Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Hoj
R1-08
Nu var man hojlös :(, känns jävligt tomt.. Saknar redan den.. Men tror r ettan fick en bra ny ägare iaf..
Satsa på en gixxer till nästa sommar kanske, om de forsätter kännas så här ;)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nu var man hojlös :(, känns jävligt tomt.. Saknar redan den.. Men tror r ettan fick en bra ny ägare iaf..
Satsa på en gixxer till nästa sommar kanske, om de forsätter kännas så här ;)

Tänkte samma tanke, varför sälja ? Skulle inte du fixa med den med eller hade gjort de ?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Klart pojken ska åka Gixxer istället! :tummenupp

Nu är det nya däck på väg till K5'an. Det blev Pirelli Rosso. Ska bli intressant :)

r1_Per

Ny medlem
Gick med
11 Aug 2009
Hoj
R1-08
Trodde inte de skulle gå så fort fan.. Fixa å fixa, bytte framdäck å besiktade den :). Men har inte haft så mycket tid att åka, så kände de kunde vara rätt bra..
Men sånt jävla sug nu, när man inte kan åka.. Men som sagt sugen på en gixxer, men får bli nästa sommar :/.
Typiskt att de ska va kanon väder nu då ha ha..

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Handla nu! Du har bränt pengarna till nästa år ;) Den här K8'an är ju riktigt läcker!

Den 9:e juli är jag kursdeltagare hos Andy, Hollywood och Co på California Superbike School på Gelleråsen. Ska bli intressant att se vad de som jobbar med det på heltid har att tillföra! :) Jag har börjat läsa boken och kolla filmen Twist of the Wrist II som förstudie. Rekommenderas till alla hojåkare!

Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Jag var på däckonline i vättersnäs idag och fick hojdäcket bytt för 200:- när jag kom in med hela hojen!! De tar samma pris om man kommer med fälgen löst. Helt grymt bra pris. Vad jag hörde så tar de billigaste 400 för att kränga av och på och balansera osv på lös fälg!

Dessutom satt det på hjulkrashpuckar så det var extra jobb. Riktigt schyssta också, de var från Bulgarien tydligen. Rekommenderas varmt.

Att de har däckhotell med första säsongen gratis är ju inte dumt heller.

Däckonoline - Vättersnäs

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Själv har man låtit hojen stå för lite skytte idag istället. Var ute med lite polare på Habo PK och sköt först 22:a både revolver och pistol, sen vart de .38/357:a sen avslutades de hela med en 9mm CZ75. Mycket rolig och trevlig afton.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag var på däckonline i vättersnäs idag och fick hojdäcket bytt för 200:- när jag kom in med hela hojen!! De tar samma pris om man kommer med fälgen löst. Helt grymt bra pris. Vad jag hörde så tar de billigaste 400 för att kränga av och på och balansera osv på lös fälg!

299:- på mascot för byte av medtaget däck och lös fälg. Ingår om du köper däcket där har jag för mig.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Själv har man låtit hojen stå för lite skytte idag istället. Var ute med lite polare på Habo PK och sköt först 22:a både revolver och pistol, sen vart de .38/357:a sen avslutades de hela med en 9mm CZ75. Mycket rolig och trevlig afton.
Säg till om du funderar på att börja skjuta, så hjälper jag dig mer än gärna.
Jag är inte ensam pistolskytt här, så det löser vi. Själv skjuter jag för Jönköpngs PK, men bor i HUskvarna. Huskvarna har ju egen klubb också, OM du blir sugen att börja...

Som sagt trevlig hobby. Det blir SM den 1-4 juni och landslagskval i mitten på augusti,
kan ju inte bli mycket roligare. :hoppa

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
299:- på mascot för byte av medtaget däck och lös fälg. Ingår om du köper däcket där har jag för mig.

Mascot ligger ju i Nässjö. Tar ju både tid och pengar att åka dit.
var det itne du som betalade 400 kr där? Det var någon här på forumet som skrev att han betalade 400 kronor där i alla fall. Han hänvisade nog till att du hade fått betala 300. Förmodliogen så tar de mer om man kommer in med hojen också...

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj

Dessutom satt det på hjulkrashpuckar så det var extra jobb. Riktigt schyssta också, de var från Bulgarien tydligen. Rekommenderas varmt.

Att de har däckhotell med första säsongen gratis är ju inte dumt heller.

Däckonoline - Vättersnäs

Hur som haver så var de riktigt billigt om dom fixar de för samma pris även om du kommer in med hojjen. :D betalade nog 250:- för montering och balansering på mitt däck när jag köpte nytt från Euromaster men då var de avmoterat som gällde.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Mascot ligger ju i Nässjö. Tar ju både tid och pengar att åka dit.
var det itne du som betalade 400 kr där? Det var någon här på forumet som skrev att han betalade 400 kronor där i alla fall. Han hänvisade nog till att du hade fått betala 300. Förmodliogen så tar de mer om man kommer in med hojen också...

Ja, och jag bor i Nässjö.
Dom tog 250 innan, och har höjt till 299 nu.
First Stop i Nässjö tar 150 för byte på lös fälg.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Hoj
Hur som haver så var de riktigt billigt om dom fixar de för samma pris även om du kommer in med hojjen. :D betalade nog 250:- för montering och balansering på mitt däck när jag köpte nytt från Euromaster men då var de avmoterat som gällde.

Precis, tänkte bara tipsa för frågan brukar dyka upp här ibland. Själv fick jag hjälp av några glada amatörer att byta förra året och det resulterade i att jag repade sönder kanten på framfälgen. Det gör jag inte om.

K-Man är grym, tack var han jag tog hojkortet. :Bugar :krama :kiss

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...