Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Det mesta borde gå att enduroregga med rätta lysena på. Frågan är vad som händer om det är en ram från en hoj, motor från en annan osv. Börjar kanske bli lite väl ombyggt då :rolleyes:

Jag vill inte åka fyrtaktsstånka. Det är ju som V-twin på gata. Inte min melodi på motorkaraktär. Bara bröööl-bröööl, traktor, åka på vridet och inget på topp :zpy
Min gamla RM250 '00 cross var härligt hysterisk på topp! Jäklar va den gick! En CR500 har tydligen lite mindre toppig karaktär men med rätt pipa borde det gå att ordna och 75 hästar i en motard/ismaskin blir nog kul! :cdevil Kommer gå hårt åt dubbdäcken :D Hoppas verkligen att detta blir av och blir bra

BSB om en kvart!

Krävs nog att den är enduroreggad från början, annars kan det bli svårt.
Sen måste man ju ha licens för att få köra enduroreggat fordon, samt att man bara får köra till och från träning/tävling.

http://www.blocket.se/angelholm/Honda_cr_500_28631851.htm?ca=17&w=3
Åk och handla, jag har ett par billiga motardfälgar liggandes i garaget.

Men 75 hk får man nog vässa en hel del förr att kommupp i.
Cr 500 är har oehört låga porttider och därmed ett monstervrid.
Den relativt låga trimninggraden bidrar även till att dom håller väldigt bra.

Annars kan du ju sattsa på Maico 700

joe_maico_3.jpg
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Krävs nog att den är enduroreggad från början, annars kan det bli svårt.
Sen måste man ju ha licens för att få köra enduroreggat fordon, samt att man bara får köra till och från träning/tävling.
...
Men 75 hk får man nog vässa en hel del förr att kommupp i.
...
Annars kan du ju sattsa på Maico 700
Detaljer, detaljer... :D Jo jag vet. Jag har kört enduro förr. Men så länge man har soppa i tanken är man nog svårfångad :tungan

En ServiceHonda-byggd CR500AF på eBay påstås ha 75 hk men de däringa jänkarna överdriver kanske.

Var köper man en sån Maico? Är det nå drag tro?
 

Bifogat

  • RMX250y2000.jpg
    RMX250y2000.jpg
    59.1 KB · Visningar: 52

-Salomonsson-

Lycklig Fireblade ägare
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Bodafors
Hoj
Fireblade 954-03 Katana-82 CRF450 mm
Har bytt ner mig från cr500 till crf450 för något år sedan, tycker mycket bättre om crf-en för den går ju hantera. Cr500-an var ju för brutal. hade den i 10 år så man vande ju sig. Framför allt så är ju framfjädringen bättre på crf-en.Körde en hel del på isen med den och då var det ju kanon med all effekt, 65hkr var det i min och mycket vrid .:D
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Har bytt ner mig från cr500 till crf450 för något år sedan, tycker mycket bättre om crf-en för den går ju hantera. Cr500-an var ju för brutal.
Okej. Tio år på CR500? Då är du ju expert nu! Hej kompis! :hej Såna kommentarer gör bara att jag vill ha en desto mer!

Sålde precis 750'n. Jakten kan börja! Var finns alla före detta tävlings-motarder??? Inte blivit crosskartar hoppas jag.
Känns lite konstigt att ha sålt en hoj jag haft i tio år...
 

Bifogat

  • Geller1200.jpg
    Geller1200.jpg
    205.4 KB · Visningar: 44
  • GSXR2.jpg
    GSXR2.jpg
    118 KB · Visningar: 40
  • Forkfix.jpg
    Forkfix.jpg
    88.5 KB · Visningar: 43
  • Smokey11.JPG
    Smokey11.JPG
    141.2 KB · Visningar: 41
  • Wheelie750.jpg
    Wheelie750.jpg
    103.4 KB · Visningar: 48
  • DSC_2571-1200.jpg
    DSC_2571-1200.jpg
    156.7 KB · Visningar: 41
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Var köper man en sån Maico? Är det nå drag tro?

E-tuna tror jag det var, finns en kille som samlar på sånna, han har allt till dem. Kan leta upp det om det är intressant!

Nästan man börjar ångra bilköpet, hade kunnat ha en X10:a ist.. :gnissla Hoppas huset ger gott med cash :)

Hoppas ni får några bra veckor, dags för en annan att jobba igen. So long folks.

Okej..... "bilder"

Härliga bilder kalle!

Kolla med Ejdehage, han körde ju kx500 innan det blev KTM mm. (kan inte hela hans historia.) Han borde veta om lite hojar.
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Nästan man börjar ångra bilköpet, hade kunnat ha en X10:a ist.. :gnissla Hoppas huset ger gott med cash :)

Haha, och du undra om jag var arbetslös för att jag inte hade råd att köpa mig en Retta :D
Men du måste sälja huset för att köpa en Mobil-telefon :tuttar

(vet att du redan har en X10-mini så det är säkert nån annan X10-grej du menar :tummenupp)
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Haha, och du undra om jag var arbetslös för att jag inte hade råd att köpa mig en Retta :D
Men du måste sälja huset för att köpa en Mobil-telefon :tuttar

(vet att du redan har en X10-mini så det är säkert nån annan X10-grej du menar :tummenupp)

Säger X10:a, menar alltid ZX10R :)

Mobilen vetifan vad det är för någon, det enda jag vet är att det är firmans.. :tummenupp
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Säger X10:a, menar alltid ZX10R :)

Mobilen vetifan vad det är för någon, det enda jag vet är att det är firmans.. :tummenupp

Misstänkte det :) Men de är ju Kawa?! Hur skulle de funka?! Går ju att drapera om den till yama-färger kanske...
Men jag skulle inte säga nej till en vit ZX10R i garaget :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det står KTM på Ezzos GSXR1000 K5 oxå :rolleyes: Undrar vad det är för roligt med det? Antingen kan man idiotförklara eller idiotförklaras :va

Vem är Ejdehage?
 

Bifogat

  • ezzos.jpg
    ezzos.jpg
    28.6 KB · Visningar: 44
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Det står KTM på Ezzos GSXR1000 K5 oxå :rolleyes:

Vem är Ejdehage?

Johan Ejdehage, gränna bo om jag minns rätt. Började köra supermoto tidigt, såg han köra sist 2005/6 då för KTM. Satte sverige på kartan när det gäller supermoto, tror det var en em tävling han ställde upp i, då med en kx500. Han var inte sen att trycka folk av banan om dem var i vägen, skön kille.
Martin (snickaren) tror jag känner han lite.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Johan Ejdehage, gränna bo om jag minns rätt. Började köra supermoto tidigt, såg han köra sist 2005/6 då för KTM. Satte sverige på kartan när det gäller supermoto, tror det var en em tävling han ställde upp i, då med en kx500. Han var inte sen att trycka folk av banan om dem var i vägen, skön kille.
Martin (snickaren) tror jag känner han lite.
Då har jag hejat lite på honom här på SH. Det lär vara Rgv250se här på forumet. Han har bl.a en KX500 i garaget och bor i Gränna, 39 år gammal.

Jag har skjutit lerduvor med hagel och Desert Eagle i flera timmar idag och nu blir det en tripp över Hökensåsvägen. Lite kul kan man ha även när man är pappa'ledig' :)

[YOUTUBE-ID]4WdaSbZWbbg[/YOUTUBE-ID]
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Då har jag hejat lite på honom här på SH. Det lär vara Rgv250se här på forumet. Han har bl.a en KX500 i garaget och bor i Gränna, 39 år gammal.

Jag har skjutit lerduvor med hagel och Desert Eagle i flera timmar idag och nu blir det en tripp över Hökensåsvägen. Lite kul kan man ha även när man är pappa'ledig' :)

[YOUTUBE-ID]4WdaSbZWbbg[/YOUTUBE-ID]

Tränar du för jägarexamen?? tänkte på de raka från duvorna..
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
låter som en bra dag kalle!

Verkar vara han, stor möjlighet att han vet om gamla 500 motarder..

Blir nog att ta jägarexamen, blivit mer o mer sugen sen brodern tog det.. Gott med vapen :) Ska försöka bjuda med mej när du är och skjuter :)
 

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Då har jag hejat lite på honom här på SH. Det lär vara Rgv250se här på forumet. Han har bl.a en KX500 i garaget och bor i Gränna, 39 år gammal.


doordie här på forumet har ju en hyffsad kx 500 motard också.


[YOUTUBE-ID]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/D-jfN3du9a8&hl=sv_SE&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/D-jfN3du9a8&hl=sv_SE&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

Har fått för mej att kx'en är strået vassare än cr'en också.
Men dom är inte lätta att hitta, finns oftast bara gamla häckar till salu.

Angående Maico så tro jag att den svenska leverantören har gått i konkurs.
Men 700'an ska tydligen vara riktigt brutal, fanns även som motard från fabrik.
Tro dom kostade nånstans runt 100 papp dock :gnissla
 

-Salomonsson-

Lycklig Fireblade ägare
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Bodafors
Hoj
Fireblade 954-03 Katana-82 CRF450 mm
Kompisen körde Kx500 det var marginell skillnad på hur dom gick, men det var mer problem med Kavan. Bland annat så har den avgasport som inta var felfri, hondan gick lika bra utan port. Sen var det en sjuka på dom att ramlagren käkade upp lagerlägena i motorhalvorna. Jag hjälpte honom med att fräsa ur och krympa i förstärkningar sen funkade det bra.
Så en Cr är att föredra tycker jag
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tränar du för jägarexamen?? tänkte på de raka från duvorna..
Jägarexamen har jag haft länge. Nä vi sköt bara för skojs skull och det var nog 6-7 år sen jag gjorde det sist så vi höll oss rätt nära kastaren. Upp till 7-8 meter ut kanske men filmar man vill man ha med allt i bild och även träffa nåt ju :D Hade två som var grönare än jag på lerduvor med dit oxå så vi gjorde det inte svårare än nödvändigt för oss.

Den KX500'an jag var och tittade på för nåt år sen hade dessutom problem med växellådan. Växlarna hoppade ur hela tiden.
Honda gäller för att enklare kunna montera i ett alu-chassi om den inte redan sitter där. Den här CR500'an står i Nyköping och lockar. Öhlinare fram o bak och ser ut att vara reggad. Bara priset och kromet som avskräcker :rolleyes:

9285916285.jpg
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top