Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Maverick

VR -09;12.55 -10;10.16 -11;8.47
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SH300 -13
Idag var man ute en sväng med hojen.. gött värre. Släppte dock lite väl lätt på vissa ställen :)

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
På min Hero1 står det en siffra i displayen, 3 tex, vilket innebär läge r3 som är 720p @ 60 fps och upplösningarna står i klartext på baksidan av kameran.

På min display visar de bara den filmsymbolen och ett W efter. Sen 1080-30 och hur många minuter ja filmat och hur lång tid ja kan filma till.

Var uppe hos far och testade crossen lite i gruset bara med gopron på hjälmen. När ja kommer in och lägger in filmen på datorn så är filmen helt randig med massa konstiga färger och blev helt svart ibland? Jävla lack man blir när man köpt en sprillans ny kamera och den inte funkar mer än ca 30 min? Men efter ja tagit ut den och tryckt lite på batteriet och minneskortet och lite här å där så verkar den fungera igen :) Och vart tycker ni de är bäst att sätta kameran om man kör cross?

Blir det någon körning imorgon i Bottnaryd eller? Har nog fixat en bil tills imorgon med som ja kan låna. Och vilka ska köra såfall?

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
1080-30 lär betyda högsta upplösningen: 1920×1080, 30FPS

Ibland har min också gett ett felmeddelande när man slutar spela in, blinkar sos i displayen, men när man stoppar i kortet eller startar om kameran igen så försöker gopron reparera ev skadade filer. Blir det samma fenomen i bilden om du spelar upp den med olika mediaspelare? WMplayer, VLC eller Streamclip?
Din GoPro är inte trasig, det bara skiter sig ibland ;)
Jag brukar starta och stoppa så ofta jag kan för att inte riskera att förlora Allt det häftiga utan bara ett klipp isf.

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Aa nu verkar det gå igen ;D Men tänkte sätta på ett nytt fäste på hjälmen nu inför imorgon. Har sätt att du/många andra kör med kameran på sidan av hjälmen ihöjd med brillorna. Funkar det till crossåka med? Såfall trycker ja på ett klisterfäste där nu ;)

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Varför skulle det inte funka för crossåkning? Fartvinden spelar ju mindre roll på en cross som sällan gör 120+ km/h. Se till att fästet inte hamnar där remmen till brillorna går.

Klibba på du! Går alltid att köpa fler fästen :)

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
K-man: Kika in på Scandinavian Photo i Bankeryd. Dom säljer GoPro prylar där och enligt hemsidan deras så ska dom ha kamerahus på lager.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
K-man: Kika in på Scandinavian Photo i Bankeryd. Dom säljer GoPro prylar där och enligt hemsidan deras så ska dom ha kamerahus på lager.

Jag hittar bara skeleton house på hemsidan men det är öppet på sidan för att koppla in sladdar så det vill jag inte ha. 525 kr begärs.
Får ett hus för 400 om jag handlar av min BFF :)

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ja de var en besvikelse, iofs var jag förberedd på att de inte skulle bli nått åka idag... Lingonbanan var täckt me snö och is mestadels, Norrahammar var stängt. SÅ blev inget åka... får se mig om efter dubb nu, tror inte de blir å mycket barmark så man kan köra odubbat förens till våren.

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Aa de va surt att de inte blev någon åkning på bana idag. Dock när ja kom hem till pappa så lastade ja av crossen och åkte ner på gatan och sen upp i skogen. Säkert vart ute i ca 1h. Dock förjävla många hundägare ute. Och tro fan att kameran vinklat sig uppåt när ja kom tillbaka. Men kul vart de ;) Och halt..

Edit:
Kameran hade bara vinklat sig uppåt precis i slutet av min runda :) Och fan bra bilder blir när man kollar via tvn hemma.

Namnlös.jpg
En print screen från turen idag :)

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Tänkte jag lägger upp positionering samt kartbild om vilken plats som gäller för Fredagens "konferens" i Hka.

Karta till SH-Fest

Koordinatvisning:

RT90:
X: 6408167, Y: 1410368
WGS84:
Lat N 57° 47′ 20″ Lon E 14° 17′ 53″
Decimal:
57.7892, 14.2982

:tummenupp See ya friday...

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Ser nice ut att du fick åka lite i alla fall... Du ska inte kika upp på Fredag på tillställningen ?!? :va

Jobbar helgen som kommer nu igen :( Så blir inget för min del.

Här kommer några klipp som blev igår från körningen. Dock kan ja inte redigera mer än såhär pga att ja e kass :3freak Och musik hade ja ingen på datorn heller. Och dessutom så tog ja inte 1080 på kvallen heller när ja gjorde den för att de skulle gå snabbare att ladda upp den. Och även att ja köpte en månad på vemeo så laddade ja bara upp i 0,01mb/s så tog ju iallafall 5h ändå för filmen :mad:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Då vet jag inte om de är din lina som är kass så fall... Så dålig bandbredd har jag aldrig haft är jag laddat upp filmer.. Men jaja...

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
I regn och mörker hittade jag igår hem till JohnnyMannen där en fantastisk gästfrihet och hjälpsamhet värmde min höstfrusna lekamen. Jag blev omgående bjuden på middag och därefter kastade vi oss över portningen av mina transferportar. Doktor J opererar:
DoktorJopererar.jpg

Johnnys Dremel vinkel gick varm. Lite för varm tillochmed tror jag. Den började protestera på slutet och fick en munfull med olja
unsure.gif

KmanPortarTransfer2.jpg

Portarna höjdes 1,5 mm
KmanPortarTransfer.jpg

Efter flera timmars slipande, mätande och trixande var vi till slut nöjda och en trött K-man somnade ovaggad i pojkrummet. Ännu en tidig morgon väntade idag måndag, då Lindome Motorrenovering öppnade redan kl 0700 och jag ville hänga på låset för att förhoppningsvis få med mig cyllen hem redan idag. Janne där var förvarnad och tillmötesgående. "Kom tillbaka vid 10. Jag har en V8 att hona först" sa han! Oj. Bättre än väntat!

Jag drog in till Kviberg i Göteborg och sa hej till brorsan och på väg tillbaks därifrån syntes rökpelaren och flammorna från den brinnande båthallen lång väg och det var väl inte så konstigt att det luktade bränt då tänkte jag även om röken drog bort från E6an. En snabb flukt på bilens tempmätare visade en annan orsak. Mätaren på rött efter en massa kökörning så det blev kupéfläkt på max fläkt och värme ner till Lindome. Tempen steg direkt annars så nåt var helt klart galet med bilen.
Kom till Lindome en halvtimme tidigt men cylindern var redan borrad och klar med 0,09 mm kolvspel och slipad avgasbrygga. Riktigt bra service!

KmanBored8950-800.jpg

Ett samtal till min kompis på VW-Skoda verkstan hemma gjorde att jag befarade vattenpumpsras och ett samtal till Mekonomen säkrade ett kamrem+vattenpump-kit för 1350 kr. Inte vad min hårt ansträngda Cr500/julklappsbudget behövde - oförutsedda utgifter
sad.gif

Höll jag 80-90 med fläkten på max värme så höll sig tempen på rätt nivå så det blev att smyga hem de 15 milen. En blixtsnabb felsökning vid hemkomsten visade tack och lov att det bara var termostaten som gett upp så det blev bara 365 kr i oförutsedd utgift denna gång. Härligt! Kul att det är åt det hållet ibland och va det är toppen med bra vänner!!
thumbsup.gif

En avi med vad jag gissar är hela lagersatsen för bottendelen låg också hemma och väntade så nu fattas bara packningar, sen kan jag smälla ihop stålhästen igen!

KmanPistonCylFlash800.jpg

Last edited:

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Hoj
Ktm Exc500
Har 25mb bredband iallafall. Vart ute i skogen idag igen å kört fast dock letat efter våran hund som försvann igår. Så blev inget lekande där inte. Hade visserligen vart nice att filma när ja åkte ut med vild stängslet jämte e4an. Studsade till och körde i vänstra sidan av styret i en telefon stolpe och fick ett kast rätt in i vildstängslet. Rätt ner i marken med styret rätt i bröstet och hojjen hängandes med hjulen i staketet. Du nu sitter man här på g ner till Skåne med en j*vla bröstsmärta.

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Skön läsning K-man!

Vad tyckte Johnny om din portning?

Skönt att det inte var värre med bilen och att du kom hem smidigt.

Snygga bilder!

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Ja det va tur att jag kom på att det kunde vara termostaten med... Pinsamt om du bytt vattenpump o kamrem o jag kommit på det EFTER... :dummer

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet