Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Har fått en liten bit av Raven's film, och gissa vem som är huvudpersonen :)

[YOUTUBE-ID]IoisGpif_nk[/YOUTUBE-ID]

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Yamaha RD500
Bra bilder tegheim :) Lite för mörka och lite för kort slutar tid... (hojjarna ser att stå still, man ser ekrarna) + att längre slutartid ger ljusare bilder ;)

En bild tagen i samma böj förra året ;) lite mycket brus men men billigt objektiv ;)

Anderstorp5.jpg

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Oj vilken fin bild! :) Det motivet har jag på mitt kreditkort!

Den kurvan Albin vurpade i sägs vara halare än de andra. Jag tar det alltid extra lugnt just där.
Jäklar va tvärt det släpper för honom, stackare :( Kalla däck?

Nån som känner till nån gammal CR 500 med motardhjul till salu?

Last edited:

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
Oj vilken fin bild! :) Det motivet har jag på mitt kreditkort!

Den kurvan Albin vurpade i sägs vara halare än de andra. Jag tar det alltid extra lugnt just där.

haha EGO
eeh hrm, jag har denna på visakortet
(köpa motard?) :va

Bifogat

• high.jpg
    high.jpg
    38.5 KB · Visningar: 39

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj

De va flera där som kallade den kurvan för halk-kurvan, men vad skillnaden är vet jag inte... Tror dom hade kört i 10minuter när det hände, så däcken va nog varma. Tycker oxå släppet är lite skumt, de varnar inte mycket innan det kastar runt. Och de ritar ju inte heller innan, utan blir mer utav "isfläck"-syndrom?

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Om vädret tillåter.

Söndag, Statoil macken - Hyltena. tid.. återkommer.
Ta med: wheelie-skills!

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm

Satsa på en 380 istället.
Nästan samma effekt som cr 500 (mindre vrid på låga varv)
Men bättre chassi och modernare motor, cr 500 har har tex stålfoder.
Sen är det bra mycket lättarea att hitta motardfälgar till dom.
Köper du en exc är den dessutom gatreggad.

Jag köpte en 300 från början, men har satt på 380 cylinder och vev.

En bild på mitt lilla monster som jag åker ifrån husqvarna 550 och crf 450 med.

När jag har kört in min riktigt och bestyckat förgasaren så kan du få testa den.

Bifogat

• visabild.php.jpg
    visabild.php.jpg
    75.2 KB · Visningar: 42

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
De va flera där som kallade den kurvan för halk-kurvan, men vad skillnaden är vet jag inte...
Eh, den är halare än de andra! :D Hörde att nån STCC-bil var ute och skjutsade publik och dammade av i den böjen för nåt år sen. Jag tycker att hojen rör sig lite just där som den inte gör i de andra svängarna.

Söndag, Statoil macken - Hyltena. tid.. återkommer. Ta med: wheelie-skills!
Ska försöka komma. Kommer nog en och tittar på min 750 imon. Hoppas det inte krockar och att det är uppehåll.

Satsa på en 380 istället....
När jag har kört in min riktigt och bestyckat förgasaren så kan du få testa den.
Har kört en (väldigt risig) KTM 380 och visst rörde den på sig men det är nåt speciellt med 2-t 500cc. Som crossarnas Hayabusa turbo :) Testar gärna din vid tillfälle. Påminn mig! ;)

Drömmen är en CR500 i en aluram med två uppsättningar hjul så att man kan köra asfalt, enduro(!!) och is om man vill och på så sätt hålla abstinensen i schack vintertid. Enduro med en CR500 kan bli tufft iof men 4t 250 cc är sååå trist. Ingen härlig effektpuckel som i Gixxers och tvitaktare :p

Läcker!!! :yoparty
honda_cr_500_2t_motard.jpg.jpg

edit: Åh! De går fortfarande att köpa helt nya. Kostar bara 10852 € :huvet Tror inte att jag får det för min 750 :rolleyes:
http://www.afbigbores.com/afb_c_en_order.php

Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Ser blött ut idag.. :mad:

Får trösta sej med att titta på en riktigt läcker lgh :)
Någon här som gaddat sej på Via Dolorosa? Tror det blir dem ist för Tattoo Art som gör nästa gadd :tummenupp

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Eh, den är halare än de andra! :D Hörde att nån STCC-bil var ute och skjutsade publik och dammade av i den böjen för nåt år sen. Jag tycker att hojen rör sig lite just där som den inte gör i de andra svängarna.

Ska försöka komma. Kommer nog en och tittar på min 750 imon. Hoppas det inte krockar och att det är uppehåll.

Har kört en (väldigt risig) KTM 380 och visst rörde den på sig men det är nåt speciellt med 2-t 500cc. Som crossarnas Hayabusa turbo :) Testar gärna din vid tillfälle. Påminn mig! ;)

Drömmen är en CR500 i en aluram med två uppsättningar hjul så att man kan köra asfalt, enduro(!!) och is om man vill och på så sätt hålla abstinensen i schack vintertid. Enduro med en CR500 kan bli tufft iof men 4t 250 cc är sååå trist. Ingen härlig effektpuckel som i Gixxers och tvitaktare :p

Läcker!!! :yoparty
honda_cr_500_2t_motard.jpg.jpg

edit: Åh! De går fortfarande att köpa helt nya. Kostar bara 10852 € :huvet Tror inte att jag får det för min 750 :rolleyes:
http://www.afbigbores.com/afb_c_en_order.php

HONDA Gör mycket Gött Kalle! :yoparty
Kan du inte skriva i annonsen att du kan tänka dig byte med en Honda CR500 motard? :va

//Danne

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja blött är det :( o inget MotoGP på tv. Det enda som går är British SBK kl 14 på Eurosport2

Honda har inte byggt CR500AF (med aluram) bara trimfirmor eller privatpersoner som satt ihop delarna. Byte står i annonsen. Jag har nog uppdaterat den fem gånger :)

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Kan du inte skriva i annonsen att du kan tänka dig byte med en Honda CR500 motard? :va

//Danne

Har han gjort ju.

Går det att regga en cr500? Hur är 450:n som motard? Har bara provat dem stora, 660 mm.
Fan, kommer ihåg gamla 250cc (YZ) tider, jävlar va gott ljud!

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det mesta borde gå att enduroregga med rätta lysena på. Frågan är vad som händer om det är en ram från en hoj, motor från en annan osv. Börjar kanske bli lite väl ombyggt då :rolleyes:

Jag vill inte åka fyrtaktsstånka. Det är ju som V-twin på gata. Inte min melodi på motorkaraktär. Bara bröööl-bröööl, traktor, åka på vridet och inget på topp :zpy
Min gamla RM250 '00 cross var härligt hysterisk på topp! Jäklar va den gick! En CR500 har tydligen lite mindre toppig karaktär men med rätt pipa borde det gå att ordna och 75 hästar i en motard/ismaskin blir nog kul! :cdevil Kommer gå hårt åt dubbdäcken :D Hoppas verkligen att detta blir av och blir bra

BSB om en kvart!

Bifogat

• cr500motardsc9.jpg
    cr500motardsc9.jpg
    99.2 KB · Visningar: 50
Last edited:

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Jag har ju en mustig Yamaha WR250 -91 med alla de rätta nya delarna :) Riktigt mycket goare än en vanlig 2-takt med lite gott bottenvrid!

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM