Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Can't blame K-man for trying... ledsaga in henne i Suzuki spåret.. :D
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Yamaha är fina grejer ;)

Personligen blir det nog Suzuki i framtiden för min far har förbjudit mej att köra Honda :p

På bilden syns nog fasen båda mina fordon.
 

Bifogat

  • MRT048.jpg
    MRT048.jpg
    247.6 KB · Visningar: 51

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Räknas det at jag är jäkla envis? :D Jag kommer att klättra i storlek (cc storlek nu, inte klädsel :tungan)

Lite annat: Söker fler handledare till våren och er allsmäktiga kunskap vad som gäller i teori/praktik + mek :) :prettyplzblondablinkningar
Att gå från CB400 till 260 kg FJ1100 är en rätt tvär klättring men man ska ju köpa med hjärtat så jag ska inte hindra dig om du bestämt dig. Det är ju ingen R1'a iaf så dess vikt lär ju bromsa de 130 pållarna en aning :D

Jag har varit handledare flera gånger förr men hinner tyvärr inte numera pga småttingen. Har fått lägga ner skyttehobbyn i år också pga henne (men det är det värt) Ställ teoretiska funderingar här på forumet eller ännu hellre - skaffa bibeln: Keith Codes bok A Twist of the Wrist II. (går att ladda ner i bukten)
Enklare mek-jobb, däcksbyten eller liknande kan jag hjälpa dig med i mån av tid om du inte kan lösa det på annat sätt.


obs: Goffe och Goffen är två olika personer även om deras riktiga namn oxå är snarlika ;)
Rav3n skrev:
Häng med och träna själv då. Ingen behöver fota dig om du inte vill. Det är dock ganska lärorikt att få se hur högt man egentligen är/når under inlärningsperioden.
Goffen skrev:
Ja Yamaha köper man ju med hjärtat, inte för att de är bäst :rolleyes:
;) ;)
Yamaha är fina grejer ;)

Personligen blir det nog Suzuki i framtiden för min far har förbjudit mej att köra Honda :p
*nyfiken* Varför förbjuder farsan Honda? De är ju rätt kompetenta om än lite beiga och karaktärslösa
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag skulle med vilja ha nån bild på när jag slangar mest för att se hur högt "eller lågt" jag är.... men nu i veckan är fasen helt jädra kört för mig =(
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Som sagt hakar på gör man troligen ändå.. Så får väl se de som en inlärnings kurva.. :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Som sagt hakar på gör man troligen ändå.. Så får väl se de som en inlärnings kurva.. :tummenupp
Du ser ut att ha en rätt bra wheeliehoj och då menar jag inte Gixxern. Bara att hitta en stubbåker och...

edit: Hittade din projekttråd. CR'en verkar inte körbar än
 

Bifogat

  • RM250wheelie.jpg
    RM250wheelie.jpg
    223.5 KB · Visningar: 58
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Annorlunda skinnställsreklam? Sökte på Dainese på google, och fick upp denna...
 

Bifogat

  • Becky%20Rule%20Dainese.jpg
    Becky%20Rule%20Dainese.jpg
    52.9 KB · Visningar: 65

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Italienare... :rolleyes: Pirelli håller på likadant har jag hört

Dainese har hittat en fördel med delbart skinnställ! :D
 
Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Att gå från CB400 till 260 kg FJ1100 är en rätt tvär klättring men man ska ju köpa med hjärtat så jag ska inte hindra dig om du bestämt dig. Det är ju ingen R1'a iaf så dess vikt lär ju bromsa de 130 pållarna en aning :D

Jag har varit handledare flera gånger förr men hinner tyvärr inte numera pga småttingen. Har fått lägga ner skyttehobbyn i år också pga henne (men det är det värt) Ställ teoretiska funderingar här på forumet eller ännu hellre - skaffa bibeln: Keith Codes bok A Twist of the Wrist II. (går att ladda ner i bukten)
Enklare mek-jobb, däcksbyten eller liknande kan jag hjälpa dig med i mån av tid om du inte kan lösa det på annat sätt.


obs: Goffe och Goffen är två olika personer även om deras riktiga namn oxå är snarlika ;)

Nu läser du vad jag skrev inte vad jag menade ;) Missade ett "n" när jag skrev "Goffe" med HTCn... Ha tålamod med mig, är inte så teknisk av mig :död

(Eller jo det är jag, men låtsas som att det regnar och förlitar mig på blont hår och en klyfta :D)

FJ1100 är ett lok! Men ett charmigt sådant :) Få se vad som blir framöver *hemligt*

Nasse är min handledare och kommer troligen att hjälpa mig med diverse kletiga jobb som att fixa gaffelpackningen? bromsvätska och lite diverse saker, men jag är gärna på om ni träffas och mekar (kaffebjudning, jag bakar världens grymmaste kanelbullar :banana :)) Några (ca 1000 frågor) har jag nog som ni kan svara på :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nån som har ett dragkroksställ för cross att låna ut?

Jag åker nog ut på K5'an idag runt kl 13 för en liten foto-session (ej regelrätt hoj-tur) SMS'a mig för mötesplats om du vill joina.
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ha tålamod med mig, är inte så teknisk av mig :död

(Eller jo det är jag, men låtsas som att det regnar och förlitar mig på blont hår och en klyfta :D)

Nasse är min handledare och kommer troligen att hjälpa mig med diverse kletiga jobb som att fixa gaffelpackningen? bromsvätska och lite diverse saker, men jag är gärna på om ni träffas och mekar (kaffebjudning, jag bakar världens grymmaste kanelbullar :banana :)) Några (ca 1000 frågor) har jag nog som ni kan svara på :D

Kan tips om en sida som jag snubblade över på ett annat forum som har väldans massa reparations/underhålls manualer till diverse äldre cyklar, räddade min dag när jag hittade Manualerna till min gamla Hynda CR500. Bäst att pass apå och ta hem manualer om de är nått man är intresserad av då lösenordet brukar bytas/tas bort.

Gör så här.

Skriv discovery i Password rutan på länken och tryck på login knappen.

Välj sen Small Engine Repair Reference Center.

Sen är det bara att gå in på MOTORCYCLES och välja hoj.

Här är länken.
http://search.ebscohost.com/login.aspx?authtype=custuid&custid=s8251094
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
nu ska den funka.. såg att jag missat lite bokstäver i länken. Sry about this. :D
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Kolla! Scannade verkstadshandböcker. Sweet!

Tack Goffe för finfina bilder :tummenupp
 

Bifogat

  • Goffepic02.jpg
    Goffepic02.jpg
    229 KB · Visningar: 68
  • Goffepic03.jpg
    Goffepic03.jpg
    178.2 KB · Visningar: 51
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ser riktigt nice ut... Själv var man Stuck @ work. Men de är så de kan vara när man har Jour/beredskap...
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Det K-man inte avslöjar är att det bara blev 2 ok foto..:gnissla Summa av dagen

* lärorik och svårt
* CSS sätter ribban när det gäller foto
* trots flex gjorde K-man 2 standup försök, gör mej glad :tummenupp
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fördel med digitalkamera. 100+ bilder och man tar ut de bästa. Jag är jätteglad åt dem (och att jag slapp polis-jag) :tungan
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top