Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Är ni IL studenter är jag lite sur på er att ni inte vann... Men jag kan eventuellt tänka mig att sälja några böcker. :)
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Om de inte råkar ringa nån så man måste arbeta så är jag på och ta en sväng...
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
finns mycket info om 2wd på öhlins hemsida. De byggde den ihop med yamaha, framförallt för enduro och crossar. Men de fick den aldrig godkänd för tävling så projektet är väl lagt på is.

Öhlins själva byggde en 2wd R1 som test. Finns film på den på youtube.

Sen är det denna killen med R6an som i en tidnings intervju sa att han ville bygga en hoj med så mycket effekt att han skulle behöva 2wd.

Tycker den är riktigt manlig, hade varit en perfekt andra hoj.


http://www.youtube.com/watch?v=5TrvXwoGKKU[YOUTUBE-ID]5TrvXwoGKKU[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Borde det inte vara lättare att åka bakhjul med en sån? Gyrokaraften avtar ju inte i framhjulet så det borde ju vara lättare att svänga? (åker inte bakhjul så rätta mig om jag har fel)
 

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky valley
Hoj
Honda SH300 -13
tror inte så många kan svara på den frågan då itne allt för många har 2 wd på sina hojar ;)
 

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Blev en långsväng idag för egen del. Testade på den där sträckan till Sommen och runt där och tillbaka. riktigt trevlig måste jag säga. 4tim blev de med ett pitstop för tank och mat. (Blev Hestra/Eksjö på hemvägen)
:tummenupp
 

Bifogat

  • Rundan.jpg
    Rundan.jpg
    153.9 KB · Visningar: 54
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
TheKid Danne och jag körde själva en långarunda idag ! 53mil blev det totalt och det va heeeelt sjukt stundtals.....
Vi va till ulricehamn vårgårda trollhättan lilla edet ljungskile orust göteborg borås och sen hem.... Men det roligaste av allt va en kommentar ifrån TheKid när vi stog och tanka i borås och kommentaren kom alltså efter att vi hade kört på bakhjulet kilometervis kört i 300kmh flera mil kört sicksack mellan bilar kört ifrån rallybilarna på en specialsträcka nånstans vid vårgårda-trollhättan vi brassade förbi en hel giro de italia tävling med cyklar på bakhjulet på orust mm mm och The Kid säger "Fan va outlaw vi va där i göteborg när vi tog bussfilen förbi alla bilarna !" :näsblod
 
Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
TheKid Danne och jag körde själva en långarunda idag ! 53mil blev det totalt och det va heeeelt sjukt stundtals.....
Vi va till ulricehamn vårgårda trollhättan lilla edet ljungskile orust göteborg borås och sen hem.... Men det roligaste av allt va en kommentar ifrån TheKid när vi stog och tanka i borås och kommentaren kom alltså efter att vi hade kört på bakhjulet kilometervis kört i 300kmh flera mil kört sicksack mellan bilar kört ifrån rallybilarna på en specialsträcka nånstans vid vårgårda-trollhättan vi brassade förbi en hel giro de italia tävling med cyklar på bakhjulet på orust mm mm och The Kid säger "Fan va outlaw vi va där i göteborg när vi tog busfilen förbi alla bilarna !" :näsblod

Låter som en go runda.
Men när ni körde i bussfilen gick ni över gränsen, det är inte okej!! :fatta!

Någon som ska köra imorgon? :banana
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
TSS ni fuskade ju, Symaskin symaskin symaskin :tungan

DG däremot, AWESOME

Vadå fuskade? Avundsjuka att ni inte kan bygga båt som vi ingenjörer! :arsele (jag var projektansvarig, så försök inte!)



Åka imorgon, träffas vid shell? Eller vart ses ni? kl 12-13??
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Låter som en ide men en tur i morgon, dyker upp på plats vid bestämd tid så länge man inte får jobba. :D

Den rundan ni tog Goffen låter ju grymt värre, 53mil.. de var till att köra långt.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
TheKid Danne och jag körde själva en långarunda idag ! 53mil blev det totalt och det va heeeelt sjukt stundtals.....
Jag e avis! :4skrika Själv var jag i stadsparken med barn och 2 av 3 barn kissade i byxorna. Bara en hade blöja :död Kan de inte flytta hemifrån snart!?!?
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Förra året innan mitt knä gick sönder så hade jag planer att köra 300mil på 4-6 dagar tror jag det var på min R6a....... 53mil idag och jag är HELT färdig.....
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Förra året innan mitt knä gick sönder så hade jag planer att köra 300mil på 4-6 dagar tror jag det var på min R6a....... 53mil idag och jag är HELT färdig.....

Då är vi 2 om det, knät är svullen som en brödlimpa och dunkar på :( Men det var värt det! Ska smörja in skiten med voltaren ikväll och imorgon så att man kan åka ut igen :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Förra året innan mitt knä gick sönder så hade jag planer att köra 300mil på 4-6 dagar tror jag det var på min R6a....... 53mil idag och jag är HELT färdig.....

Inte för at tman var helt slut efter 20+ mils rundan men visst kändes den, tror man själv hade känt av dom där 53 milen med liknande resultat... :D

Då är vi 2 om det, knät är svullen som en brödlimpa och dunkar på :( Men det var värt det! Ska smörja in skiten med voltaren ikväll och imorgon så att man kan åka ut igen :)

Då får man hålla span efter en övningsförare på en CB400N då... Tänkte själv man skulle testa/öva lite på att wheela... Lite nyfiken på om man får upp 1100:an. :yoparty
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top