Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
snabba svar K-man

angående savage
Tror att jag själv hade blivit väldigt störd av deras avtryckare...
Störd av vad? Avtryckarsäkringen? Jag torrklickade den på Torsbo och den var inte i vägen. Framförallt inte i en jaktsituation. Glocks och Steyrs diton på pistoler har varit värre tycker jag.

Själva trycket/tryckpunkten var helt ok men allt är ju bättre än vad jag har nu :D

Återkommer efter ev provskjutning

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Störd av vad? Avtryckarsäkringen? Jag torrklickade den på Torsbo och den var inte i vägen. Framförallt inte i en jaktsituation. Glocks och Steyrs diton på pistoler har varit värre tycker jag.

Själva trycket/tryckpunkten var helt ok men allt är ju bättre än vad jag har nu :D

Återkommer efter ev provskjutning

är väl en vane sak men jag hade inte viljat ha avtryckarsäkring. behöver inte vara så lätt tryck på ett gevär så att man behöver en sån. kan tänka mig att det är en annan sak på pistoler, och rena bänkskyttevapen.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Den bössan testade vapentidningen, tyvärr har jag nog inte kvar den tidningen...
Almqvist! Jag hör dig, har själv en HVA 1900 i 6,5x55 fast den bommar ju bara......:gnissla

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
Den bössan testade vapentidningen, tyvärr har jag nog inte kvar den tidningen...
Almqvist! Jag hör dig, har själv en HVA 1900 i 6,5x55 fast den bommar ju bara......:gnissla

tror inte det beror på din 1900 :).. men övningsammon är ju relativt billig till 6,5 :krama..

har byggt om kolven på min till steglöst ställbart kindstöd. Är något jag varmt rekommenderar. sitter som en smäck.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip

http://www.militaryimages.net/photopost/data/534/Sako_TRG-42.jpg

Man måste ju vara lite halvpatriotisk som halvfinne...

Och ska man vara säker på att kunna träffa alla älgar man ser, hur långt bort dom än är kan ju en sånhär vara praktisk. Den var faktiskt mycket billigare än jag trott! Barrett M99 http://www.google.se/imgres?imgurl=...es?q=.416+barrett+rifle&um=1&hl=sv&tbs=isch:1

Last edited:

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
tror inte det beror på din 1900 :).. men övningsammon är ju relativt billig till 6,5 :krama..

har byggt om kolven på min till steglöst ställbart kindstöd. Är något jag varmt rekommenderar. sitter som en smäck.

Jasså är det ammon det är fel på :rofl
Jag laddar själv, så ammo har jag tillgång till.
Jag är helt ny på jakt, så det var lite nervöst de första skotten jag drog. men det är bara att komma iden!
Annars träffar jag hur bössan där jag siktar.

Praktiskt med benstöd i framstocken, synd att de lever en hel jävel när man fäller ut dem.....:gnissla

Praktiskt med benstöd i framstocken, synd att de lever en hel jävel när man fäller ut dem.....:gnissla

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Back on topic!

Nu har mitt CR500AF-projekt tagit fart. Köpte ett CRF450-chassi igår. Sitter Talon/Excel-fälgar, Brembobromsar och TAG-gaffelkronor på.

Har dykt upp en toktrimmad CR500 på blocket med 76 hästar i också. Kontakt är tagen där....

to be continued...

Bifogat

• CRF450ram.jpg
    CRF450ram.jpg
    190.9 KB · Visningar: 50

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
oh, nice.. kan bli en intressant cykel, får hålla lite span på de. CR500 är lite av favoriten och ska de byggas lite med den så är de ju ännu intressantare. :D

Själv så fynda man lite på Ebay igår, först en bättre beg. hastighetsmätar konsol, då min hastighetsmätare på den nuvarande är het "gone". Sen så kom jag över en Cuts till min 1100 Gixxer vilket vad jag förstått är rätt ovanligt och i de flesta fall dyrt.

Bifogat

• Hast_mätarkonsoll.JPG
    Hast_mätarkonsoll.JPG
    40.5 KB · Visningar: 30
  • Singelcuts_Gixxer.JPG
    Singelcuts_Gixxer.JPG
    25.3 KB · Visningar: 30
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Back on topic!

Nu har mitt CR500AF-projekt tagit fart. Köpte ett CRF450-chassi igår. Sitter Talon/Excel-fälgar, Brembobromsar och TAG-gaffelkronor på.

Har dykt upp en toktrimmad CR500 på blocket med 76 hästar i också. Kontakt är tagen där....

to be continued...

Det va det chassit som Salomonsson tipsade om för några veckor sen va? Riktigt bra utgångsläge :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Det va det chassit som Salomonsson tipsade om för några veckor sen va? Riktigt bra utgångsläge :)
Ja det stämmer nog. Men jag fick det 4500 kr under annonspriset nu eftersom han bl.a sålt bort ett Akra helsystem (som jag ändå inte behövde) och tröttnat på alla nötter som ville provköra det motorlösa chassit eller veta hur kolven mådde :rolleyes: :D

Nu söker jag en vettig CR 500, helst med dubbdäck för runt 15000 kr. Har bevakning på Blocket så allt som dyker upp där kollas

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Fan att man inte skulle komma på att ta kortet förra året istället. Riskutbildningarna sätter käppar i hjulen för att få köra själv denna säsongen.

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Ja det stämmer nog. Men jag fick det 4500 kr under annonspriset nu eftersom han bl.a sålt bort ett Akra helsystem (som jag ändå inte behövde) och tröttnat på alla nötter som ville provköra det motorlösa chassit eller veta hur kolven mådde :rolleyes: :D

Nu söker jag en vettig CR 500, helst med dubbdäck för runt 15000 kr. Har bevakning på Blocket så allt som dyker upp där kollas

Härligt, kan bli intressant!

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Back on topic!

to be continued...

Kommer bli riktigt grymt!
Har själv varit lite småsugen på det chassiet.
Håll lite koll på annonserna www.enduromx.com

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Nån som har goda förslag på vilken tur jag ska övningsköra imorgon? Ska ut med farsan en sväng och behöver förslag på roliga vägar att köra :)

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
förslaget är, kör ådalsbacken, lekeryd, sund, solberga, flisby, aneby, i aneby tag vänster i deras lilla centrum rondell tag sedan höger mot hullaryd (skyltat), i hullaryd tag vänster, vid nästa kyrka på vänster hand tag höger (kommer inte ihåg vad de står på skylten). forsätt denna vägen fram till den tar slut, tag vänster mot örserum, tag sen gamla riksettan tillbaka till jkpg, vet inte hur lång sväng du har tänkt dig, men många kurvor på denna svängen,

ps skriver detta med tangentbordsfylla i blodet, så skyll inte stavfel på mig, eller ifall jag skrivit fel så du hamnar i västervik :). skyll på åbro :)

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM