Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
hm, burger run...

iaf skulle man ju kunna lurpassa på er med kameran i nån skön sväng.
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Burger Run är ingen lämplig övningskörningsrunda ärligt talat. Det är 45 mil av ständiga kurvor och vi håller ett rätt skapligt tempo. Ta inte illa upp men här bör man vara lite erfaren om det nu blir den rundan :krama

Dt är lugnt, vet att det är ansträngande med en sån tripp(med bil), var ute på några när man var sthlmboende... Jag gör en liten egen "burger run" (Rundar ekhagsrondellen så är jag framme ;) )

En liten frågs: Tips på bra övningskörningsrunda? På hyffsat många mil.
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Dt är lugnt, vet att det är ansträngande med en sån tripp(med bil), var ute på några när man var sthlmboende... Jag gör en liten egen "burger run" (Rundar ekhagsrondellen så är jag framme ;) )

En liten frågs: Tips på bra övningskörningsrunda? På hyffsat många mil.

Personligen kan jag rekommendera Sommen runt rundan... Hade inte själv kört den men bra runda. Skulle nog pass bra för övningskörning med.

min rutt när jag körde den: Sommenrunt
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Oh Böörger run... sugen är man allt på den "ökanda" sträckan, dock får vädret avgöra mitt deltagande.

Vart ute i garaget och provmonterade min singel cuts som kom hem igår. (Ebay fynd) Såg bra ut med den på, men avgör själva med min före och efter bild.

dock så var den i lite sämre skick än vad som framgick av bilderna, repig och skrapad. får bli att ämna in för lackning nästa vecka så blir den tiptop sen...
 

Bifogat

  • Före.jpg
    Före.jpg
    249.7 KB · Visningar: 35
  • Efter.jpg
    Efter.jpg
    250 KB · Visningar: 33
  • efter_annan_vinkel.jpg
    efter_annan_vinkel.jpg
    248.5 KB · Visningar: 31

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Dt är lugnt, vet att det är ansträngande med en sån tripp(med bil), var ute på några när man var sthlmboende... Jag gör en liten egen "burger run" (Rundar ekhagsrondellen så är jag framme ;) )

En liten frågs: Tips på bra övningskörningsrunda? På hyffsat många mil.
Du tar det på rätt sätt. Härligt!
Bondstorp-Tranemo-Ambjörnarp-Sjötofta-Gislaved-Kulltorp-Skillingaryd och riksettan hemåt är ett annat förslag.

Även härligt att vi äntligen har fått tillbaka BK här i stan men denna tripp uppfanns för två år sen när jag var sugen på grillade burgare.
Här är Hökensås - början av Burger Run. Hela resan är ungefär så här, och tempot är nästan så här. Klarar du det är du välkommen att hänga med ;)
[YOUTUBE-ID]H0zoD32u9DU[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

Fagher

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Värnamo
Hoj
Suzuki GSXR 1000 KTM 380sm
Spika ett datum och klockslag till rundan, blir så mycket lättare att planera.
Vädersidorna säger olika, endel lovar bäst imorgon, andra på söndag.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Vädret ser lite 50/50 ut denna helg men temperaturerna är ju fortfarande ok. Söndag ser bäst ut men jag vet inte hur nyktra folk är kl 11. Återkommer!
 

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Du tar det på rätt sätt. Härligt!
Bondstorp-Tranemo-Ambjörnarp-Sjötofta-Gislaved-Kulltorp-Skillingaryd och riksettan hemåt är ett annat förslag.

Även härligt att vi äntligen har fått tillbaka BK här i stan men denna tripp uppfanns för två år sen när jag var sugen på grillade burgare.
Här är Hökensås - början av Burger Run. Hela resan är ungefär så här, och tempot är nästan så här. Klarar du det är du välkommen att hänga med ;)
[YOUTUBE-ID]H0zoD32u9DU[/YOUTUBE-ID]

Jag har stort förtroende på min kapacitet, mer tveksam över lilla 400... :( Återkommer när jag har mer kraft mellan benen
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Jag är lätt på köra den rundan, dock så kanske jag inte håller det höga tempot som på videon. Ser lite väl smalt ut för 150-170+ i kurvorna. Kan hålla mig en bit bakom, känns om 140 räcker för de vägarna för mig än så länge :)
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top