Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Hoj
R1-08
Okej, har en liten fundering.. Är dags för besiktning av hojen, och har en egengjord regskylt med blinkers fastsatta i skylten.. Och ingen skyltbelysning.. Det kommer aldrig gå igen va?, eller klarar man det utan att få återbesiktning?...
Eller är det lika bra att fixa det innan?.. Man har väl inte sån tur att någon sitter på en att låna ut några timmar :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Tre dagar bankörning på Gelleråsen i helgen som gick. Instruktörsdag i fredags (kom lite snö) och höll kurser lör-sön. Hyfsat väder för att va april - Kallt men uppehåll. Är rätt mör efter 40 mil bankörning. Man är visst inte 23 år längre :rolleyes: Jäklar va roligt det är att se deltagarna lyfta sin körning så mycket på en dag! :tummenupp

Bifogat

• Goose100416.JPG
    Goose100416.JPG
    103.5 KB · Visningar: 58

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Okej, har en liten fundering.. Är dags för besiktning av hojen, och har en egengjord regskylt med blinkers fastsatta i skylten.. Och ingen skyltbelysning.. Det kommer aldrig gå igen va?, eller klarar man det utan att få återbesiktning?...
Eller är det lika bra att fixa det innan?.. Man har väl inte sån tur att någon sitter på en att låna ut några timmar :)

Finns många trådar om detta, så sök! Blinkers måste sitta med ett visst mellanrum i cm, samt vara E-märkta. Regplåten måste vara original regplåt ifrån Transportstyrelsen. Skyltbelysning vet jag inte... lycka till:)

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08

GLÖM INTE REFLEXEN BAK, Det är tveklöst ombes på det!

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
GLÖM INTE REFLEXEN BAK, Det är tveklöst ombes på det!

Den är sur! Fick jag ombesiktning på förra året samt halvljuset.

Kman

Nytt ställ?

R2

Låter gott det! Ska dit på måndag hoppas det inte snöar.

Vilka ska åka o kolla på stuntföraren och provköra hojar imorgon vid bilbesiktningen? Det är ju öppendag för mc besiktnings-dagen.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hade tänkt ta mig dit för att bl.a. bullermäta hojen då den ska besiktigas den 29:e men blev en tur ner till skåne denna helgen istället. Så får hoppas på de bästa istället. Dock ser de ju onekligen ut som de kommer bli en solig helg.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kman
Nytt ställ?

Vilka ska åka o kolla på stuntföraren och provköra hojar imorgon vid bilbesiktningen? Det är ju öppendag för mc besiktnings-dagen.
Nej, ett av mina tre ställ. Det svarta Alpinestarstället och en Dainesejacka utanpå då det var 9' C. Har alla skinnställ jag behöver men nya stövlar vore inte fel.

Min dotter döps på söndag så det blir bara släktträff, inge hojåkning hela helgen. Det är ju Bike-dagarna i Trollhättan och såna TCX-stövlar jag kikat på säljs till bra pris där :( Fin väg dit också, RV 182... Rekommenderas!

Bifogat

• Mc-garaget800.JPG
    Mc-garaget800.JPG
    107.1 KB · Visningar: 55
Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Nej, ett av mina tre ställ. Det svarta Alpinestarstället och en Dainesejacka utanpå då det var 9' C. Har alla skinnställ jag behöver men nya stövlar vore inte fel.

Min dotter döps på söndag så det blir bara släktträff, inge hojåkning hela helgen. Det är ju Bike-dagarna i Trollhättan och såna TCX-stövlar jag kikat på säljs till bra pris där :( Fin väg dit också, RV 182... Rekommenderas!

Ja vi tog ju en tur dit för några år sen fast i en ambulans ju :) Inga planer på att åka dit annars hade jag kunnat tjacka ett par te dej.

Snygg det beige blåa Dainese stället :tummenupp

Kul med dopet, ha en trevlig helg då.

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07

K-man, jag köpte sådana stövlar i vintras. reas ut i england till riktigt bra pris. köpte mina för 1300:- med frakt. TCX competizione S
kolla ebay.co.uk
/Niklas

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Förra året på den där spektakulära mc-besiktningsdagen gick min polare runt med sin rulle röd reflex-tejp och delade ut till alla som hade glömt:)

Haha, så de ska vara :)

Snart blir det Åtvidabergs-vägen! Vare sig det är Sviesta eller inte :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
K-man, jag köpte sådana stövlar i vintras. reas ut i england till riktigt bra pris. köpte mina för 1300:- med frakt. TCX competizione S
kolla ebay.co.uk
/Niklas
Är du nöjd med dem då? Jag har provat TCX och de satt väl inte 100% så som mina SIDI men jag behöver verkligen nya boots... :rolleyes:

Hittar inga TCX under 110 £ + frakt... typ 1600 kr ju :(

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Är du nöjd med dem då? Jag har provat TCX och de satt väl inte 100% så som mina SIDI men jag behöver verkligen nya boots... :rolleyes:

Försöker oxå hitta några vettiga stövlar, egentligen behöver jag kanske inte, men jag vill ha några snyggare... Och då behöver de ju inte vara fantasipriser heller...

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07

jag är nöjd med mina. men har bara haft tcx stövlar. jag hade lite tur med den affären. var en handlare som bara hade två par kvar.. fick mina för 95£ +frakt. Men det är bra mycket billigare att handla mc utrustning i england än i sverige, trots frakten.

mascot har dom för 2700:-

Last edited:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Nån som har koll på vad det kostar att göra en ventiljustering på en hoj? och även byte av packboxar.. vart lämnar man in nu förtiden? är nybergs bra? eller är det mascot som gäller?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
du har ju Mc-proffsen ute i hovslätt med.. men om dom är billiga låter jag vara osagt. Nybergs har jag ingen erfarenhet av gällande mek, bara bänkat hojen där. Mascot är ju Yamaha verkstad. så de känns som de är hugget som stucket. Men nån annan har kanske mer erfarenhet av de olika verkstäderna ?!

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Nån som har koll på vad det kostar att göra en ventiljustering på en hoj? och även byte av packboxar.. vart lämnar man in nu förtiden? är nybergs bra? eller är det mascot som gäller?

Packboxar i gaffeln fram kostar ca 1600 inkl material om du lämnar hela hojen. Blir inte mycke billigare om du skruvat bort dem själv heller, så det är ingen förtjänst.
Har för mig att de ligger runt 2400:- för R4-motor.
Detta är på Mascot alltså.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
sura pengar på en hoj som är inköpt för 4000kr :).. dock smäller det ut genom förgasaren på den när man startar den, så det känns som ventilerna inte är okej.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
sura pengar på en hoj som är inköpt för 4000kr :).. dock smäller det ut genom förgasaren på den när man startar den, så det känns som ventilerna inte är okej.
Kan du inte göra det själv? Hur svårt kan det vara? Brukar bara vara att lyfta på locket och kolla lite med bladmåttet först och främst.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras