Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Funderar på att hyra ut vinterförvaringsplatser i garaget mitt...:)

#Nyrenoverat, vitt o fräscht
#55kvm
#uppvärmt (10 grader typ)
#Verktyg finns till viss del (efter överänskommelse)
#Stereo
#Larm kan instaleras om det blir aktuellt med "hyresgäster", likaså galler för fönster

Va tror ni om detta kära vänner, va är rimligt att ta betalt??:va
Nån som skulle va intereserad? Dra iväg ett PM!:)

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ingen dum idé. Jag betalade 300 kr/mån för en sån garageplats (larmad) på Torpa. Får ni plats med bilarna ändå?

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Ingen dum idé. Jag betalade 300 kr/mån för en sån garageplats (larmad) på Torpa. Får ni plats med bilarna ändå?

Ajjemän, gott om plats över!:tummenupp

Fast mitt garage ligger inte lika centralt som torpa....:gnissla

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jo, för Vaggerydsborna ;) Allt är ju relativt. Ville mest berätta vad jag betalat för garageplats här.

I Stockholm bodde jag i en HSB-förening som hade ett mc-garage med ståldörr och den kostade bara 150 kr/mån. Inget larm, verktyg, vatten eller nåt där iof.

Idag är det ju hyfsat väder och så jobbar man 11-19 :huvet: Jag hoppas att ni som kan tar hojen förbi vallokalerna och sen ut på en riktig runda! Jag missar både åkning och Moto GP't :cry Får kolla repriserna.

Ikväll är det amerikansk fotboll live iaf :) Mina favoriter New England Patriots möter NY Jets :yoparty

Last edited:

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
Vi betalade 550:-/plats/månad i ett mek-garage i Malmbäck när det begav sig. Men det är skillnad på att ställa upp, och mecka. Uppställning ska va lite billigare, och inte lika mycke spring :)

Tröttnade på att hyra, och snickrade ihop ett eget på 100kvm plus övervåning. Har haft en hoj inställd där på vintern, men de är trångt med alla andra projekt.

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Ja, jag blev själv förvånad över sponsorns snabbhet och generositet. Jag tror han e nykär :D

Trots att jag har hållit på med skytte i 15 år har jag ingen aning om vad en 155'a är. Förklara gärna. I min värld är det kanske en artillerikaliber eller Ben Bostroms startnummer men jag tror inte att ni har köpt var sin racehoj eller bandkanon. De är inte smidiga till fält nån av dem även om den ena går att skjuta rätt långt med ;)

Bara tre veckor kvar på min GSXR-säsong 2010 och alla helger är fullbokade :( Med lite tur blir det fint väder och >15' C nån ledig dag så då ska jag nog banne mig åka Burger Run i år ändå. Vilka här är lediga ibland på vardagar och kan tänka sig en 45 milaresa?
Tycker att det är lite dålig aktivitet här nu. Har alla gått i ide redan?

CR500AF-projektet: Hittade precis ett trevligt forum med ritningar på fästen och utförliga instruktioner hur man monterar en 500-motor i ett alu-chassi. Nu e jag riktigt taggad att börja! Fan att det finns så få 500'or till salu :huvet
http://www.bannedcr500riders.com/board/viewtopic.php?t=410
Jo vi pratade ju om det. Vi köpte var sin jaktradio, på 155 MHz.
Billigt var de, så vi får se om det håller.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jo vi pratade ju om det. Vi köpte var sin jaktradio, på 155 MHz
Aha... Du och Larsson "I fält" lurade in mig på fältskytte med enhandsvapen. Jag äger bara en 31 MHz'are så det slog mig aldrig.
Jag har Johans radio hemma nu. Åker på fredag :banana Har varit lite bökigt med barnvakt :( Hanna jobbade visst

spenk

I skick som ny!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blackbird
Jaha, det kunde väl vara lite missvisande ja.... jag menar ju givetvis "på jakt"....

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ser ut att bli en bra dag i morgon, inge regn och hyffsat varmt. Måste nog bli en runda...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ojojoj. Vilken grym sväng det blev till Tranemo igår. Fortfarande lite rullgrus på Kråkebovägen, solen i ögonen på väg ner och lite svalt i luften men oj så kul ändå! :) Mötte tre hojar i Nittorp varav en blå streetfighter på bakhjulet :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Klassiker de där med solen i ögonen på vägen ner till Tranemo. hade man sist de begav sig ner dit. desto bättre ös på vägen hem från Tranemo. Blir en minisväng för egen del efter jobbet. Kom på att de finns lite metallspackel/slipjobb hemma i garaget på 500:an samt träning som hägrar...

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
En myra fångade mig på film!

[YOUTUBE-ID]MOzQsFoiXfg[/YOUTUBE-ID]

Hade jag kört fortare hade det både blivit olagligt och för snabbt för myran! :D

Om ni är riktigt uppmärksamma kan ni se att myran panorerar grymt fort!

//Danne

Last edited:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
rätt skönt o bara ut o dra lite.. åkte först till vimmerby, käkade kebab. Sen till växjö, tog en fika med brossan och gick en sväng på stan för att sen styra hemåt. Undrar hur många foton man fastnade på igår :)

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
Ojojoj. Vilken grym sväng det blev till Tranemo igår. Fortfarande lite rullgrus på Kråkebovägen, solen i ögonen på väg ner och lite svalt i luften men oj så kul ändå! :) Mötte tre hojar i Nittorp varav en blå streetfighter på bakhjulet :)

Verkar finns ett antal olika vägar till Tranemo man kan ta... jag och Eskil körde dit o te bax till JKPG igår em runt ~17 var vi nog i Tranemo, men vi mötte inte en hoj på vägen dit. Dock hörde vi några hojar på avstånd medans vi fikade i Tranemo :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Håller vädret i sig idag så måste de nog bli en runda till i eftermiddag... Eller om man skulle ta hojen ner till lackaren så man kan få cutsen lackad i rätt färg och inte med alla skrap och rivmärken.

*Kvälls edit* cirkus 20 mil blev de i eftermiddag, skönt som tusan var de.
Skippade lackeraren. Kan jag ta som vinter projekt. :D

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM