Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Fan sugen man blir på att köra nu när ja såg bilderna å filmen. Jag är ledig i veckan och helgen. Någon som är sugen på att köra då? Om nu snön försvinner ;) Funderar på att köra Enduro på Nmk på torsdag och kanske Bottnaryd i helgen?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tja är de inte så att Helvetet frusit till Is så är jag på i Bottnaryd till helgen, Torsdag är bokad till en begravning samt ett Födelsedags firande så där är de kört.

Får nog börja titta på Enduro dubbade däck till CRF:n för håller detta väder i sig ett tag så kan vi äntligen få is på sjöarna... :banana

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja dammen i kvarteret är helt istäckt idag.

Borrning av CR500-cylindern är bokat på Limab i Göteborg på måndag morgon. Åker dit efter jobbet på söndag eftermiddag och sover över hos nån för att kunna hänga på låset och förhoppningsvis få med mig den hem samma dag.

BTW: Är det nån som kan förbarma sig över en ensam själ (jag) på nyårsaftons natt? Jag slutar jobbet kl 23 och familjen är bortrest. Lite trist att sitta helt solo på tolvslaget :rolleyes:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Var på Ullared idag och som vanligt förjävla surt, MEN när vi skulle åka därifrån så smög ja in på NetonNet och köpte Gopro HD HERO 2 Motorsport Edition ;) Nu ska ja bara fatta lite hur man får igång det. Sen blir det smyga ner i p-garaget och testa fiddyn lite med kameran ;) Så förhoppnings vis kommer de upp ett snabb klipp om en stund här inne ;) Fan taggad ja är på körning till helgen nu ;D

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Då var lokalen fixa till den 16/12, då är de bara att styra upp vilka som kommer och samla underhållningen samt drickat och maten...

Kör ut Pizza är väl de förslaget som kommit upp som de smidigaste, finns inte nått bra sätt att köra med projektor där inne om man inte skulle hänga upp ett lakan eller liknande så i annat fall får de bli platt TV:n istället. Finns både frys och kyl i lokalen så man kan hålla drickat kallt. Tyvärr ingen vettig täckning på Wireless där borta...

-------------------------
SH-konferans/Fest

Rav3n
Zuperbulle
K-man
Goffe
Black Francis
Danne
Goffen ?
Fagher ?

-------------------------

Biddarn du ska med på SH konferansen ? Mattias (NITRO.SE) som var med ute och körde i helgen skulle komma om han kunde med...

BTW: Är det nån som kan förbarma sig över en ensam själ (jag) på nyårsaftons natt? Jag slutar jobbet kl 23 och familjen är bortrest. Lite trist att sitta helt solo på tolvslaget :rolleyes:

Vet inte riktigt vad som blir planerat på nyår men vad de än är så har vi nog plats för en till... :tummenupp Får väl köra en update när jag vet så få du väl avgöra själv om du vill haka på eller inte.. :D

Var på Ullared idag och som vanligt förjävla surt, MEN när vi skulle åka därifrån så smög ja in på NetonNet och köpte Gopro HD HERO 2 Motorsport Edition...

Nice, sitter och jämför lite om vad som skiljer dessa två modeller. vad jag kan se på spec:n så är de fler megapixlar i nya och den har lite fler lägen för automagisk tagning av bilder/sekund samt nån annan lins.

Var på Ullared med fast i söndags, blev julklapps shopping till kidsen och sen verktygs shopping till moi... Fixade en sko/stöveltork som hade behövt efter Lördagens körning.
Dock har jag fått inköps stopp på leksaker till mig själv pga julen (frugans order) ;)

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Aa tror inte de skiljer nåt annat på kameran. Men nu ska ja ut å köra fiddy snön. Även testa sugpropps fästet på bilen lite snabbt. Ciooa ;D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Schysst Rav3n! Vi får höras framöver och se vart jag ska ta vägen på nyår då :tummenupp

...köpte Gopro HD HERO 2 Motorsport Edition ;) Nu ska ja bara fatta lite hur man får igång det. ...
Pris?? Min har ju pajat och jag saknar den enormt.

Jag startade en tråd med tipsen du behöver för att komma igång. HÄR är den om du inte redan hittat den :tummenupp

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Pris?? Min har ju pajat och jag saknar den enormt.

Jag startade en tråd med tipsen du behöver för att komma igång. HÄR är den om du inte redan hittat den :tummenupp

Den kostade 3489 ;) Köpte ett 16 gb minneskort också(dom hade inget större). Har precis kommit in efter ja åkte lite fiddy och bil och testat kameran lite. Dock är de ju mörkt ute och har inte så höga förväntningar av det ;) Kommer prov film snart ;)

Edit: Någon som har nåt tips om ett simpelt redigerings program? Inget avencerat då ja är värdelös på sånt ;D

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Någon som har nåt tips om ett simpelt redigerings program? Inget avencerat då ja är värdelös på sånt...

Måste slå ett slag för de jag anv. de var enkelt nog att lära sig redigera video med...

Sony Vegas Movie Studio HD "Platinum" 10

Simpelt nog att lära sig... Annars vet jag inte om Moviemaker klarar HD och om de är bar till de i så fall finns ju inbyggt i Windows... För mig var de inte optimalt. :lol

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Nja... om de inte är brådis kan du få de på en CD i helgen eller om vi möts upp nånstans innan dess... Annars finns de i Bukten skulle ja tro... :D

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Vore as nice ;D. windows movie maker förstör ju hela filmen. Ska ut en snabbis nu igen när de är lite ljusare ;D

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
vem sponsrar mej?

inköpslista

1: hoj.... igen
2: ställ
3: stövlar
4: handskar
5: GoPro

Sparkampang som heter duga nu. :död

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Har du inte missat "x2" på första posten... :D (med stunt/motard inspirerandet)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Den kostade 3489 ;) Köpte ett 16 gb minneskort också(dom hade inget större). Har precis kommit in efter ja åkte lite fiddy och bil och testat kameran lite. Dock är de ju mörkt ute och har inte så höga förväntningar av det ;) Kommer prov film snart ;)

Edit: Någon som har nåt tips om ett simpelt redigerings program? Inget avencerat då ja är värdelös på sånt ;D
Till vanliga GoPro HD'n så körde jag uteslutande 16 GB-kort då de ändå räcker längre än vad batteriet gör (ca 2 h) och är mer prisvärda än vad 32 GB är. Viktigt med Class 4 eller snabbare kort.

Jag har också kört med Sony Vegas Studio 10 Platinum. Inte supersmidigt att komma igång med som vissa andra men det kunde ju hantera HD iaf vilket många inte kan. Kolla det först!

Jag fick nämligen Pinnacle Studio 12 och började labba lite men när jag till slut skulle rendera filmen så gick det inte att välja HD :huvet Krävdes PRO-uppdatering som kostade extra. Skit! Bara att avinstallera. Tur att det var gratis/gåva. Nån som vill ha det? Som nytt i kartong med alla installationskoder mm. Riktigt smidigt att komma igång med, men som sagt - klarar inte HD.

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Fan ja har ju inga dubb än :( Och bilen lämnades in på Haralds idag för art fixa en buckla så har ingen bil på en vecka heller :/ Får hoppas på att de går att köra lite i helgen utan dubb. Skit sugen på att filma ju:)

Btw den oreggade ktm 450 motarden på blocket ligger ute för 18k nu om någon vill fynda ;)

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...