Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hade gärna kommit, men som de ser ut nu så blir de en 20 mils tripp ner till morsan i Skåne (Kristianstad) istället på hojen. Men anmäler mig om de bli ändrade planer. :fyllisar
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
*Danne :Rockbanan
*TheKid :fyllisar
*Tegheim :tuttar
 
Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
*Danne
*TheKid
*Tegheim
*Goffen(Suzuki GS 500:yoparty)
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Hallå alla Hojtokar..

Jag har i all hast tänkt höra med er här på SH om ni är sugna på en liten Grillkväll på Fredag här hos mig i Vaggeryd?
Vi är några stycken som redan samtalat om detta tidigare,
Hade tänkt mig en kväll med likasinnade att grilla, dricka gott o snacka lite. Vad tror ni om detta?
Knytkalas är isåfall ett alternativ eller fixar jag all mat så kan vi slå ut kostnaden på alla senare.

View attachment 313420

Jag och Dennis (TheKid) är lediga hela dagen och tänker sammanstråla under eftermiddagen sittandes i sol/skugga avnjuta en kall dryck och ev ett dopp i sjön (30m).

Alla är naturligtvis välkomna... till vissa gränser :banana

Skriv under här nedan om ni är sugna på denna lilla bjudning

* Danne

Mycket trevligt initiativ Daniel!!! :tummenupp

Hade gärna dykt upp, men åker till Sthlm... :brinnerup

Hoppas det blir lyckat, så du vågar dig på en repris senare i sommar..! :nicka :)

//Flying Finn
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
Hade gärna kommit, men som de ser ut nu så blir de en 20 mils tripp ner till morsan i Skåne (Kristianstad) istället på hojen. Men anmäler mig om de bli ändrade planer. :fyllisar
Känner igen det där.. skillnaden är att jag redan är här i Kristianstad (åhus) hos mina päron. Frugan ska dock köra ner på fredag, ni kan ju samåka :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jasså där ser man, kan hon småvägarna ner så... E4:an suger med MC :)
Gamla Riksettan går ju parallellt med E4'an så den kan du ju ta till Traryd och sen tar du över Osby till Kr-stad. Du får åka genom varenda samhälle då iof.
Kanske roligare att hålla lite längre österut. Finns ett café i Os öster om Värnamo där det brukar vara hojträffar nån dag i veckan. Den vägen går det att åka.

Grillfest:
*Danne
*TheKid
*Tegheim
*Goffen(Suzuki GS 500 :hojbusa)
*K-Man
*K-woman (slutar jobbet kl 17 i Jkpg så vi kommer efter det)

Samåkning i helgen:
Jag hittade en ny underbar halvmil igår. Riktigt kurvigt och perfekt asfalt men några skarpa kurvor över skymda krön :eek: Fick lov att vända och ta sträckan en gång till för att 'lära mig den bättre'. Tanten i trädgårdslandet blängde lite vid tredje passagen :D

Jag undrar om nån vill leka följa john längs denna fina asfaltsremsa i helgen? Jag tänkte mig lördag eller söndag kl 13 på Shell Barnarpsgatan beroende på väder och barnvakt. K-woman ska äntligen få åka en sväng. Stackarn köpt nytt skinn men inte åkt en meter i det.

Rundan går västerut i ca 8 mil (varav ca 2,5 mil transportsträcka, resten fina hojvägar) och vi kommer att ta en fika vid ett riktigt najs café innan vi vänder hemåt så ta med veckopengen nu barn ;) Totalt ca 16 mil från Jkpg alltså och ni vet att K-Man kan konsten att 'krulla' vägar ;)

edit: Lördagen ser ut att få bäst väder men är vi bakis då eller inte?
Goffen: Hänga med på min 750?

K-baby har ärvt intresset:
 

Bifogat

  • Roadracing.jpg
    Roadracing.jpg
    63 KB · Visningar: 39
  • Bikerbaby.jpg
    Bikerbaby.jpg
    92.8 KB · Visningar: 44
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
#TheKid 98HK
#ev. Rav3n
#pcrNiklas
#Tegheim
#Danne
#KGA
#jonny_jp "Gandalf"
#B.A.D.D
# kivE
# pontus_n
# "Erik med 954:an"


... och idag tisdag kör vi en samling 16:30 hamnkanalen/stora hotellet för de som vill hänga på!

(tankade och klara)

Damn blev varse om att jag dubbelbokat dagen. (tisk tankspridd när man börjat semestern) Men försöker ordna detta så man kan dyka upp i allafall. Är jag inte i vaggeryd vid 18-tiden så är jag "No Show".
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
IDAG:
Vi samlas i Nässjö 17.00 på södra torget!
 

kive

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 SE -10
Förlåt för att jag inte dök upp. Hade helt missbedömt tiden det skulle ta att komma fram så rullande in en kvart sen :huvet. Tog en runda i krokarna och spanade efter er i Ödestugu på hemresan men hittade varken hojar eller vofflor. Nu vet jag allafall vart ICA ligger och kommer i tid nästa gång. Hoppas ni hade en trevlig runda!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top