Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
TheKid Danne och jag körde själva en långarunda idag ! 53mil blev det totalt och det va heeeelt sjukt stundtals.....
Vi va till ulricehamn vårgårda trollhättan lilla edet ljungskile orust göteborg borås och sen hem.... Men det roligaste av allt va en kommentar ifrån TheKid när vi stog och tanka i borås och kommentaren kom alltså efter att vi hade kört på bakhjulet kilometervis kört i 300kmh flera mil kört sicksack mellan bilar kört ifrån rallybilarna på en specialsträcka nånstans vid vårgårda-trollhättan vi brassade förbi en hel giro de italia tävling med cyklar på bakhjulet på orust mm mm och The Kid säger "Fan va outlaw vi va där i göteborg när vi tog bussfilen förbi alla bilarna !" :näsblod

Min kommentar löd ju... "Det e gött att busa lite, men bussfilen va fan lite väl outlaw":tungan

Ironi när den är som bäst, väldigt rolig runda iallafall, men känns i benen måste jag erkänna! :yoparty:D
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Borde det inte vara lättare att åka bakhjul med en sån? Gyrokaraften avtar ju inte i framhjulet så det borde ju vara lättare att svänga? (åker inte bakhjul så rätta mig om jag har fel)

Är det inte så att ant kan man eller inte, vare sej man har 2wd eller inte..

/en som aldrig kört 2wd.. :näsblod

och The Kid säger "Fan va outlaw vi va där i göteborg när vi tog bussfilen förbi alla bilarna !" :näsblod


Jag kan sponsra er med tröjor med texten "outlaw" på ryggen. :rolleyes:

..testa/öva lite på att wheela... Lite nyfiken på om man får upp 1100:an. :yoparty

Ska ni leka i veckan så säg till, hemma på måndag kväll efter 3,5 veckas jobb. :död Vore kul o fota lite.
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Visst skönt att det är över, äntligen slipper man alkoholförgiftas. En nykter dag på 2 veckor är helvete..
JTH student såklart! För övrigt såg ni mig i batmanstyrsel i kanalen, i ett batmobilbadkar!
http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos..._425672742746_526992746_5018921_5612692_n.jpg

Samling imorgon någon? :)

Haha.. Såg er på säkert avstånd.. Bakom staketet på Twins med en öl. IL hade en "kolsyresnömotor" men dom fastnade med ett snöre i fontänen och totalförlorade.. (vi vann förra året:7peta)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Wheeliebilder med nya utförandet på K5'an vore najs! :tummenupp Jag har bara nån bild från i fjol som inte är superskarp.
Tisdag eftermiddag skulle kanske funka för mig. Hoppas på bra väder och snäll familj :) Jag jobbar till kl 12:00 och kan nog komma ut efter det medans ungarna är på dagis :tungan

Lovsjörakan är ju ett klockrent ställe men fotoljuset är inte så bra.... Finns ju lite öppna fält något längre söderut på Riksettan men då är det risk för blåsväder och poliser (nära kontrollplatsen)
Vore rätt coolt med en bild när man wheelar förbi en kontrollplats full av polisbilar iof. Kan vi lyckas med det tro? :D
 

Bifogat

  • Wheelie2009.jpg
    Wheelie2009.jpg
    48.2 KB · Visningar: 35
Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Inte för at tman var helt slut efter 20+ mils rundan men visst kändes den, tror man själv hade känt av dom där 53 milen med liknande resultat... :D



Då får man hålla span efter en övningsförare på en CB400N då... Tänkte själv man skulle testa/öva lite på att wheela... Lite nyfiken på om man får upp 1100:an. :yoparty

Det tycker jag att du ska. Jag är nog förmodligen den enda med matchande mc/ställ från -80talet, självklart i vitt! :D
 

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Känner mig stel i låren.... Nä idag blir det nog ingen hojåka för det är wsbk supersport superstock moto2 motoGP wtcc osv osv på tv =)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
...givetvis under gällande hastighetsbegränsning och med full kontroll! Jag uppmanar ingen till vårdslöshet i trafik eller hastighetsöverträdelser!

:rolleyes:

Do as I say, don't do as I do ;)

Ser ut som en bra förstahoj Manglan! Hoppas att jag inte orsakat/bidragit till allt för stora blödningar i pannan ;)
Uppgradera till en sån här när du känner att du vill byta upp dig :drool VFR400 eller NC30 som den också kallas
 

Bifogat

  • vfr_400_nc30.jpg
    vfr_400_nc30.jpg
    83.4 KB · Visningar: 34
Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
...givetvis under gällande hastighetsbegränsning och med full kontroll! Jag uppmanar ingen till vårdslöshet i trafik eller hastighetsöverträdelser!

:rolleyes:

Do as I say, don't do as I do ;)

Ser ut som en bra förstahoj Manglan! Hoppas att jag inte orsakat/bidragit till allt för stora blödningar i pannan ;)
Uppgradera till en sån här när du känner att du vill byta upp dig :drool VFR400 eller NC30 som den också kallas

Jag kommer att debitera dig för en smärre hjärnblödning!... ;) :tungan

Jag är sugen på en jamma! Äldre modellen fj1100, också en stabil -80talare :)

Men när kortet är i hamnen så ska jag testa runt, I promise!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13

Hör av dej den dagen om du ska köra så tar jag lite pix.. Vill se standup wheelies och när du har lite balansvikt (typ valfri person) baktill! Och gör du en "Nicotin" tankar jag upp K5an åt dej :yoparty

en inte lika cool bild - polis..
 

Bifogat

  • polis.jpg
    polis.jpg
    123.8 KB · Visningar: 71
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
RIP Shoya

Jag är sugen på en jamma! Äldre modellen fj1100, också en stabil -80talare :)
Är du säker? FJ1100 är ett riktigt stort och tungt lok (260+ kilo fulltankad). Är du brottarstark? Om inte så skulle jag rekommendera 600 cc som nästa steg. Smidigt och tillräcklig effekt. Du får en GSX600F från 1997 för samma pengar som en FJ1100 på Blocket.

Eller om du gillar 80-tal, varför inte denna GSXR400? Den är 100 kg lättare än en FJ1100! :D

Det finns GSXR och CBR600'or för ungefär de pengarna också men då kanske försäkringspremien drar iväg. Ett tips är ju att köpa en 600'a som är frisk maskinellt (motor+chassi) men med lite risigt utseende. Då får du hojen billigt, försäkra billigt (trafik) och behöver inte vara så rädd om hojen utan kan verkligen lära dig hantera den.
Ha de bästa däcken budgeten tillåter och sätt upp fjädringen så gott det går hellre än trimma motorn. "Power is nothing without control" som reklamen sa.

Dödsolycka i Moto2 idag, riktigt obehagligt... Shoya Tomizawa 17år gammal.
Usch ja. Jag och tjejen satt och tittade på reprisen på Viasat Motor igår kväll och det såg verkligen inte bra ut. Både Redding och deAngelis kör ju in i Tomizawa när han ligger på banan och man ser hur han är medvetslös där på platsen. Säkert stora inre blödningar. Undrar hur Redding och A dA mår psykiskt. Redding är ju också bara 17. Kan de komma tillbaks till racingen ordentligt efter en sån sak även om de var chanslösa att väja?

Som sambon sa "Så jäkla trist att sånt händer när det bara är lek."
Blev riktigt dämpad stämning i tv-soffan efter det. Inte en sak som mamman till ens barn bör se för att förbli vänligt inställd till ens hojåkande.... :rolleyes:

RIP Shoya. Tankar till alla inblandade...

Hör av dej den dagen om du ska köra så tar jag lite pix...
Det ser ut att bli ok väder imon och jag kan komma ut from kl 13:00. Hur ser det ut för dig?

Offtopic:
Disturbed har släppt en ny platta - Asylum. Check it out!
http://open.spotify.com/album/23Kf2cl3kz7pFNKhl4iMp9
 
Last edited:

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Ort
Nånstans ute i nån av åkersbergas skogar
Hoj
Honda CB 400N
Jag tror att det är ett riktigt stort och tungt lok. Är du brottarstark? Om inte så skulle jag rekommendera 600 cc som nästa steg. Smidigt och tillräcklig effekt.

Räknas det at jag är jäkla envis? :D Jag kommer att klättra i storlek (cc storlek nu, inte klädsel :tungan)

Lite annat: Söker fler handledare till våren och er allsmäktiga kunskap vad som gäller i teori/praktik + mek :) :prettyplzblondablinkningar
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Det ser ut att bli ok väder imon och jag kan komma ut from kl 13:00. Hur ser det ut för dig?

Offtopic:
Disturbed har släppt en ny platta - Asylum. Check it out!
http://open.spotify.com/album/23Kf2cl3kz7pFNKhl4iMp9

:tummenupp för Disturbeds nya platta...

Ska ni leka i veckan så säg till, hemma på måndag kväll efter 3,5 veckas jobb. :död Vore kul o fota lite.

Står nog personligen över en offentlig uppvisning av mina wheeling skills än så länge då dom är på nybörjarstadiet. Än värre att få foto bevis på de... :D

Kan haka på ut bara för att kika på andra mer lite mer skills.

Räknas det at jag är jäkla envis? :D Jag kommer att klättra i storlek (cc storlek nu, inte klädsel :tungan)

Lite annat: Söker fler handledare till våren och er allsmäktiga kunskap vad som gäller i teori/praktik + mek :) :prettyplzblondablinkningar

Kunskap kan man alltid bidra med samt ev mekskills. Är själv för newbiee för att få lära ut som handledare...
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top