Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Kan det inte bara sluta snart och bli sommar! Det är ju bara 2½v kvar till "sommarlov".

23 år på 2 hjul! :tummenupp Kman

Edit: Min sambo har nu bestämt sig för att hon oxå ska ha A behörighet!:banana Om någon vet av en billig 25kw som är till salu hör av er. (jag vann!:D)
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Japp. Jag fick min första moppe när jag var 12. Året var 1987 och den trimmades givetvis omgående. Sen dess har jag alltid haft nån form av mc.

Hade ni slagit vad?

Det ska bli bättre väder på måndag och sen nästa helg. Givetvis jobbar jag :huvet
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Hade ni slagit vad?

Nej men jag har bumpat ämnet här hemma ett tag nu och det kändes som jag vann trots att det var hennes egna beslut :) Nu ska vi bara se hur vi syr ihop hennes utbildning. Kanske blir en egenkomponerad intensiv i slutet på sommarn under sem.
675kr/h risk 1+2 för 3000 i Lycksele mot 1100kr/h risk 1+2 4200 på takörkort här i stan. Ska kolla priserna hos huskvarnas oxå. Någon som har någon skola att rekommendera i stan eller i närheten?
 
Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
BA trafikskola på torpa.. är bra att ha å göra med. När jag tog så hade dom egen övningsbana med skit bra upplägg..
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Intensivkurs är nog ingen dum idé. Får hon övningsköra på din 900'a tex eller måste det vara en mellanhoj? Hur långt till riktigt tung-kort?

Goffen här på forumet har en GS500 ståendes (hans tjejs) Vet inte hur mkt de kör på den eller hur många hästar den har.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kan varmt rekommendera Huskvarna Trafikskola och Lennart där han är suverän som lärare, vet inte hur aktuell prislistan på webben är men här är den. Annars är de bara att glida förbi eller ringa.

Hka Trafikskola

Hepp dags att ge sig av till Bike... :tummenupp
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
När det regnar ute, eller är vinter, så får man sysselsätta sig på annat vis :)

Wolvo142-26B-2010-05-09012-30.jpg

Wolvo142-26B-2010-05-09017-30.jpg


:D
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Okej, fint. Men vad är det för nåt? :va Ser ut som kamaxlar men ändå inte :)

Kom på att jag glömde skriva det :huvet
Det är en vevaxel till en 4rotors wankelmotor. Home Made :tummenupp

Sorry för offtopic, men hojvädret suger just nu! :mad:
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Kom på att jag glömde skriva det :huvet
Det är en vevaxel till en 4rotors wankelmotor. Home Made :tummenupp

Sorry för offtopic, men hojvädret suger just nu! :mad:

ffiiiiooo "utdragen vissling som antyder stort respekt"
jäklar, vad ska motorn sitta i? är det du som äger motorn, kubik, det finns alltså nån som har ett stort wankel kunnande?
Berätta :)
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
ffiiiiooo "utdragen vissling som antyder stort respekt"
jäklar, vad ska motorn sitta i? är det du som äger motorn, kubik, det finns alltså nån som har ett stort wankel kunnande?
Berätta :)

Motorn ska sitta i min Volvo 142a som är liiite ombyggd...
Motorn är min, jag har gjort veven själv, thats the point of rain ;)

Den blir på 2.6liter ungefär, och när Mazda tävlade i LeMans med en sånhär motor så ströp dom den till 700hk, den bottnade vid 950hk @10500rpm om jag inte minns fel... sugmotor såklart ;)

http://s815.photobucket.com/home/Tegheim/index
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Motorn ska sitta i min Volvo 142a som är liiite ombyggd...
Motorn är min, jag har gjort veven själv, thats the point of rain ;)

Den blir på 2.6liter ungefär, och när Mazda tävlade i LeMans med en sånhär motor så ströp dom den till 700hk, den bottnade vid 950hk @10500rpm om jag inte minns fel... sugmotor såklart ;)

http://s815.photobucket.com/home/Tegheim/index

Fan va fränt, Mazda LeMans bilen är ju helt underbar, hoppas att dom kör med Furai också framöver.
Wankel är ju häftigare än allt, kan du bygga en motor till en hoj?
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Tegheim: Det var inte du som byggde den där rx-7:an med guldplätterade skruvar i nässjö för några år sen eller?
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Motorn ska sitta i min Volvo 142a som är liiite ombyggd...
Motorn är min, jag har gjort veven själv, thats the point of rain ;)

Den blir på 2.6liter ungefär, och när Mazda tävlade i LeMans med en sånhär motor så ströp dom den till 700hk, den bottnade vid 950hk @10500rpm om jag inte minns fel... sugmotor såklart ;)

http://s815.photobucket.com/home/Tegheim/index

Respect! :Bugar

Häftigt bygge du har på gång..! :tummenupp Hur ser tidsplanen ut? När får man se den ute på vägarna? :)

//Flying Finn
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Fan va fränt, Mazda LeMans bilen är ju helt underbar, hoppas att dom kör med Furai också framöver.
Wankel är ju häftigare än allt, kan du bygga en motor till en hoj?

Kan, kanske jag kan, men de är nog en massa jobb :D
Furai'n är så jefla snygg, och helrätt på alla sätt, förutom att dom backat och stoppat i en 3skivig motor ;(

Nästan så man blir lite sugen på att våldgästa ditt garage för att titta lite :tummenupp

Hehe, inte mycket att se i garaget förutom CBRen ;) En gammal volvo-kaross i en svets-jigg har väl alla hemma? :va

Respect! :Bugar

Häftigt bygge du har på gång..! :tummenupp Hur ser tidsplanen ut? När får man se den ute på vägarna? :)

//Flying Finn

Oj, jag lovade mig själv att bilen skulle vara klar innan jag fyllt 30. Bara 3år kvar...
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Kan, kanske jag kan, men de är nog en massa jobb :D
Furai'n är så jefla snygg, och helrätt på alla sätt, förutom att dom backat och stoppat i en 3skivig motor ;(

ja Furaien är nog det snyggaste jag sett alla kategorier, iaf lätt den snyggaste bilen, men inte långt efter en F16, tjejen eller en solnedgång :)

Jo jag förstår att det skulle vara en massa jobb, vi kan väl brainstorma om det nån gång i sommar om vi ses på vägarna eller så,
drömmen är att bygga en Furai på 2hjul.
Ska visa en bild på det senaste jag jobbat på om ett tag när jag kan släppa bilder, här är en teaser.
49.jpg
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top