa offroad jag kört för de pengarna.
8993996_KLR_600_service-manual-download.jpg
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Äsch, ta en tur på mina gixxers så blir du frälst! ;) Du vet att jag kommer att tjata på dig att åka med så fort jag ska ut nu va. Allt för att hålla din annalkande 40-årskris stången. Se till att hänga med innan säsongen är över!

Kikar du på billig offroad så köp en Kawa KLR 600 runt '88. Bästa offroad jag kört för de pengarna.
8993996_KLR_600_service-manual-download.jpg
Det är något sådant jag tänkt mig. Men det blir inte i år!
Är ju lite frälst på Yamaha, fast jag vill ha en Honda, eller tvärt om....
 

Lennis

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Suzuki GSXR-750 K1 & FZR 1000 89
Asså det är i denna tråden ni håller till...... Kul med lite bilder synd bara att det ser ut som man är ute o söndagskör men men de var ju blött :p.....

Samma gäng den 27 om vädret e okey??

Mvh lennis

Vilka är sugna på att dra upp till Sviestad den 27:e augusti härnäst på banåkning?

Känner någon till någon mer kvällskörning eller liknande i närheten?

Fiver (http://www.fiver.se/) kör ju tisdagsträning på kvällen på anderstorp varannan vecka.... Lite dyrare dock 550 kr men är nog en kul bana o köra...


Mvh
 
Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
jag ställer på den 27e.. vore skoj om vi vart nåt liknande gäng.. kisa åtvidabergsvägen är given:):)
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Misstänker att jag kanske är sjukskriven den 27e. Men jag tar nog seriöst bilen upp och hejar på er! Vore kul o se från banvallen oxå!
 

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Jönköping
Hoj
R1-08
Jaha, ingen som ska ut och glida lite idag i Jkpg trakten?,, börjar bli dags, snart är regnet här igen :p.

Kanske dra ihop något snart (datum) vi kan samlas ett gäng?.
 

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Ort
Jönköping
Hoj
R1-08
Jag hade ju lätt varit på :D, kom hem nu..

Men hur många har intresse nu i helgen på lördag (22/8) eller något ?, hade varit trevligt...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top