Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Måste meddela att jag drar mig ur igen.. :huvet
Dubbelbokad

Jonny från Värnamo håller på att rodda ihop en samåkning på onsdag, riktigt fina vägar brukar det bli när jonny håller i kartan!:tummenupp

Ska va samling på Sten-stures grillen i värnamo ca kl 17:30, men går nog att skjuta på till 18:00 om det blir god uppslutning från jkpg! :)

Samling för er som kommer norrifrån vid Statoil i Skillingaryd ca 17:30 för gemensam färd dit på lite roliga vägar, signa listan nedan så vi vet, ha det gött! /TheKid:yoparty

#Thekid
#Pontus_n
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hur sugen ja än är att ta en tur på onsdag så får jag hoppa då frugan jobbar sen om kvällen och jag får se till ungarna så dom inte gör nått dumt. :D

Dreven är en liten kostnad i det hela, så byt dem, även om man tycker de ser bra ut, så är ett nytt bra mycket bättre oftast :) Lite som med däck, man ser inte hur dåligt det är förrens man sett ett nytt :)

Kan du inte hitta nåt på Ebay? Eller nån vanlig site som säljer typ Regina eller RK-chain?

Kikat lite på Ebay nu innan jag hörde med dom lokala handlarna, tyckte at 1600 lät ok för ett RK set med lite dyrt. tills jag insåg vad de kostar i Sverige. :D så blir en beställning på detta a.s.a.p
 
Last edited:

NASSE

Ny medlem
Gick med
13 Jan 2007
Ort
Huskvarna
Hoj
GSXR 750 98:a
Någon som skall ut o åka lite i dag? Jag tänkte åka typ nu. kommer befinna mig runt jkpg nässjö huskvarna. Blir nog en tur runt ådhalsvägen blandannat

messa 0735357581

Tommy
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Kikat lite på Ebay nu innan jag hörde med dom lokala handlarna, tyckte at 1600 lät ok för ett RK set med lite dyrt. tills jag insåg vad de kostar i Sverige. :D så blir en beställning på detta a.s.a.p

www.addemoto.se säljer färdiga kit till bra "svenska" priser oxå.


Kan för övrigt rekomendera www.dexon.se
Beställde mitt nya framdäck måndag kl 11.15, fick det idag tisdag vid 10-tiden! Helt suveränt, dessutom biligast på just mitt däck!
Nu är det bara de nya bromsbeläggen fram som jag väntar på inför banåkningen på torsdag.

Köpte även nya TCX-stövlar idag på Mascot. :yoparty
 
Last edited:

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Coolt att Addemoto finns kvar! :hoppa Den katalogen satt man ju och dräglade över när man körde moppe.....
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Jonny från Värnamo håller på att rodda ihop en samåkning på onsdag, riktigt fina vägar brukar det bli när jonny håller i kartan!:tummenupp

Ska va samling på Sten-stures grillen i värnamo ca kl 17:30, men går nog att skjuta på till 18:00 om det blir god uppslutning från jkpg! :)

Samling för er som kommer norrifrån vid Statoil i Skillingaryd ca 17:30 för gemensam färd dit på lite roliga vägar, signa listan nedan så vi vet, ha det gött! /TheKid:yoparty

#Thekid
#pontus_n

Blir vi inte fler??:va
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Hehe nej det var lågt det här... i solsken och allt!

Erik med 954:an hänger med också!

Halv sex skillingaryd på ditt jobb eller?

Alexander hänger på oxå med sin nya R6:a, så vi blir ett glatt gäng trots allt!
Men kul om fler hänger på, kom igen nu gott folk, det ska ju bli gotteväder!:D

17:30 på Statoil strax söder om skillingaryd, så vi e tankade o klara inför rundan!:yoparty
 

Twospot

Kör med insidan....
Gick med
27 Apr 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6 -07
Alexander hänger på oxå med sin nya R6:a, så vi blir ett glatt gäng trots allt!
Men kul om fler hänger på, kom igen nu gott folk, det ska ju bli gotteväder!:D

17:30 på Statoil strax söder om skillingaryd, så vi e tankade o klara inför rundan!:yoparty

Eftersom min gode vän redan anmält mig, finns det ju ingen anledning för mig att säga mer... :tummenupp

Men jag e på, o hänger på följet från Skillingaryd/Vaggeryd

Syns imorrn!!

Pöss!!

Måste meddela att jag drar mig ur igen.. :huvet
Dubbelbokad



#Thekid
#Pontus_n

Danne, du får be frugan släppa på kopplet lite.... :tungan

1. Pontus 0703506761
2. Tegheim 0703029294
3. Rav3n 0706711145
4. Danne 0706206696
5. B.A.D.D (Dag-otto) 0703480306 +1
nån rolig själ ;) :skrattaåt
6. Bischan (Christian) 0707908229
7. TheKid 0738115025
8. Niklas 0705500135
9. Hawar 0737859951
10. ZB Johan 0735442211
11. Twospot 0735244575
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
www.addemoto.se säljer färdiga kit till bra "svenska" priser oxå.


Kan för övrigt rekomendera www.dexon.se
Beställde mitt nya framdäck måndag kl 11.15, fick det idag tisdag vid 10-tiden! Helt suveränt, dessutom biligast på just mitt däck!
Nu är det bara de nya bromsbeläggen fram som jag väntar på inför banåkningen på torsdag.

Köpte även nya TCX-stövlar idag på Mascot. :yoparty

Såg ju helt ok ut med i pris på Addemoto... Hmm får ringa dom i morgon så får vi se. Vart ju samma pris där ungeför som via Ebay med frakt. Vet inte om de ska vara sån skillnad mellan en RK kedja och de som dom har.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Dexon e ju billigare än mcdäckonline.com Bra tips :tummenupp

Vad kostade bootsen? Modell?

Det blev ett par TCX Compentizone S Black för ett pris jag inte ens vågar yttra här. Men de säljs för 2795:- i butiken :)

Såg ju helt ok ut med i pris på Addemoto... Hmm får ringa dom i morgon så får vi se. Vart ju samma pris där ungeför som via Ebay med frakt. Vet inte om de ska vara sån skillnad mellan en RK kedja och de som dom har.

RK-kedja är bra grejer, man har ju möjligheten att välja lyxighet själv iom deras kit.
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Danne, du får be frugan släppa på kopplet lite.... :tungan

Ja ja.. Oj vad hon håller i mig! :tuttar
Den senaste veckan körde jag var dag med TheKid ca100mil.. varav du hakade på 2mil, samt att du skulle ta en pizza under turen.. :D

Nu lille vän.. stick o köp dina handskar nu så vi kan ut o köra:yoparty

Inte taggar jag till vid påhopp! :tungan
Hoppas ni får en trevlig tur idag grabbar så softar jag lite med Fotboll i stadsparken :näsblod

//Danne
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gaaahhhh... surt att man är fast hemma idag i detta fantastiska väder men så är de när frugan jobbar och ungarna har sommarlov... Ha en trevligt tur idag... inte alls avis.. :D

Får ta en minitur på vägen hem från jobbet...
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
100 mil x 7 = 700 mil på en vecka! Har ni kontakt Iron Butt Association?:yoparty

Ok Pontus.. nu vet jag att du har en förkärlek att missuppfatta mig.. Så klart och tydligt.. Nä inte 100/dag! Totalt på en vecka .. Och lite överdrift! :D
Om det är något annat du funderar över kan du skicka ett PM! :tungan

//Danne
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
föresten hur går de med "Våran egen Jönköpings forumsdel" som de snackades om för ett tag sen ? Inget svar eller besked från Swedie ?
 
Last edited:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Så, då har man varit o köpt nytt skinnställ. Funderar på att byta ut sin 9 år gamla hjälm oxå.. sen vore det kanske inte så dumt med ett par vettiga handskar och kanske ett ryggskydd..
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Så, då har man varit o köpt nytt skinnställ. Funderar på att byta ut sin 9 år gamla hjälm oxå.. sen vore det kanske inte så dumt med ett par vettiga handskar och kanske ett ryggskydd..

Ryggskydd är fruktansvärt viktigt! Likaså hjälm såklart, och jag tror att 9år försvarar ett nyinköp :)




Nu är det lastat och klart inför Sviesta heldag imorgon :) Bara så ni vet ;)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Vilket väder.. Synd att man inte har tid idag.

(hata bilister som inte svänger tillbaks till högerfilen och släpper fram snabbare fordon efter omkörningar)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top