Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

-Salomonsson-

Lycklig Fireblade ägare
Gick med
31 Oct 2009
Hoj
Fireblade 954-03 Katana-82 CRF450 mm
Den här CR500'an står i Nyköping och lockar. Öhlinare fram o bak och ser ut att vara reggad. Bara priset och kromet som avskräcker :rolleyes:

9285916285.jpg

Han måste ju jobba på ett företag som polerar så upp polerad som den var, eller för mycket tid över. Du får ju 2 hojar för 60000:- en utan motor, och vad är det, den gamla ramen från 98?

Här har du ju en början:tummenupp

http://www.blocket.se/skaraborg/Honda_CRF450_Motard_27502787.htm?ca=17&w=3&last=1

Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Den putsen på en cross/enduro. woijne woijne. har man inte missuppfattat vad dom ska användas till då??

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jo, har mailat med karl'n och han säger det själv, den blev lite för fin. Kromad ram hade jag gärna varit utan. Ja, han verkar tro att han ska få igen pengarna han lagt ut på bygget :rolleyes: Som sagt får man både en CR250 och en CR500 för halva den pengen! Vet inte vad Öhlinare fram o bak kostar iof. 15-20 tkr över disk kan jag tänka mig.

Fanns fler riktigt fina bilder på den här:
http://www.jymden.nu/offroad/2010bh500/album/index.html

Har frågat om han säljer den med '02'ans fjädring och utan det separata chassit. Saknas både motardhjul och dubbdäck innan jag är nöjd ändå! :eek:

Goffe: tvätt är alltid valfritt och snygga korta motardskärmar finns i e-bukten ;)

Bra tips Salomonsson! :)
CRF-motardchassit och en CR500 '97 ligger ju ute på Blocket och kostar runt 30tkr totalt. Då får man både gata och skogshjul. Undrar hur väl de passar bara... Blir väl VM i distanssvarvning innan man löser det :D
Hur enduroreggar man hojen och vad kostar det?

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kan tipsa om "<micke>" fär på forumet, fått en hel del tips och hjälp av honom gällabde CR500:er när jag håller på med min restuaurering av en riktigt gammal CR500 (84:a, första och enda luftkylda 500:an)

Han har kört/kört både Enduro/Cross/Motard vad jag förstår och verkar kunna Honda:n. Får se om man själv hinner få ihop CVR:n så man kan ta ett par vändor innan Vintern annars blir de Isdäck och rejs på isarna i vinter. :yoparty

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Hur många här är det som kollar på MotoGP-racen? Behöver inte nödvändigtvis vara superintresserad, men iaf kollar ibland?
Imorgon kan det bli ett spännande Race!

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
De händer att man kikar på de, kommit in i de mer och mer. Men långt från super intreserad, lite som med F1 de var nått man växte in och blev mer och mer intresserad av.

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Idag hejar vi på Ben Spies!
Och lite på Rossi såklart...

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
hej igen, back in town..:tummenupp.hoppas ni haft en bra hojsommar.......själv fick man en kortare variant...:huvet..tråk väder ni har nu iaf....ingen som råkar ha en par bromsskivor till honda som bara ligger och skräpar??:gnissla

Tegheim

Gick med
24 Jun 2008
Hoj
ingen som råkar ha en par bromsskivor till honda som bara ligger och skräpar??:gnissla

Dom är värda sin vikt i guld, så de kan omöjligt ligga och skräpa :)
Kollade på de länkar jag hade, men hittade inga till din hoj. Ebay?

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
Hur illa är det med den nu? Är det de sista du har att göra?

ja, ja trodde som sagt att det va ba o sätta på framhjulet igen efter allt men ikke, insåg att skivorna va snea...fått sig en törn dem med..fan..har beställt kåpor och annat så det är klart..nya däck, nya gafflar, nya kåpor och kraschpuckar på det ..pärlan kommer bli så fin.:banana

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
ja, ja trodde som sagt att det va ba o sätta på framhjulet igen efter allt men ikke, insåg att skivorna va snea...fått sig en törn dem med..fan..har beställt kåpor och annat så det är klart..nya däck, nya gafflar, nya kåpor och kraschpuckar på det ..pärlan kommer bli så fin.:banana

Ok. Tog du med den hit till stan eller?

Nån som känner för en tur?

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
De är väl nästan ett måste... men med tanke på hur vädret ser ut framöver så får man väl passa på dom dagar som bjuds antar ja.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja, nu blir det väl svårare och svårare att hitta en dag som funkar men det vore trevligt med en sån sväng. Helt klart! :tummenupp

Hur ser kommande helg ut väder/ledighetsmässigt?

Status
Ej öppen för fler svar.