Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Ja det var fint!

Jag tog fram en karta och målade upp hur vi åkte idag. Kan ju vara bra att ha för framtida turer för oss som inte är bekanta med området!

Ha ha ha.... Såååå sjuk du är Pontare!....

Kommer skratta länge... ha ha :D :lol:lol

Bifogar mina bilder från turen idag och en lite kartbild på turen runt vaggeryd på ett mer seriöst sätt!! :D
Tack alla! :banana

kartahojtur 20100630.jpg

IMAG0047.jpg

IMAG0049.jpg

IMAG0051.jpg
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Förlåt för att jag inte dök upp. Hade helt missbedömt tiden det skulle ta att komma fram så rullande in en kvart sen :huvet. Tog en runda i krokarna och spanade efter er i Ödestugu på hemresan men hittade varken hojar eller vofflor. Nu vet jag allafall vart ICA ligger och kommer i tid nästa gång. Hoppas ni hade en trevlig runda!

Vilken tid va du i Ödustugu då? De va ju öppet mellan 18-20, och att inte hitta dit vore ju i princip omöjligt :)


Du har ju helt missuppfattat det här med Popcorn :D
 
Last edited:

kive

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 SE -10
Vilken tid va du i Ödustugu då? De va ju öppet mellan 18-20, och att inte hitta dit vore ju i princip omöjligt :)

Åkte förbi lite innan halvåtta. Antar att det var stället där en massa bilar stod parkerade vid korsningen från Malmbäck då det inte fanns mycket annat att välja på. Tror inte ni rullat fram eller så kanske synen svek mig.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Åkte förbi lite innan halvåtta. Antar att det var stället där en massa bilar stod parkerade vid korsningen från Malmbäck då det inte fanns mycket annat att välja på. Tror inte ni rullat fram eller så kanske synen svek mig.

Jodå, då va vi där, men hojarna stod bakom ett hus där. Finns som sagt ingen annanstans att vara i lilla Ödustugu :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Haha, biffens tur att få skägg nu :D Jag får akta mig för kameror på lördag verkar det som.

Härligt Amanda! Hur är planen för körkortet? Löser du det i år?

Orkar ni upp och samlas lördag kl 13.00 på Shell Barnarpsgatan eller vill ni starta senare om det blir blött hos Danne?
79651_4_6.jpg


Det kan vara läge att nån tar med sig en vettig digitalkamera då det finns riktigt fina kurvor på vägen. Åkbilder är roligare än stillbilder!

Jag kommer att åka bil till Danne från Jkpg på imon ca 17.30. Finns plats för fyra till. Grillat är ju godast och öl är godast till grillat ;)
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Jag kommer att åka bil till Danne från Jkpg på imon ca 17.30. Finns plats för fyra till. Grillat är ju godast och öl är godast till grillat ;)

Åker du över Nässjö på hemvägen så lovar jag att dricka öl till maten ;)
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Ang Grillkväll i Vaggeryd 2/7

Jag har nu inhandlat grejer till en gyttedrink som jag vet K-man gillar...
Kommer även röra ihop en pastasallad och en grönsallad till maten och Snacks, så det ni behöver ha med er är Kött i dess olika former som ni behagar och de drycker ni vill förtära under kvällen. Om ni vill bistå med någon favorit sås/dipp så plocka med detta också! :D

mojito.jpg IMAG0045.jpg
OBS.. Finns fler grillar.. :cool:
Vädret hoppas jag kommer bli kanon så ni som känner att ni kan tänka er att haka på mig ner till sjön o ta ett dopp tar med badkläder :tuttar

Lingonstigen 22

Väl mött Hojbröder och välkomna till Vaggeryd

//Danne
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag har nu inhandlat grejer till en gyttedrink som jag vet K-man gillar......
Väl mött Hojbröder och välkomna till Vaggeryd

//Danne
Mumma dig gubben!! Du vet vad pappa gillar! :tummenupp
Hur dags tänder du grillen? Känns som att jag kommer ner rätt sent men jag kanske inte är ensam om att åka ner efter jobbet (hennes :D )

Svårt att fota när man kör ;)
Jag har suttit bakvänd bakpå en Fireblade med kamera. Blev jättebra, men här ställer vi av en kameraman eller kvinna och åker förbi en extra gång tycker jag :)

Åker du över Nässjö på hemvägen så lovar jag att dricka öl till maten ;)
Sorry. Lite väl lång omväg kompis.
 
Last edited:

Emanda

Ny medlem
Gick med
24 May 2010
Ort
Huskvarna
Hoj
Delägare i Stridsgrisen!
Haha, biffens tur att få skägg nu :D Jag får akta mig för kameror på lördag verkar det som.

Härligt Amanda! Hur är planen för körkortet? Löser du det i år?

Orkar ni upp och samlas lördag kl 13.00 på Shell Barnarpsgatan eller vill ni starta senare om det blir blött hos Danne?
79651_4_6.jpg


Det kan vara läge att nån tar med sig en vettig digitalkamera då det finns riktigt fina kurvor på vägen. Åkbilder är roligare än stillbilder!

Jag kommer att åka bil till Danne från Jkpg på imon ca 17.30. Finns plats för fyra till. Grillat är ju godast och öl är godast till grillat ;)


Jag ska i alla fall börja med teorin så får vi se hur långt tiden räcker till. Beror på hur snabbt jag lär mig!:tungan
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top