Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
GOFFE: This one's for you! :rock
NumeroUno-Suckers.jpg

Najs löprunda idag. Det kan jag göra fler gånger :tummenupp Så oerhört mycket trevligare när man har nån att snacka med på varvet. Man slipper tänka på hur värdelöst det är att jogga :D

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Förresten grabbar ni som var iväg i Alperna förra sommaren.

Var det okej att köra så tidigt som juni eller? Jag hade ju hellre åkt i juli men nu hamnade min semester i juni och det kan bli svårt att byta.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Juni var perfekt. Lagom varmt, mindre trafik och lediga hotellrum överallt. Åk bara! :tummenupp

Ska du åka Auto-zug-tåget (rekommenderas både dit&hem) så måste du boka snarast. Platserna går åt väldigt tidigt

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Skönt att höra. Kan ju ta slutet av juni iaf så man slipper snö på vägarna :p

Det är nämligen juni eller augusti som är mina alternativ och augusti har jag förstått att typ hela medelhavsområdet har semester.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Perforerat raceställ är kallt när man kan räkna plusgraderna på ena handen :D

Är det nån här som har, eller känner någon som har en radiostyrd helikopter? Den ska helst klara av att lyfta ett halvkilo extra :)

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
jag har en rc helikopter men den är mindre än va gopron är så det blir nog svårt att hänga nått alls under :p

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
nej. gopron ger för mkt vidvinkel. Vill hänga en riktig kamera under

Frågan är vad för slags kamera ? Är de en kompakt kamera eller snackar vi system kamera ?
Om de är system kamera så lär du behöva en större helikopter med lite pulver i för att orka flyga med den.
Fast du kanske hade tänkt dig en vanlig (HD) video kamera ?!

Kom på att en polare har en Parrot AR Drone, dock vet jag inte om den pallar kameran ?! Dock kan man alltid testa beroende på vad de är för kamera du vill anv.

Last edited:

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Lägger till

* knäskrap med Hanna bakpå (knät i backen för henne oxå)
* 180 - stoppie
* double Jesus Christ
* Rossi stand up

/Fuck Yeah

Det är ju fegt att göra knäskrap med någon annans käring..

Att K-man har en modig tös skall ju inte andra dra nytta av.. Egen käring är det som gäller :)

Jag vågar inte själv blanda in min käring i leken iofs :p

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Danne, vad kostar en octocopter? Känns det rimligt? Jag vet vilka alternativ som finns men jag tänker absolut inte köpa grejor för femsiffriga belopp för att få ett luftskott. Jag frågade efter någon som redan har en helikopter som pallar ett halvkilo extra ju! :fakta :krama

Just nu sneglar jag på Panasonic HDC-SD40 som är en av de lättaste 'riktiga' HD-videokamerorna som finns med sina 169 gram. DEN kan jag tänka mig att köpa och jag hoppas verkligen på att nån annan kan spaka RC Helin för det kan inte jag :D Bra film kräver några handhållna HD-kameror också. Teamy har en vet jag.
Panasonic%20HDC-SD40%20(Black)%20Digital%20Camcorder.jpg

'Bullen: Du får jättegärna kolla om den funkar så kommer jag och hälsar på nån vindstilla dag när du har tid att lära mig hur man flyger den eller visa vad du kan :tummenupp Du får gärna bli min 'heli-cam guy'!!
Är det bensin eller elmotor?

Rav3n: Parrot'en är intressant! Den har ju redan inbyggda kameror även om de inte är HD. Fråga honom om den klarar 169 gram ballast eller be honom testa. :) Tar man bort skyddsramen sparar man ju in en del vikt på den.
3178096953.jpg

PS. Min käring får bestämma helt själv vem hon vill åka med och vad de ska göra då. Det styr inte jag över. Jag tycker bara att det är roligt att hon vill och vågar och det kan mycket väl ha varit hennes egen idé :)
Kan dock tänka mig att det blir svårt på en sporthoj eftersom man sitter så högt där bak. Troy Bayliss' passagerare har specialhandtag på tanken och hänger av en del nedan. Långt kvar ändå
troy-bayliss-michael-patrizi-motogp-w.jpg

Nån som har en billig scooter?
gallery_61_129_21338.jpg

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ska kolla med honom om man kan låna den av honom.. han anv. inte den länge så de är han nog inte oäven till, visst har den en kamera inbyggd men dock är de för att streama live video till Iphonen/Androiden, man kan dessvärre inte spela in den. Kan ev hacka den så man skulle kunna spela in om man har en WiFi Hoc enhet men känns komplicerat. Så ska låna hem den och fästa lite vikt i den och se hur den hanterar de, om den gör de men dom är rätt stabila så den ballasten bör den klara.

Smidig som tusan att styra är den i vilket fall som helst, sen har den ju ett par nice features, auto stabilisering med inbyggt gyro. Tappar man kontakten med den så lägger den sig 40cm ovanför backen och hovrar den i de läget.

I övrigt har man tagit årets första tur med Gixxern, riktigt gött även om de blev en kortare tur med mindre inspirerande vägar. Men var gött och bara komma ut. Lyckades till och med att göra ett par små Power Wheelis när man drog på... :D Skönt som tusan i de grymma vädret... :tummenupp

Knox Biomech handskarna var klockrena med...

IMG_0539.jpgIMG_0538.jpg

Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Började säsongen idag jag med dock bara till skilingaryd o tillbaka men det hann bli långasynen på bakhjulet i alla fall =)

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Danne, vad kostar en octocopter? Känns det rimligt? Jag vet vilka alternativ som finns men jag tänker absolut inte köpa grejor för femsiffriga belopp för att få ett luftskott. Jag frågade efter någon som redan har en helikopter som pallar ett halvkilo extra ju! :fakta :krama
Såg din fråga men svarade med länk för att det finns de som läser här som inte sett eller hört om dessa samt att tråden blir lite roligare att läsa även om du redan vet...
Priset är lika lätt att ta reda på så...

På flyguppvisningen vid Axamo som var i sommras/Höstas hade ett föratag där en monter som var grymt cool.
Finns flera alternativ för att hänga kameror under men inget äns för min plånbok! :crash :krama

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet