Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Det belv nästan 80 mil igår upp till karlskoga och heldags KTM banåknning på Gelleråsen . Så det dröjer nog tills jag vill åka igen :)
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Va o kollade på min cykel idag, lägger upp bilder senare när jag kommer hem. Men den är fullt körbar! Inga plåtskador, bara massa repor och lackskador! Så när axeln har läkt så är de full gas igen!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det belv nästan 80 mil igår upp till karlskoga och heldags KTM banåknning på Gelleråsen . Så det dröjer nog tills jag vill åka igen :)
Första ggn på Åsen eller? Vad tyckte du om den banan? Där har man lagt många varv... :) Den var roligare förr innan de gjorde om Trösen i slutet av rakan.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Som sagt så klarade sig cykeln bra. Är inte orolig alls för den. Kanske inte ens löser ut skadorna på försäkringen. Operation på tisdag förhoppningsvis.

Lyckades inte lägga in bilderna utan att ladda upp dom igen, så tryck på länken för att se första inlägget där jag la dem.

http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4372985&postcount=1003
 
Last edited:

ulf_larsson

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha YZF R6 -07
Hej gubbar! Natten till idag (söndag) så blev jag av med min cross. Den stod parkerad i ett underjordisk garage på kungsgatan i centrala Jönköping, det är Kawasaki 250 KXF250-09. Kännetecken för den är att det sitter Kumlins fjädring på och högra bakkåpan är sprucken annars är den i originalutförande. Har ni sett eller hört något så hör gärna av er på 0702711289.
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Hej gubbar! Natten till idag (söndag) så blev jag av med min cross. Den stod parkerad i ett underjordisk garage på kungsgatan i centrala Jönköping, det är Kawasaki 250 KXF250-09. Kännetecken för den är att det sitter Kumlins fjädring på och högra bakkåpan är sprucken annars är den i originalutförande. Har ni sett eller hört något så hör gärna av er på 0702711289.

Håller ögonen öppna, Jävla piss att de ska sno saker :mad: Har min också i ett garage (underjordiskt) i Jkpg är väl ett under att man har kvar den....

Ett tips till er med orregade fordon. DINAFÖRSÄKRINGAR har stöld och brand försäkringar för cross och banhojar till en bra peng och med tanke på stölderna i denna stad så kan det vara bra....


///Micke
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Första ggn på Åsen eller? Vad tyckte du om den banan? Där har man lagt många varv... :) Den var roligare förr innan de gjorde om Trösen i slutet av rakan.


Japp första gången var det. Det var grymt rolig bana om man jämför med Sviestad tex som känns ganska liten, smal och tråkig nu. Många knäskrapskurvor(även kopplingskåpa+avgasrör+fotpinnar innan jag ställde om fjädringen) var det också :) Dessutom skrapade jag hål i mina stövlar. Men det var inte skönt att åka hem efter en sån dag... Nästa gång blir det nog släp.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja det är precis som du säger. Kinnekulle och Sviestad är små jämfört med Gelleråsen, Mantorp och Anderstorp. Bäst är Mantorp (tycker jag) :)

Äsch, det är ju superrolig väg till Karlskoga. 205an mellan Askersund-Laxå :drool och alla Burger-Run vägarna... Men visst är det jobbigt. Risk att man somnar bakom ratten oxå iof... :D
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Många knäskrapskurvor(även kopplingskåpa+avgasrör+fotpinnar innan jag ställde om fjädringen) var det också :) ..


HAHAHA skrapa avgasrör på en duke :va Det skulle jag vilja se med egna ögon hur fan man lyckas med om man inte vurpar då förstås... Och kopplingskåpan också :tungan

///Micke
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
HAHAHA skrapa avgasrör på en duke :va Det skulle jag vilja se med egna ögon hur fan man lyckas med om man inte vurpar då förstås... Och kopplingskåpan också :tungan

///Micke

Inga problem, bara att följa med till Gelleråsen nästa gång. :D Det var i den högerhålnålskurvan efter esset. Ejjen eller vad den nu kallas. Jag var nära att vurpa när de tog i men vurpade ej. Det skrapade till ordentligt när kopplingskåpan tog i, i alla fall. (Det är avgasröret som går under motorn och inte helt omöjligt att skrapa i om man har felinställda dämpare. Om de är inställda på komfort tex.)

K-Man

Jag hade itne kört dit förut o tog säkraste vägen, skövde, mariestad upp. Den var itne värst rolig förutom några km innan degerfors. Jo iofs den risken finns också men då sitter man bekvämt iaf :D
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Inga problem, bara att följa med till Gelleråsen nästa gång. :D Det var i den högerhålnålskurvan efter esset. Ejjen eller vad den nu kallas. Jag var nära att vurpa när de tog i men vurpade ej. Det skrapade till ordentligt när kopplingskåpan tog i, i alla fall. (Det är avgasröret som går under motorn och inte helt omöjligt att skrapa i om man har felinställda dämpare. Om de är inställda på komfort tex.)

K-Man

Jag hade itne kört dit förut o tog säkraste vägen, skövde, mariestad upp. Den var itne värst rolig förutom några km innan degerfors. Jo iofs den risken finns också men då sitter man bekvämt iaf :D



Då måste de vara en felbyggd hoj juh haha :D
Vafan skrapa pga av comprision är juh inte samma sak som att skrapa pga nedlägg fusk :tungan

///Micke
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Då måste de vara en felbyggd hoj juh haha :D
Vafan skrapa pga av comprision är juh inte samma sak som att skrapa pga nedlägg fusk :tungan

///Micke

Skrap som skrap :arsele :krama

Efter att jag ställde om fjädringen blev det inte så. Men då körde jag också lite lugnare för det började gå lite vilt till :D Men fortfarande skrapade jag hål i mina stövlar (ingen puck på de)



Lennis, PCR o övriga hoppas vi blir lika många som sist. Det var kul. Men jag vill inte se några fjantiga avåkningar som sist :tungan Härligt att vädret ser bra ut!
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Jag är eventuellt på, kan inte säga 100% än pga jobb... kan man få något nummer till er nässjö-killar så jag kan kontakta er?

blir det som sist, över kisa/åtvidaberg?
 

Lennis

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Suzuki GSXR-750 K1 & FZR 1000 89
Jag är eventuellt på, kan inte säga 100% än pga jobb... kan man få något nummer till er nässjö-killar så jag kan kontakta er?

blir det som sist, över kisa/åtvidaberg?

Tjena,, hör av dig till Niclas han åker från jkpg o möter oss i solberga eller vf de e där vid rondellen...

Ha de
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Tjena,, hör av dig till Niclas han åker från jkpg o möter oss i solberga eller vf de e där vid rondellen...

Ha de

Japp, fick ett sms ifrån honom innan. Jag är på förutsatt att jag har hojen klar imorgon!

Vilka blir det mer förutom Niclas, du å jag? Ingen mer här inne som är på?
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Japp, fick ett sms ifrån honom innan. Jag är på förutsatt att jag har hojen klar imorgon!

Vilka blir det mer förutom Niclas, du å jag? Ingen mer här inne som är på?

Jag kommer till Sviestad men jag åker från Shell Huskvarna vid 14.30 tiden och tar E4an upp. Nån mer som ska upp samma väg så säg till.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top