Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Jag kör till Shell nu. Hoppas man inte blir ensam. Kör mot Tidaholm kanske längre, såg ljust ut däråt på väderkartorna.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hoppas ni haft trevligt om ni gav er ut på hoj.

Go-Cart om två timmar! :yoparty Vroom tar endast kontant betalning!!! Ta med 360 kr cash!
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Kom hem lite för sent för att hinna upp till Go-Karten.. annars hade man haka på..
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Riktigt fin runda blev det idag. Ca 35mil(?) Inget regn förutom 3-4 droppar innan jag kom fram till shell, soligt och fint nästan hela rundan. vände strax efter undenäs så det blev nästan till Laxå. Men var va alla :confused:
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja kom inte iväg förens vid 11-11.30 tiden när de slutat regna.. så tog jag Tidaholmsrunda över Hökensås och sen fortsatte ja på småvägar till Hjo där de blev en vätske/mat paus och sen åkte jag vidare lite norrut om Hjo ett par mil sen blev de samma väg hem igen.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tyvärr blev det inomhus go-cart idag trots att det var soligt och torrt på eftermiddagen men det var roligt ändå! :) Det blev alltså inte lika bra bilder som ute, men några finns i Teamy's kamera. Kommer senare kanske.

Kul race var det iaf! :tummenupp
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Är sugen på att ut å åka ett helt gäng :p det blir ju bara sporadiskt åkande... ska vi inte försöka oss på att få ihop så många som möjligt för en längre runda med nån som kan riktigt goa vägar..
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Måste erkänna att jag kollade upp vädret kvällen innan, då öppnades en öl samtidigt... Vaknade 2 och tog en runda över anneberg - vetlanda. Ska verkligen försöka vara med nästa gång.

Skulle behöva byta däck också, finns det någon bra, billig däckverkstad häromkring? Tänkte om de kunde ta av däcken o byta på plats. Har inte så mycket plats i studentens "cykelgarage".
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Måste erkänna att jag kollade upp vädret kvällen innan, då öppnades en öl samtidigt... Vaknade 2 och tog en runda över anneberg - vetlanda. Ska verkligen försöka vara med nästa gång.

Skulle behöva byta däck också, finns det någon bra, billig däckverkstad häromkring? Tänkte om de kunde ta av däcken o byta på plats. Har inte så mycket plats i studentens "cykelgarage".

Antingen så köper du däcket på exempelvis www.dexon.se. Då har du däcket redan dagen efter, och billigt är det! Sen skruvar du av fälgen och åker till Nässjö Däck eller First Stop i Nässjö för 150:-/skifte på lös fälg. Eller så åker du till Mascot för 400:-/skifte på lös fälg.
Kan, eller vill du inte skruva så löser mascot det för 500:- med eget däck, 150:- om du köper däcket hos dom. Dom säljer nästan enbart Michelin, men kan beställa hem annat vi tjat :)

Allt detta är i Nässjö då, borde finnas samma alternativ i Jönköping tycker jag.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jag ger mig ut en runda nu. Blir nog Bondstorp och söderut i halvhögt tempo

messa mig på 0707278147 om du vill ansluta
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Någon som kan, eller vet någon som kan räkna på hur en splines-axel ska se ut för bästa hållfasthet? Jag tror inte det är splinesen som kommer paja egentligen, utan axeln. Därför vill jag behålla den så grov som möjligt, men ändå inte snåla på splines.

Min crashade axel efter mc-olyckan börjar bli okej, och det är dags att börja tänka på vinter-projektet igen! :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Go runda idag 'Bullen ;) Är du fortfarande nöjd?

Jag surfar på Savage studsare nu. Skumt, trots att den är så billig tycks folk inte ha nåt illa att säga om dem.

Någon som kan, eller vet någon som kan räkna på hur en splines-axel ska se ut för bästa hållfasthet? Jag tror inte det är splinesen som kommer paja egentligen, utan axeln. Därför vill jag behålla den så grov som möjligt, men ändå inte snåla på splines.

Min crashade axel efter mc-olyckan börjar bli okej, och det är dags att börja tänka på vinter-projektet igen! :)
Ska du kardan-konvertera Firebladen?


;) :tungan
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Go runda idag 'Bullen ;) Är du fortfarande nöjd?

GRYMT nöjd! Både mc+mkt bra vägar och vapen på samma dag! Det var ett par grejjer som släppte idag tack vare dina tips. Sen så var det ju jäkligt intressant film jag fick låna med, nämner inget om skådespelarkvalitén:D men den var ju inte huvudsaken. :tummenupp

Det var så bra så det inte ens störde mig att jag glömde bort att jag skulle jobba 16-20 och blev påmind av telefonen 16.05 när jag precis fått av mig stället och var helt blöt av svett.. Bara att slänga sig i bilen upp till torsvik.

Savagen verkade ju helt ok, Bra pris och lagom ömtåligt samt att det stämde med din spec :) Jag är ännu mer sugen på en kittad trg-42:a nu. tror jag ska diskutera med min finansiär..:tomten:glömdet
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
En Husqvarna är inte att tänka på då? Eller vad söker du 9,3? .308?
Du är en riktig patriot men jag bor på andra sidan ån ;) Jag hade tänkt fortsätta med .30-06 och löstagbart magasin är ett krav. Svängande bottenplatta går bort.

Savagen är grymt prisvärd och har en del intressanta lösningar (Perfekt headspace, flytande slutstyckshuvud, AccuStock och AccuTrigger) som ger den fina egenskaper. Har surfat runt på olika forum och folk har just inget ont att säga om de nya Savagebössorna. Ett test jag hittat sa: "...the tested rifle was supplied with Savage's AccuTrigger. The AccuTrigger is still the best OEM trigger system in the world."
Hur oberoende/sponsrad testaren var går iof inte att säga. Tydligen så står sig Savages targetmodeller bra direkt ur lådan jämfört med många dyra custombyggen.

Ska nog försöka låna hem en och provskjuta den lite. Funkar den bra så blir det nåt att diskutera med sponsorn under älgjakten :)
 

Bifogat

  • Savage111fcns.jpg
    Savage111fcns.jpg
    4.9 KB · Visningar: 32
Last edited:

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07

snabba svar K-man

angående savage
Tror att jag själv hade blivit väldigt störd av deras avtryckare. Men bara en provskjutning skulle ju kunna svara på det. Sen tycker nog att deras rekylklack ser lite vek ut.

Om jag skulle handla ny bössa idag skulle jag inte handla en utan att få den med gängad pipa för ljuddämpare, inte så mycket för ljudet men väldigt mycket av rekylen försvinner.

Om du är intresserad av precision direkt ur paketet så vet jag prickskyttar som är väldigt impad av tikka T3 varmint.

mina personliga åsikter. Skjuter ju själv med min pålitliga CG 1900 30-06
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Savagen verkade ju helt ok, Bra pris och lagom ömtåligt samt att det stämde med din spec :) Jag är ännu mer sugen på en kittad trg-42:a nu. tror jag ska diskutera med min finansiär..:tomten:glömdet

Typ "Glömde nämna en sak älskling jag köpte ett vapen för 45.000 idag :hej"?

Amanda = :censored

// Amanda
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top