Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Precis, tänkte bara tipsa för frågan brukar dyka upp här ibland. Själv fick jag hjälp av några glada amatörer att byta förra året och det resulterade i att jag repade sönder kanten på framfälgen. Det gör jag inte om.

K-Man är grym, tack var han jag tog hojkortet. :Bugar :krama :kiss

Rejjsing med repade fälgar ju!
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Niklas var och hämtade en ny framfälg modell 17" åt mig igår på MC Proffsen. Fälgen va helt okej, men va otrevliga dom tydligen varit... tills han hade betalat...
Blir inget handlat där om man inte är tvungen i fortsättningen...:huvet


Nu är det lunch, sen åker vi till Sviesta :yoparty
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Niklas var och hämtade en ny framfälg modell 17" åt mig igår på MC Proffsen. Fälgen va helt okej, men va otrevliga dom tydligen varit... tills han hade betalat...
Blir inget handlat där om man inte är tvungen i fortsättningen...:huvet


Nu är det lunch, sen åker vi till Sviesta :yoparty

Host-Host (Vad han nu heter) slutar aldrig förvåna en... Dom har en jätteduktig verkstad, men fyfan att ha med Host-Host att göra. Att dom släpper ut honom i verkstan...

PS. Se till att komma under minuten nu! DS.

/ Jens
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Är de nån annan istan eller närheten som fixar ett drivpakets byte på min hoj. Snackat med både Nybergs och MC-Proffsen men tycker bägge två är för tokdyra när de gäller detta. Eller får man räkna med att betala 1000-1500:- för bara bytet ? (Nä fixar inte de själv tyvärr)
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Är de nån annan istan eller närheten som fixar ett drivpakets byte på min hoj. Snackat med både Nybergs och MC-Proffsen men tycker bägge två är för tokdyra när de gäller detta. Eller får man räkna med att betala 1000-1500:- för bara bytet ? (Nä fixar inte de själv tyvärr)

Om du kan tänka dig att åka en bit så prova och hör med JWF racing i Skövde. Är inte alls långt dit. Det är en auktoriserad KTM verkstad så kvaliteten är hög. Han är riktigt trevlig också, Peter som driver det själv. Jag gjorde stora servicen på min hoj där. Dessutom är han flexibel med tider. Ring och hör med honom och hälsa från Hawar i Jönköping.

Rekomenderas varmt.

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?vad=jwf+racing&Vkiid=LaCmijSNuwSlck%252fddUdtRA%253d%253d&Vkid=2375756&isAlternateNumberResult=False


Zeb

Antar att dina feljar är riktigt repiga då :tungan
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Är de nån annan istan eller närheten som fixar ett drivpakets byte på min hoj. Snackat med både Nybergs och MC-Proffsen men tycker bägge två är för tokdyra när de gäller detta. Eller får man räkna med att betala 1000-1500:- för bara bytet ? (Nä fixar inte de själv tyvärr)

Vad är det mer än bara bytet? bökigaste att göra själv är väll att få ihop kedjan... om den ska nitas.... Jag hade gjort det själv ;)

monterade nytt bakdäck igår och nya miniblinkers modell feltema diod... blev faktiskt gode bra :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vad är det mer än bara bytet? bökigaste att göra själv är väll att få ihop kedjan... om den ska nitas.... Jag hade gjort det själv ;)

monterade nytt bakdäck igår och nya miniblinkers modell feltema diod... blev faktiskt gode bra :)

Mja framdrevet sitter lite krångligt till på min cykel så kände de att jag ville lämna de till dom som kan de... I värsta fall kan jag nog ta ner de till morsan gubbe så kan han fixa de.
 

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Är de nån annan istan eller närheten som fixar ett drivpakets byte på min hoj. Snackat med både Nybergs och MC-Proffsen men tycker bägge två är för tokdyra när de gäller detta. Eller får man räkna med att betala 1000-1500:- för bara bytet ? (Nä fixar inte de själv tyvärr)

Jag skulle lätt dra till mascot i nässjö. Det kostade mig ca 750:- för arbetet och en provtur på en fz1. Annars e det ju bara att fika en timme.

Mascot tar halva priset på jobbet jämfört med nybergs/mc proffsen samt gör det på en timme jämfört med månha andra som ska ha hojen hela dagen!

Jag e så nöjd med mascot att jag blir gråtmild bara jag tänker på det:)
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Host-Host (Vad han nu heter) slutar aldrig förvåna en... Dom har en jätteduktig verkstad, men fyfan att ha med Host-Host att göra. Att dom släpper ut honom i verkstan...

PS. Se till att komma under minuten nu! DS.

/ Jens

Detta va kvinnan i butiken faktiskt...


Under minuten är svårt :) Tror jag ligger närmare 1.10 kanske? har faktiskt inte en aning!
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
kan också stämma in i lovsången om mascot.. trevliga och bra.. de är genuint mc intresserade
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Mja framdrevet sitter lite krångligt till på min cykel så kände de att jag ville lämna de till dom som kan de....
Bort med sidokåpa, växelpedal och kåpan över framdrevet och lossa på muttern innan du tar bort bakhjulet. Har du ett kedjelås med nitar (bör du ha) så kan du låna mitt nitverktyg.

Precis, tänkte bara tipsa för frågan brukar dyka upp här ibland. Själv fick jag hjälp av några glada amatörer att byta förra året och det resulterade i att jag repade sönder kanten på framfälgen. Det gör jag inte om.

K-Man är grym, tack var han jag tog hojkortet. :Bugar :krama :kiss
Tack kompis (och alla ni andra) :)
OBS - det var INTE jag som repade ZigBees fälgar :D

Detta va kvinnan i butiken faktiskt...
Skumt... Jag tycker att Linda är jättetrevlig. Håller med om att verkstan kan vara lite osmidig att ha att göra med. Fått krångla med dem varenda gång jag varit där. Jag har åkt till Vetlanda med min Suzuki för insprutningssynkningen.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Skumt... Jag tycker att Linda är jättetrevlig. Håller med om att verkstan kan vara lite osmidig att ha att göra med. Fått krångla med dem varenda gång jag varit där. Jag har åkt till Vetlanda med min Suzuki för insprutningssynkningen.

Okej, ja de verkar underligt, men det var Niklas historia när han vart där åt mig. Har inte träffat Linda personligen.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Bort med sidokåpa, växelpedal och kåpan över framdrevet och lossa på muttern innan du tar bort bakhjulet. Har du ett kedjelås med nitar (bör du ha) så kan du låna mitt nitverktyg

Låter inte så värst avancerat... :D Får nog ge de ett försök när kittet dyker upp från staterna. Thx... :tummenupp

Men nu är de dags att svida om för en tur utåt Eksjö med omnejd hade jag tänkt mig.
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
Hoppas att det ni här som kör Lekeryd - Vireda! Sitter i stugan och lyssnar på gäng efter gäng som "sotar ur" på rakan vid Sandvik/Kungsbro. Det skär i ett hojlöst hjärta, men jag vet hur härligt det är. Kepp on "gasing"! Jag unnar Er all fart och fläkt.... inte alls bitter. Tänk vad mycket uppdämt hojbegär jag kommer ha i höst när jag ska låna hoj... hoppas att det går vägen...

spenk
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag, pcrNiklas, Danne, The Kid och Jonny (vet ej nick?) från Värnamo åkte en runda idag i solen. De va tokvarmt, så mycke fika och skitsnack blev det :) Men de va gött, och allt flöt på!
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Onsdagskörning

Tänkte dra ihop ett gäng för en onsdagskörning...

Målet är våffelätning i Ödestugu, öppet mellan 18-20, med lämplig omväg dit!!:tungan

Samling i vaggeryd för gemensam avfärd för både jönköpingsbor o Värnamo indianer...:tummenupp

Skriver detta i både JKPG & VMO-tråden så kanske vi blir ett gäng!:yoparty

Samling kl 18:eek:o i Vaggeryd, på ICA parkeringen utmed järnvägen, Välkomna!

#TheKid
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
De där kanske man kan haka på, Var på en lång runda idag så han med lekeryd - Vireda och tillbaka samt vidare till Eksjö och sen till skillingaryd/Vaggeryd vidare ner till Värnamo för matintag på BK sen tillbaka via Skillingaryd/Vaggeryd -> Hok -> Ödestugu -> Tenhult -Hka.
Nice men nu är man mör i kroppen.

Tänkte dra ihop ett gäng för en onsdagskörning...

Målet är våffelätning i Ödestugu, öppet mellan 18-20, med lämplig omväg dit!!:tungan

Samling i vaggeryd för gemensam avfärd för både jönköpingsbor o Värnamo indianer...:tummenupp

Skriver detta i både JKPG & VMO-tråden så kanske vi blir ett gäng!:yoparty

Samling kl 18:eek:o i Vaggeryd, på ICA parkeringen utmed järnvägen, Välkomna!

#TheKid
#Rav3n
 
Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Tänkte dra ihop ett gäng för en onsdagskörning...

Målet är våffelätning i Ödestugu, öppet mellan 18-20, med lämplig omväg dit!!:tungan

Samling i vaggeryd för gemensam avfärd för både jönköpingsbor o Värnamo indianer...:tummenupp

Skriver detta i både JKPG & VMO-tråden så kanske vi blir ett gäng!:yoparty

Samling kl 18:eek:o i Vaggeryd, på ICA parkeringen utmed järnvägen, Välkomna!

#TheKid
#Rav3n
#pcrNiklas
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top