Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
I dag tog jag en sväng på Hökensåsvägen men det kunde kvittat, då det fortfarande var VÄLDIGT mycket sand på vägen så avvakta den sträckan en vecka eller två.
 

_rills_

Guest
Jag körde idag oxå :banana äntligen!

Jo men jag bor 120mil norrut hehe :D
körde 5 mil idag och så började hojen(ktm) att låta konstigt från kopplingen, förbannat, och så ska man ner till eran stad till nästa helg så ingen körning då :(

Så ser ni en norrlänning med sh tröja som gråter så får ni dra en wheele förbi så kanske jag blir på lite bättre humör :yoparty
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Du har ju en '05:a. Hur lång garanti har du?
Min motorgaranti har gått ut nu (fem år) så jag kommer att göra all service själv i fortsättningen och spara kvitton på slitdelarna. Endast om insprutningen ska synkas åker jag till verkstan.

Dum fråga, men varför måste man synka insprutningen på en hoj? Det gör man ju aldrig på en bil så länge man inte ändrar något... Gammal krigsskada sedan förgasar-synken eller?
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jo men jag bor 120mil norrut hehe :D
körde 5 mil idag och så började hojen(ktm) att låta konstigt från kopplingen, förbannat, och så ska man ner till eran stad till nästa helg så ingen körning då :(

Så ser ni en norrlänning med sh tröja som gråter så får ni dra en wheele förbi så kanske jag blir på lite bättre humör :yoparty

Ja det blev sent.. studentekonomi kallas det. Jag kunde inte hålla min tradition med att ta ut den till påsk, blev en vecka sen. det blev en kort tradition.. ett år :gnissla Börjar du känna dig vilsen när du kommer ner så finns det många emigrerade norrlänningar här, så din dialekt kan komma till användning:D

Det var inte bara så att kopplingen höll på att frysa fast?:tungan


..morgonstund har guld i mund :glömdet
 

_rills_

Guest
Ja det blev sent.. studentekonomi kallas det. Jag kunde inte hålla min tradition med att ta ut den till påsk, blev en vecka sen. det blev en kort tradition.. ett år :gnissla Börjar du känna dig vilsen när du kommer ner så finns det många emigrerade norrlänningar här, så din dialekt kan komma till användning:D

Det var inte bara så att kopplingen höll på att frysa fast?:tungan


..morgonstund har guld i mund :glömdet

Hehe sedär, 2år i rad nu har jag börjat köra 10 april så jag börjar väll kunna kalla det en tradition!

Låter bra så mamn kanske känner sig lite som hemma :D
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ingen aning. Det ingår i stora servicen iaf (2400 mil) De kollar väl så att flödet är lika och att TPS'en står rätt osv.

Ett sätt att tjäna pengar ;)
Eller så kanske det är de separata spjällhusen som måste justeras in, vad vet jag, men de vore intressant och veta mer exakt :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Man kanske skulel glida förbi Nybergs motor i heglen.. är ju nån Vårfest där. Man kan bänka hojen på deras Dyno-Jet bänk bland annat.. Tänkte kolla om de fanns nån kul demo hoj man kan testa.. Typ nån offroad bara för att känna på de med. :D
 

_rills_

Guest
Man kanske skulel glida förbi Nybergs motor i heglen.. är ju nån Vårfest där. Man kan bänka hojen på deras Dyno-Jet bänk bland annat.. Tänkte kolla om de fanns nån kul demo hoj man kan testa.. Typ nån offroad bara för att känna på de med. :D

vart när hur? vägbeskrivning tack! vilsen norrlänning som man är :D
 

RunkiZ

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2004
Ort
U-väsby
Hoj
GSXR 1000 k6, RSV Mille, CB750
Man kanske skulel glida förbi Nybergs motor i heglen.. är ju nån Vårfest där. Man kan bänka hojen på deras Dyno-Jet bänk bland annat.. Tänkte kolla om de fanns nån kul demo hoj man kan testa.. Typ nån offroad bara för att känna på de med. :D

Finns en hel del hojar att testa på nybergs i helgen, bl a

Husaberg fs570

Ktm RC8
KTM 990 Supermoto R
KTM 990 Adventure
KTM 690 SMC SuperMotard

Kawasaki ZZR1400
Kawasaki Z750
Kawasaki Versys
Kawasaki VN1700
Kawasaki VN900

BMW S1000rr
BMW R1200GS Adventure
BMW R1200GS

Några exempel på dom som blev påställda å tankade idag =)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja enligt utsago så skulle de finns runt 20 demohojar att testa.. så de är ju definitivt ett måste. Måste testa på en stor offroad samt så är man sjukt sugen på att prova Beemern S1000RR.
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Du har ju en '05:a. Hur lång garanti har du?
Min motorgaranti har gått ut nu (fem år) så jag kommer att göra all service själv i fortsättningen och spara kvitton på slitdelarna. Endast om insprutningen ska synkas åker jag till verkstan.


Det är 2 år bara på KTM så garantin är ingen fråga. Det är schysst ha stämpel och digitalstämpel men om det ska kosta så mycket kanske man kan leva utan det och göra det själv. Eller åka till någon annan verkstad som tar vettigt betalat eller i alla fall kan ge ett ordentligt oris och ett ordentligt svar.

Jag har försökt på svar på vad en service kostar komplett nu i 1 veckas tid utan att ha lyckats.

varit inne i butiken 3 gånger och väntat minst 30 min varje gång. Mailat om offert enligt deras önskemål. Fick okomplett svar, bara arbetskostnad o de ber mig återkomma för materialkostnad. Ringer idag och frågar om materialkostnad. Vill köpa delarna om de finns på lager och samtidigt lämna in hojen för service. Mannen ilsknar till o säger att han har annat att göra än att hålla på och ge mig offerter. Han ber mig fråga pris på vad jag vill ha gjort istället!? DUH??!! Sen lägger han på luren när jag förklarar att jag vill ha priser på delarna för att jag ska köpa grejerna idag, vill se om de har de inne på lager.

Vidare sade han också att priset på servicen kommer att gå upp om jag håller på såhär.

Nu förstår jag varför de har så dåligt rykte. Inte fan vågar man lämna in hojen när de hotar en men högre pris. Kvaliteen kan man ju glömma då också.

:arsele

Fick detta pris på arbete:

>Just av ventiler enbart utan material kostar hoss oss 2380kr inkl moms

>1500 mil service utan gaffel rep kostar 4250kr inkl moms och utan >material

>1500 mil service kompl utan material kostar 5669kr.


Har fått pris på 1800 för ventiljustering(inkl material...) och 3500 för komplett service(inkl material) utan gaffel/dämparedelen o diverse småkoll av prylar av lelles i uppsala på nolltid utan tjafs och otrevligheter. Så jag kommer att köra hojen dit o få servicen gjord där, om jag ska låta verkstad göra det.

Ang. mjukvaru koll är det 2 punkter men det ena är att kolla minnet och felkoder och det andra en funktionskontroll. Ser inte att det finns någon justering av insprutning om det inte ingår i ventiljusteringen.



Zuperbulle

Det undrar jag med. När jag försökte ta reda på det blev de sura.

Lelles tar 650 kr/h

Nybergs tar 850 kr/h

25% dyrare



Riktigt surt att behöva gå o sega med att inte köra pga att man itne kan få göra servicen.
 
Last edited:

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
jag ser en massa hojar som åker själva i stan...åker ni aldrig ihop?..eller kör ni interna kontakter?!!
jag som inte kan, skulle uppskatta jättemycket om någon/några ville visa fina vägar...
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
jag ser en massa hojar som åker själva i stan...åker ni aldrig ihop?..eller kör ni interna kontakter?!!
jag som inte kan, skulle uppskatta jättemycket om någon/några ville visa fina vägar...



Det är lite dåligt med sånt. Blev nog bara 2 åkningar hela förra året för min del med andra härifrån. Utbudet var lite dåligt sen pajade min hoj på väg till en 3e åkning. Jag åker gärna bara jag får ordning på hojen.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Kan hålla med om att Nybergs inte är den kundvänligaste av handlare har varit inne två ggr i försök att köpa saker och lämnat affären båda gångerna och känt att man inte fått ett bra bemötande.

Carro det kan bli din livs uppgift att försöka få ihop lite folk för samåkningar:tummenupp det har varit tunnsått med dessa sammankomster. Jag hänger gärna på och har väl koll på några goa vägar.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja jag har absolut inget emot att köra med lite fler, har inte så många säsonger under bältet så de är först nu man hittat folk att åka med. :D Men jag är på allt som ofta åker så länge vädret tillåter större eller mindre svängar efter jobbet... Samt helgerna
 

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Ort
Enköping
Hoj
Honda cbr600F
:tummenupp:yoparty:tummenupp
va kul! min hoj är lite ringrostig just nu...ska prova i helgen en kortare tur..men jag skriver här när jag tänker åka osv. gör ni det med så kommer det nog bli fler som åker tilsammans.ju fler desto roligare!Iaf min erfarenhet! :banana
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top