Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Uppskjutet nån timme. Jag kanske ger mig ut ändå idag bara för att det börjar bli sista chansen. Temperaturen är ju ok

edit kl 13:13... Det slutar ju aldrig regna! :huvet :(
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Letar oxå alltid efter nya roliga övningskörningsvägar. Hamnade nog av en slump in på Burger Run för några veckor sen när jag och farsan gav oss av upp till Tidaholm och fikade lite. Mycket roliga vägar med kurvor även om jag tycker asfalten på vissa sträckor var sådär.
 

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Man kan inte få bort ett tanklock från en tank utan nyckel va? Köpte en beggad CBR-tank i helgen, och tänkte byta till mitt lock, men de gick ju inte att få loss de "nya" :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Är de viktiga att bara få bort de "nya" låset så bör de väl gå att vålda upp med en mejsel eller liknande, men ska du bespara tanken/låset detta så kanske de är en dum idé.

Vet inte om nån annan var på en tur idag i de vackra eftermiddags vädret. Själv tog ja Tranemo rundan, som nån tidigare nämnt så börjar säsongen lida mot sitt slut så gäller att passa på när de ges tillfälle.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Man kan inte få bort ett tanklock från en tank utan nyckel va? Köpte en beggad CBR-tank i helgen, och tänkte byta till mitt lock, men de gick ju inte att få loss de "nya" :)
Det räckte inte med att ta bort skruvarna runt kanten alltså??? Konstigt :va Jag har då inga skruvar under locket

...Vet inte om nån annan var på en tur idag i de vackra eftermiddags vädret. Själv tog ja Tranemo rundan, som nån tidigare nämnt så börjar säsongen lida mot sitt slut så gäller att passa på när de ges tillfälle.
Det är jäkligt märkligt att det ska va pissväder på helgen när man planerat åkning och soligt på måndan när man måste vara hemma med familjen :huvet
 

Bifogat

  • tanklock.jpg
    tanklock.jpg
    90.3 KB · Visningar: 36
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Det är jäkligt märkligt att det ska va pissväder på helgen när man planerat åkning och soligt på måndan när man måste vara hemma med familjen :huvet

Ja de är typiskt. Var ju så förra veckan med, så fint väder större delen av veckan och när helgen kommer så voila som ett brev på posten så kommer regnet. :huvet

Det räckte inte med att ta bort skruvarna runt kanten alltså??? Konstigt :va Jag har då inga skruvar under locket

Men sitter inte själva underdelen av locket fast i en bockad kant i tanken ? De gör de på min Gammel gixxer, där måste man ju fälla in dom klaffarna för den ska släppa från tanken med hjälp av nyckeln... Men vet inte hur konstruktionen är på Hondan... :va
 
Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Det räckte inte med att ta bort skruvarna runt kanten alltså??? Konstigt :va Jag har då inga skruvar under locket

Men sitter inte själva underdelen av locket fast i en bockad kant i tanken ? De gör de på min Gammel gixxer, där måste man ju fälla in dom klaffarna för den ska släppa från tanken med hjälp av nyckeln... Men vet inte hur konstruktionen är på Hondan... :va

Jo, man måste tydligen låsa upp för att locket ska släppa från tanken. Skruvarna håller fast ringen runt bara :huvet
Får bli lite tjuv-anda och våld på de locket, och flytta över mitt andra sen.
 

joanz

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki Gsx-r 750 -98
K-Man: Tips på hur man håller vita fälgar så rena som dina på wheelie-bilderna? Och en bra kedjespray som inte kladdar ner fälgarna direkt..Har castrols nu men är inte riktigt nöjd då jag tycker den skvätter ner både hojen och fälgarna för mycket! Men det kanske är oundvikligt med vitt! :gnissla

Rav3n: Så du gillade rundan? :) Goaste biten är när man åkt över med båten från torpön! Även när man åker längs med västra lägern är ritkigt fin! Ser oxå att du hoppade över grusvägen som är när man åkt över östra lägern mot aneby...vilket du gjorde helt rätt i! :-D

En runda på söndag om det blir bra väder? Vädret verkar väl sådär enligt YR och smhi men det kan ju ändras...
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jepp gillade rundan då jag aldrig tagit den tidigare.. ja jag var inne på den biten en svägn för jag funderade på hur man skulle köra men så märkte jag efter en bit att de blev grusväg så tog andra vägen runt istället. :D

Ja får se om jag hinner på söndag. är borta i helgen men kommer hem på söndagen så kanske man hinner klämma in en runda om vädret är stabilt.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
K-Man: Tips på hur man håller vita fälgar så rena som dina på wheelie-bilderna? Och en bra kedjespray som inte kladdar ner fälgarna direkt....
Mina är alldeles nylackade så de är ganska lätta att hålla rena (inga ojämnheter) Jag börjar med avfettning och det som inte ger sig där, typ tjärklumpar, tar jag med Bräkleen. Jag har hört att lampolja ska vara en bra och billig avfettning (som eg är en tunn olja) men jag har inte testat själv. Sist drar jag över med vaxschampo igen för att skydda lite efter Bräkleenen.
Depåstöd fram o bak är guld värt när man tvättar. Inför wheeliebilderna tvättade jag hojen extra noga eftersom vi skulle ut o fota.

Jag kör med Maxima Chain Guard. Köpte den på nu nedlagda cross & endurokompaniet för flera år sen. Jag sprayar ofta! Efter varannan - var tredje tur och direkt efter turen då kedjan är varm. Då tränger smörjan in och stselnar så skvätter det inte så mkt nästa gång.
Snåla inte med kedjespray! Det gör enorm skillnad för livslängden. Drivpaketet på min K5'a höll ca 3300 mil och var inte tok-slut när jag bytte. Det är rätt långt på en 180-hästarshoj.

Det fanns Castrol Chain Wax förut men jag tror att den är indragen nu då den inte smorde så bra och flera fick kedjebrott. En kompis som är riktigt rädd om sin hoj råkade ut för det och motorblocket slogs sönder :(
 

Bifogat

  • 0000_Maxima_Synthetic_Chain_Guard.jpg
    0000_Maxima_Synthetic_Chain_Guard.jpg
    36 KB · Visningar: 27
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Idag provsköt jag den lånade Savagebössan. Jäklar va trevlig den kändes. Det var bara att åka till Torsbo och fylla i en licensansökan :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Klockrent! Du trivdes med den då förstår jag. Bara att köpa!
Japp. Den upplevda rekylen var avsevärt mindre med denna jämfört med min gamla. Det och den trevliga avtryckaren är väl de uppenbara fördelarna jag hann märka under fyra snabba skott. Lånebössan hade ju inga riktmedel så det var mest funktion och känsla-prov.
Leia satt i bilen och var inte särskilt förtjust i smällarna så det blev en väldigt kort provskjutning. Kikaren från min gamla går förhoppningsvis att flytta rakt över. Det ser ut som om hålen överensstämmer. Hoppas att gängorna gör det också.

Jag berättade detta för min sponsor och nu är bössan redan betald, innan licensen landat :D :Bugar :cool:
 

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Husky
Hoj
Blackbird
En del har det bra..... betald bössa....:D
Jag och Larsson fick hem våra 155'or. Billiga, får se hur de är i fält.....
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja, jag blev själv förvånad över sponsorns snabbhet och generositet. Jag tror han e nykär :D

Trots att jag har hållit på med skytte i 15 år har jag ingen aning om vad en 155'a är. Förklara gärna. I min värld är det kanske en artillerikaliber eller Ben Bostroms startnummer men jag tror inte att ni har köpt var sin racehoj eller bandkanon. De är inte smidiga till fält nån av dem även om den ena går att skjuta rätt långt med ;)

Bara tre veckor kvar på min GSXR-säsong 2010 och alla helger är fullbokade :( Med lite tur blir det fint väder och >15' C nån ledig dag så då ska jag nog banne mig åka Burger Run i år ändå. Vilka här är lediga ibland på vardagar och kan tänka sig en 45 milaresa?
Tycker att det är lite dålig aktivitet här nu. Har alla gått i ide redan?

CR500AF-projektet: Hittade precis ett trevligt forum med ritningar på fästen och utförliga instruktioner hur man monterar en 500-motor i ett alu-chassi. Nu e jag riktigt taggad att börja! Fan att det finns så få 500'or till salu :huvet
http://www.bannedcr500riders.com/board/viewtopic.php?t=410
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Bara tre veckor kvar på min GSXR-säsong 2010 och alla helger är fullbokade :( Med lite tur blir det fint väder och >15' C nån ledig dag så då ska jag nog banne mig åka Burger Run i år ändå. Vilka här är lediga ibland på vardagar och kan tänka sig en 45 milaresa?
Tycker att det är lite dålig aktivitet här nu. Har alla gått i ide redan?

Nja i ide har man inte gått ännu var sig jag eller hojen. Sen de där med ledighet på veckorna är värre, möjligt man skulle kunna ta ett par timmar nån dag om de ska bli en burger run tur. Måste ju testa sträckan i allafall innan säsongen är över.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top