Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
segel vaddå?

Har spanat in en 17 fotare med en 200 hästare.. borde gå lite bättre än min gamla 15 fotare med 115 hk.. :D

Provade på att segla en katamaran sist man var i st tropez, jävligt nice! Lika fint att inte behöva tanka :) i juni blir det Båstad, ska lära mej kite surfa. Vind, det är skiten!
Blir det som lekbåt bara?

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Hade vart skoj att haka på till hökensås men jag har precis bytt till krashkåpor... :s

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Frågan är om de blir nått i morgon ? Ingen som var sugen eller kunde ?!

:va :rolleyes:

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Provade på att segla en katamaran sist man var i st tropez, jävligt nice! Lika fint att inte behöva tanka :) i juni blir det Båstad, ska lära mej kite surfa. Vind, det är skiten!
Blir det som lekbåt bara?
Japp.. enbart som lek.

har oxå seglat en del i mitt liv.. men det är fan bland det tråkigaste jag gjort! Speci den dagen då det blev typ vindstilla men ändå lite motvind och man fick kryssa fram i 0.0002 knop!

Frågan är om de blir nått i morgon ? Ingen som var sugen eller kunde ?!

:va :rolleyes:
kommer ta en tur på 12 mil imorrn.. fast då på cykeln. :D

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
ojoj tillbaka igen efter nästan 2 veckor utan internet. Jäkla operatör som klantar upp bytet och inte sätter igång nya bredbandet när det gamla är uppsagt.

Men men fortfarande inget körkort så kan tyvärr inte hänga på ut ändå i helgen men det är pågång var så säkra. Och grattis lite i efterskott Raaz =)

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
Yamaha R6 -07
Varit medlem på SH i snart 3 år, men hade inte en aning om att de fanns en tråd endast för oss Jönne-bor! :tummenupp

Hoppas så många som möjligt hakar på mc-kortégen i slutet av månaden :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ja då har du missat lite med andra ord...

Kortegen... Nja vette fan.. med tanke på skräckscenariona man hört så skippar man hellre de i alla fall om man har sporthoj, som inte mår så bra av att puttra fram och stå bitvis stilla i kortege kön...

Blev en runda Hökensås - Tidaholm idag i alla fall... Nice nice i detta väder... :tummenupp

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Varit medlem på SH i snart 3 år, men hade inte en aning om att de fanns en tråd endast för oss Jönne-bor! :tummenupp

Hej och välkommen :)

Jag har kört kortegen två gånger och det har fungerat bra, men kylfläkten har gått konstant och ändå knappt orkat hålla tempmätarn ifrån det röda.. Vet inte om det blir i år men kanske att man åker ut till bankeryd efter.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR

I-man och K-Man? :) Välkommen till Sporthojs största seriösa tråd!

Ser att du varit på MC-proffsen (din avatar)

Har också kört kortegen två gånger men kommer inte att göra det igen. Det går ju utmärkt för krom-pråmarna att hålla gå-fart genom stan. Fan, de kör säkert på trean eller nåt, men en riktig hoj som gör 160 på ettan gör åt halva lamellpaketet i det där lämmeltåget. Nä, i fortsättningen står jag hellre (eller sitter på hojen) vid sidan av så man dessutom kan se alla hojar själv.

Vi satt på hojarna på rådhustorget 2005 och kollade när alla åkte förbi. Det kan jag tänka mig att göra igen.

Ställde in Goffens fjädring på R1'an idag. Den var väldigt mjuk i bak orginal. Gott att höra hur den helt plötsligt håller spåret i rondell mycket bättre och fram/bak jobbar i balans i svackor. Som det ska vara alltså :tummenupp

Tips till er alla: Mät upp häng och justera er fjädring så långt bitarna tillåter! Kostar gratis och hojen blir mycket trevligare om ni gör rätt. Skriv upp alla inställningar före och efter!
[YOUTUBE-ID]bBlqVx4mWUw[/YOUTUBE-ID]

Last edited:

TheKid

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
20 May 2009
Hoj
Yamaha R1-04...Gsx-R 750*såld*...Yamaha RD "Flattrack-projekt"...Yamaha yz290f Bigbore*såld*
Kan bara instämma i lovsången ang fjädring...:tummenupp

K-man & R2(om inte jag minns fel?) hjälpte mig förra året på bikeweek att ställa in fjädringen på gixxern som bara varit i min ägo nån vecka då, o jag säger som Goffen, vilken skillnad!!!:yoparty

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
Yamaha R6 -07
Ja då har du missat lite med andra ord...

Kortegen... Nja vette fan.. med tanke på skräckscenariona man hört så skippar man hellre de i alla fall om man har sporthoj, som inte mår så bra av att puttra fram och stå bitvis stilla i kortege kön...

Blev en runda Hökensås - Tidaholm idag i alla fall... Nice nice i detta väder... :tummenupp

du har en poäng där :)

I-man och K-Man? :) Välkommen till Sporthojs största seriösa tråd!

Ser att du varit på MC-proffsen (din avatar)

Har också kört kortegen två gånger men kommer inte att göra det igen. Det går ju utmärkt för krom-pråmarna att hålla gå-fart genom stan. Fan, de kör säkert på trean eller nåt, men en riktig hoj som gör 160 på ettan gör åt halva lamellpaketet i det där lämmeltåget. Nä, i fortsättningen står jag hellre (eller sitter på hojen) vid sidan av så man dessutom kan se alla hojar själv.

Vi satt på hojarna på rådhustorget 2005 och kollade när alla åkte förbi. Det kan jag tänka mig att göra igen.

Ställde in Goffens fjädring på R1'an idag. Den var väldigt mjuk i bak orginal. Gott att höra hur den helt plötsligt håller spåret i rondell mycket bättre och fram/bak jobbar i balans i svackor. Som det ska vara alltså :tummenupp

Tips till er alla: Mät upp häng och justera er fjädring så långt bitarna tillåter! Kostar gratis och hojen blir mycket trevligare om ni gör rätt. Skriv upp alla inställningar före och efter!
[YOUTUBE-ID]bBlqVx4mWUw[/YOUTUBE-ID]

En dynamisk duo :tungan
De där om att sitta på hojjarna vid sidan om låter inte dumt..kanske blir så iår då

Hej och välkommen :)

Jag har kört kortegen två gånger och det har fungerat bra, men kylfläkten har gått konstant och ändå knappt orkat hålla tempmätarn ifrån det röda.. Vet inte om det blir i år men kanske att man åker ut till bankeryd efter.

Ja en korv efter kortég e aldrig fel :tummenupp

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Funderar på en tur idag... Mellansnabbt tempo för jag har lagat en punka på bakhjulet så jag vågar inte bomba förrens jag fått på ett nytt hjul... Jag tänker 11a snåret vid preem i vaggeryd, är nån sugen är det bara att dyka upp !

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
De var du och Danne jag mötte i Tabeg/Norrhammar tidigare idag ? (tyckte de såg ut som er i allafall)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Ah i see, ja de var en yamaha jag såg efter dig i allafall troligen en R1 så jag gissade bara vilt.. :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja en korv efter kortég e aldrig fel :tummenupp
Man kan ju också åka upp till Elmiaparkeringen en stund innan kl 20 och tjöta med alla som samlas där, smita iväg till rådhustorget innan åtta och sen glida till Bankeryd. Sist fick man korv om man hade SMC's medlemskort med sig :tungan

Jag tror faktiskt att jag är ledig. Är lite sugen på denna runda om vädret är ok.
Kortegen går alltså fredagen den 27:e maj kl 20.00
Tror inte att detta nämnts i klartext i tråden innan (eller så har jag missat det)
SMC's infosida

Last edited:

cliftabiff

Edis M
Gick med
22 Aug 2009
Hoj
cbr 954 -03
:gråta:5sure vill haaaaaa hoooojjjjjjjjjjjjj. ni som planerar samåkningar och träffar osv kan inte ni sms:a er emellan så slipper vi som inte har hoj bli ledsna och sura för att vi inte kan hänga på och njuta:mad:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
:gråta:5sure vill haaaaaa hoooojjjjjjjjjjjjj. ni som planerar samåkningar och träffar osv kan inte ni sms:a er emellan så slipper vi som inte har hoj bli ledsna och sura för att vi inte kan hänga på och njuta:mad:
Har du hjälmen kvar kan du väl åka med nån om du vill? Men ännu bättre, köp hoooojjjjjjjjj ;)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
var ute idag en rejäl sväng med dom tre slädarna (3x suzuki).
Så nu har det tickat upp till ca 114 mil övningskörning änsålänge och imorgon ska jag ner till körskolan för att boka in lite lektioner och förhoppningsvis en uppkörning på semestern.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar