Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Nu nöjer jag mig med portandet. Nästa vecka ska det 'porras istället :)

Bifogat

• KmanPortExhCR500.jpg
    KmanPortExhCR500.jpg
    86 KB · Visningar: 36

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Hur är det med motorfästena till 2-t motorn? Måste de byggas nya fästen eller passar motorn rätt i ramen från början?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nu nöjer jag mig med portandet. Nästa vecka ska det 'porras istället :)

Lookin good, då får man hoppas att detta ger den önskade effekt du är ute efter... Som vädret är nu så bör de inte dröja allt för länge innna vi har isar på sjöarna.. :tummenupp
Jakten på nya dubbisar kan börja (för egen del)

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Jepp de har de i stan och Huskvarna med, funderar på om man skulle reka Bottnaryds banan innan man åker hem i eftermiddag och se hur de verkar så får man kanske komma ut och skita ner sig i alla fall.. :D Återkommer men om de ser bra ut så säger jag att vi ger och ut och kör...

Appropå att köra...

Hittade en artikel från Augusti om att Maico blivit uppköpta av nån brittisk tillverkare med F1 motor/ingenjörs kunskap med i företaget och dom håller som bäst på att snickar ihop 2011 år modeller av MAICO cyklarna. Största busen är på 700cc 2-takt med 100 kusar på bakhjulet (fabriks siffror får man ta med en nypa salt men ändå) Monster.

Man blev ju inte sjukt sugen alls på detta MONSTER, mxatv.se är ÅF i sverige för Maico och dom listar beställningspriset på 94.995:- (priset är väl de enda som gör att man inte var så sugen längre) Fråga är om och närman får se besten på marknaden. Var tänkt att släppas i Okt 2011 men än har de inte kommit nån cykel.

Tänka att Motard kitta den och bränna runt med... Mer Monster 2-takt till folket.. :tummenupp

maico_2stroke_2010.jpg

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Annars så kanske de går åka enduro? Där lär de vara mer uppkört iallafall än på lingonbanan?

Sinnes sjukt vilken tid de tar att ladda upp en film på vimeo? Jag laddar tydligen upp i 0,01mb/s. Står att de är 2h kvar och har redan laddat upp 20%. Filmen är bara 1,30 min typ och 131,61mb? Och så är de bara en testfilm med i lite mörker och lite ljus..

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Tja de skulle funka med lite Enduro med iofs... :tummenupp Men denna vätan är nog de största problemet, vet hur kallt de var ut i Sjöstorp förra helgen och blött... :D

Har aldrig tagit så mycket tid för mig att ladda upp där... köpte meig premium 1 månad med för att få upp Ränneslättsklippet som blev över 500Mb... Så nu går de extrafort och så slipper man den där väntan efter att deblivit uppladdat innan de kommer upp... :D

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Aha går de snabbare när man köpt skiten? :D Ja väntar fortfarande på min 1,30 minuters feta film ;)

Tänkte slänga på kameran på hjälmen nu igen å ta fiddyn upp till pappa för att byta bromsbeläggen bak på crossen ;)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aha går de snabbare när man köpt skiten? :D Ja väntar fortfarande på min 1,30 minuters feta film ;)

...upp till pappa för att byta bromsbeläggen bak på crossen ;)

Jepp går snabbar, inget köande och fetare pipa samt attman kan ladda upp 5Gb/vecka man kan ladda upp.. :D

Där sa du nått om bromsbelägg, de skulle man behöva byta bak ja.. såg sist jag var ute att dom börjar sjunga på refrängen... Får bli en sväng förbi AbsolutMX för att se om dom har de hemma...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Inte så bra kvalle dock. Och hoppas ni kollar för de tog fan 2,5h att ladda upp skiten ;)
Varför tyckte du att kvallen var dålig? Blir väl inte så mycket bättre än så när det är uppladdat till internet samt framförallt i mörker. Jag tyckte att det såg helt ok ut. Vilken upplösning körde du?

Håll med om att vyn blir väldigt 'uppifrån' när kameran sitter uppepå hjälmen

Jag har bara laddat upp en enda GoProfilm till Vimeo. Du kan jämföra kvallen här men det är sommar och sol här förutom vid flammorna på slutet. Det är filmat i skymningen, Allt i R3- 1280x720 upplösning

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jämförde bara lite med andra filmer man sätt som är filmade med Gopro. Tycker de är mycket bättre bild då. Fast kanske beror på strålande sol? Hur kollar man vilket upplösning? De är filmat i 1080 iallafall?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Hmmm, siktar på ta sig ut och köra MX i morgon... Ser bäst ut på vädret och så fick jag lite att göra idag. Om inget ovänat händer eller de kommer mängder med snö så bör man kunna komma ut och köra utan dubb... :tummenupp

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Jag hänger på imon då:) Blir det Bottnaryd eller? Ja ska bara försöka fixa en bil först då så ska ja med försöka köra lite. Ska nog åka upp till far min idag med och byta bromsbeläggen fram också :)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Jämförde bara lite med andra filmer man sätt som är filmade med Gopro. Tycker de är mycket bättre bild då. Fast kanske beror på strålande sol? Hur kollar man vilket upplösning? De är filmat i 1080 iallafall?
På min Hero1 står det en siffra i displayen, 3 tex, vilket innebär läge r3 som är 720p @ 60 fps och upplösningarna står i klartext på baksidan av kameran. Nu när jag slog på den för att kolla så funkade den!!! :banana Den hittade minneskortet igen!! Tjohooo. Nån hustomte måste ha lagat den :) Provfoto från idag
BaksidanDec.jpg

Hur komer det sig att så många bra erbjudanden dyker upp när man redan shoppat upp alla pengar? :gnissla En bättre beg orginalstöt till K5'an kom till Jönköping idag. Var tvungen att slå till. Tycker att min börjar kännas lite trött efter 4500 mil. Denna har gått max 1000-1500 mil och kostade en femhundring. Tvungen att ta mig råd...
ShockK6.jpg

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Oh, en 5hunka är de ju helt klart värt... Ja jag har samma syndrom/symptom. Så fort man inte har pengarna tilla tt shoppa så får man massa bra/billiga/vill ha erbjudande.. :D

Gött att GoPro vart liv igen på... då behövs de inte investeras i nån ny så där sparade du lite slantar... :D Så då blev dämparen genast ännu billigare.. :tummenupp

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hur långt har din Gixxer gått Rav3n? Kanske räcker med en ny fjäder? En fjäder anpassad för ens vikt gör underverk och kostar runt en tusing.
Har du mätt hänget på din? Spänt förspänningen? Hjälper lite grann för oss som inte väger som en flugviktsjapan :D

Jag behöver ett nytt hus till GoPron dock :3freak

Bifogat

• GoProHouse.jpg
    GoProHouse.jpg
    110 KB · Visningar: 39
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Hur långt har din Gixxer gått Rav3n? Kanske räcker med en ny fjäder? En fjäder anpassad för ens vikt gör underverk och kostar runt en tusing.
Har du mätt hänget på din? Spänt förspänningen? Hjälper lite grann för oss som inte väger som en flugviktsjapan :D

Jag behöver ett nytt hus till GoPro:n dock :3freak

Min har gått drygt 2500mil, Mjo kikar på de som bäst, när jag ändå ska fixa en ny kopplings vajer... Ebay is your friend förhoppningsvis, Tyska Ebay har ju mycket Suzuki delar...

Har varken mätt, inte spänt förspännaren... men får ta en titt på de där när den stå uppställd i garaget nu.. :tummenupp

Angående GoPro huset så kunde de ju varit värre... :D

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...