Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Hej på er!

Jag körde ner till gbg i lördags, underbart väder och härlig körning!
MEN, när jag körde hem igårkväll var det mindre härligt väder.. Regn hela vägen från gbg till jkpg.. Tänkte att detta var ok (min första tur i regn) eftersom mitt ställ ska vara vind/vatten tät. http://www.mc-boden.se/sortiment/jacka/skinnjackor/halvarssons-carat

Det är det INTE! Jag var som en dränkt katt efter 2 mil. Vad hade ni gjort? Pratat med ÅF? Kontakta Halvarsson?

Sen en sak till som jag tyvärr märkte.. Har något som ligger emot och skrapar.. Vet dock inte vad det är.. Men ser ut som bromsbeläggen ligger väldigt nära skivorna.. Måste kolla upp detta :/

YipYip, Tack ska du ha! :)

Iman, gött att du hittade in.. De bästa korvarna serverar väl du på Shell? ;)

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Hej på er!

MEN, när jag körde hem igårkväll var det mindre härligt väder.. Regn hela vägen från gbg till jkpg.. Tänkte att detta var ok (min första tur i regn) eftersom mitt ställ ska vara vind/vatten tät. http://www.mc-boden.se/sortiment/jacka/skinnjackor/halvarssons-carat

Det är det INTE! Jag var som en dränkt katt efter 2 mil. Vad hade ni gjort? Pratat med ÅF? Kontakta Halvarsson?

Sen en sak till som jag tyvärr märkte.. Har något som ligger emot och skrapar.. Vet dock inte vad det är.. Men ser ut som bromsbeläggen ligger väldigt nära skivorna.. Måste kolla upp detta :/

Köp riktiga regnkläder som får plats över. Fick låna försvarets av b.a.d.d. när vi var nere i gbg och jag var helt torr när jag kom hem trots regn hela vägen. Om någon vet var man kan få tag på det så hör av er!

Hörde jag korvrabatt på shell?? :banana

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Köp riktiga regnkläder som får plats över. Fick låna försvarets av b.a.d.d. när vi var nere i gbg och jag var helt torr när jag kom hem trots regn hela vägen. Om någon vet var man kan få tag på det så hör av er!
Kan tänka mig att du vill ha det både på jakt och hojen. Jag köpte ett grönt tvådelat i Ullared billigt.

Till hojåkning kan ett odelat ställ vara vettigare tror jag, typ Biltemas för 399 kr

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Kan tänka mig att du vill ha det både på jakt och hojen. Jag köpte ett grönt tvådelat i Ullared billigt.

Till hojåkning kan ett odelat ställ vara vettigare tror jag, typ Biltemas för 399 kr

Ja försvarets var tjockare i tyget och hade vart perfekt till det mesta jag sysslar med. Ska kolla på biltemas det verkar ju helt ok men jag tror inte "modellen" har mer än vanliga kläder på sig under :S undrar hur det går med puckel och allt..

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Var ute i Lördags och fotade lite på Enduro SM i Norrahammar,

IMG_4489.jpg

IMG_4526.jpg

IMG_4537.jpg

IMG_4549_1.jpg

IMG_4565.jpg

IMG_4568.jpg

IMG_4575.jpg

IMG_4585.jpg

IMG_4614.jpg

För resten av bilderna kika här Enduro-SM

Tegheim

Snabbast i Depån! Renoverat nyckelben 2!
Gick med
24 Jun 2008
Hoj
Honda CBR900RR -99 / Yamaha WR250 -91 / Yamaha YZ250F -08
De första bilderna såg ju riktigt kul ut! Är det så banan alltid ser ut i Norrahammar?

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
Yamaha R6 -07
Hej på er!

Det där me att dina kläder blir blöta, tror inte att dom förblir torra när dom utsätts för konstant väta i flera mil.

Jag är iaf grym på Fransk Hot Dog :tummenupp

Hörde jag korvrabatt på shell?? :banana

Eheeem, du kan få rabatt på räksalladen :tungan

Last edited:

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Det där me att dina kläder blir blöta, tror inte att dom förblir torra när dom utsätts för konstant väta i flera mil.

Jag är iaf grym på Fransk Hot Dog :tummenupp

Eheeem, du kan få rabatt på räksalladen :tungan

Jag pratade faktiskt med Mascot idag, ska lämna in mina kläder och de ska sedan skickas iväg till Halvarssons. Ok att det kanske läcker in någon droppe, men att man är precis dyngsur efter 2 mil känns inte helt ok. :)

French hot dog is the shit!! :banana :Bugar

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kortege ikväll. Jag försöker parkera mellan hamnkanalen och grillen och kollar från rådhusparken om det inte regnar.

Ser dock ut att bli lite ostadigt väder idag :(

Last edited:

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Hoj
Kawasaki zx9r
Kortege ikväll. Jag försöker parkera mellan hamnkanalen och grillen och kollar från rådhusparken om det inte regnar.

Ser dock ut att bli lite ostadigt väder idag :(

Vilken tid är kortegen??
Och får vem som helst vara med och köra i den? Kommer nog troligtvis inte medverka.. Men ändå kul att veta :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Dåligt med hojåkare på stan igår :( Jag och sambon åkte först Lekeryd-Haurida-Grännaberget och käkade en smarrig räk- och laxmacka sen ner till stan och kollade på en ovanligt liten kortege. Givietvis hade vädret stor inverkan men vi hade 95% torrt under hela rundan. Lite kyligt bara.

Var var ni allihop?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Jag var på stan och fixade inför bröllopet som ja ska på idag... samt gjorde ett oljebyte samt filter på Gixxern inför spekulation av ev köpare.

jkpg 33

Medlem
Gick med
23 May 2010
Hoj
gsxr 1000 09
tja ny på hojj fronten , undrar om det brukar vara några träffar i jkpg?
eller om det finns några man kan åka lite med , känner inte en kotte med hojj, så brukar åka lite med grabben , skulle va roligt att träffa några andra som åker lite / micke

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar