Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Lång tur för att starta så sent. Iof är Tranemorundan ungefär så lång (en tank). Var träffas? Shell barnarpsgatan brukar funka bra
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
ska se om man inte kan haka på då.. bara ni bestämmer var och när så får man väl infinna sig. :D
 

frigge__

Horned Toad
Gick med
20 Jun 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
BT 1100 Bulldog -04
Tjenare allesammans!

Så de är här alla Jkpg-hojare hänger!

Ser fram mot lite körningar nu när solen tittar fram!

// Frigge
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
men ska vi säga vid shell barnarpsgatan imorn tisdag kl 18 så får vi se hur många som dyker upp??:tummenupp
men kriterierna är fint väder....ingen vill väl köra i regn?!:va
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
ska vi försöka ta tag i samåkningsbiten nu??.....imorn tänkte jag och zuperbulle köra..
det blir roligare med fler hojåkare och fler kringelkrokvägar...jag tänkte så här..om vi ses någonstans vid 17-18 kanske och sen åker ca 15-20 mil......stannar och fikar kanske...(nästan obligatoriskt)
vad tycker ni?



är man tvungen så är man.....:yoparty


Om det är fint väder hänger nog jag och en polare på!
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
snyft... men de kommer fler gånger :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tur till Anderstorp på lördag vid lunch

Nu e 750'n i ordning tror jag. Fått nytt batteri och bromsbelägg men jag har inte provkört nåt. Dags att kränga däck där igen snart :( Nån frivillig??? Nä trodde inte det! :glömdet

K5'an blir stående några veckor till så att gruset sopas bort och jag får ihop den igen. Håller på att montera Yoshimura racing fotpinnar (inte helt modellanpassade :rolleyes:) och några Alstare Corona-kåpor är på väg också :tungan Sambon vill dock gärna ut och åka och då helst på K5'an :rolleyes: Hon har ju fått nytt skinnställ men hon får nog nöja sig med att åka den gamla traktorn ett tag till. Liiiite skillnad i försäkringspremie också.

Familjen förpliktigar tisdag kväll men på lördag ska jag försöka åka till Anderstorp och hämta ett nytt ryggskydd på damernas bandag. Kan nog hända att det blir omvägen över Tranemo - Sjötofta dit. Nån som vill med? Jag ska vara nere på mossen vid lunch tänkte jag för jag måste vara hemma vid 14. Kan va kul att kika på tjejernas körning lite oxå :) Samling vid Preem i Hovslätt isf.
Prognosen säger iof 6' C och regn så det kanske får bli bilen ner dit :( Hoppas det drar över fortare för söndan ska bli fin, framförallt för tjejernas skull. Ingen höjdare att betala för regnkörning.

:mattias Tänk på att solen står lågt på kvällarna så att åka västerut kvällstid kan vara jobbigt och ibland rent farligt. Nya rena visir är ett måste. Lekeryd-Vireda-Gränna (fika) - Riksettan hem är en bra tur om man vill slippa motljus kvällstid. Grännaberget har öppnat nu i maj bl.a.

// er sämre far, K-Man ;)
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
men ska vi säga vid shell barnarpsgatan imorn tisdag kl 18 så får vi se hur många som dyker upp??:tummenupp
men kriterierna är fint väder....ingen vill väl köra i regn?!:va

Dyker upp om de inte kommer vatten från himlen... Men ser illa ut för aftonen enligt väder prognosen :gnissla
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
Dyker upp om de inte kommer vatten från himlen... Men ser illa ut för aftonen enligt väder prognosen :gnissla

mm..jag får se hur många höga moln som kommit fram efter 12....men vi hoppas på det bästa!

/carro-tjejen- som-måste-bränna-mil.

Familjen förpliktigar tisdag kväll men på lördag ska jag försöka åka till Anderstorp och hämta ett nytt ryggskydd på damernas bandag.
Prognosen säger iof 6' C och regn så det kanske får bli bilen ner dit :( Hoppas det drar över fortare för söndan ska bli fin, framförallt för tjejernas skull. Ingen höjdare att betala för regnkörning.

nej, nej och åter nej, ska bli sol..säger jag!:huvet
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja absolut, vädret är ju underbart just nu, hoppas hoppas på bra väder i afton... :hoppa
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Orkade inte ta tag i skiten själv. Ringde Mascot istället. Byte av packboxar och ventiljustering 2000kr. Kändes faktiskt ganska billigt :) får dock vänta till 18/5.
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Söder är det som gäller! :D

Nu är det riktigt blött:gnissla hinner det torka upp??.

Hallå.. Om ni åker söderut får ni fint före.. inte en droppe på hela dagen i värnamo, befinner mig just nu ute vid High chapparal och här är det strålande sol.. Riktigt trevliga hoj turer med..
Ta e4an till vaggeryd sedan mot tofteryd och nydala vänamo Chapparal hillestorp skillingaryd vaggeryd taberg Jönköping.. :tummenupp

Borde hinnas med tycker jag!

//Danne
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
mm..var lite ledsen när haglet kom...men nu blåser det så det hinner kanske torka upp....va säger ni?

Hallå.. Om ni åker söderut får ni fint före.. inte en droppe på hela dagen i värnamo, befinner mig just nu ute vid High chapparal och här är det strålande sol.. Riktigt trevliga hoj turer med..
Ta e4an till vaggeryd sedan mot tofteryd och nydala vänamo Chapparal hillestorp skillingaryd vaggeryd taberg Jönköping.. :tummenupp

Borde hinnas med tycker jag!

//Danne


motorvägar finns inte ens på min karta!!:tungan
 
Last edited:

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Termometern på Gräshagen visar +8:eek: lite kallt för mina gamla slitna leder. Jag får invänta Gulfströmmens återkomst.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top