Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Jag kan ta med min gamla helikopter till dig så kan vi börja träna. Har för mig det var något knas med den sist men det lär vi nog snabbt upptäcka.
Jag vet inte hur mycket den kan lyfta men den drar på bra när man gasar fullt och håller fast den med handen. Problemet är väl mest att flyga stabilt nog

Det går att sätta roligare saker än kameror på dem.
http://www.youtube.com/watch?v=59ttSwYNspw

Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
En 3000+ kronorsleksak som bara ligger :va Nån att be om sponsring alltså eller har alla grannar börjat dra ner rullgardinerna nu? :D

Ja den snubben är alldeles för pryltokig och han köper rätt mycket som han bara låter ligga sen... Så de är inget nytt med honom. :tummenupp

30, singel bor själv i en 4:a på 100+ kvm (bostadsrätt på Dalvik) och fyllt lägenheten med prylar typ.. :D

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hur många GoPros kan du få honom att köpa? ;)

'Bullen: Bensin eller batteri? Bensinarna vibrerar lite för mycket för att det ska bli fin film
Har ju stora öppna fältet på baksidan. Det blir bra flygfält! :tummenupp KUL!
Heli-cam! :banana

Stabil flygning är inte toknoga. Jag vill att helicam'en ska flyga längs med vägen och hojen lär köra förbi men man klipper ut det fina och kör det i slowmo så bara det blir 2-3 sek användbart så duger det.

Jag kommer nog på fler tillämpningar framöver! :D

edit: Den där flygande hagelbrakaren lär vara riktigt värdelös mot såna som kan skjuta tillbaks :D

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
El. Skulle nog föredra att utrymma garaget och öva på att glida fram och tillbaka på golvet först.
Det gjorde inte jag:3freak:smasha vilket resulterade i lite extra reservdelar fick inhandlas :hihi

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Gymnastiksalen här på brandstationen?

annars får du gärna vara min pilot i alla lägen! Vi lär knappast ha med Heli-cam'en varenda gång vi drar ut :)

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Ja den snubben är alldeles för pryltokig och han köper rätt mycket som han bara låter ligga sen... Så de är inget nytt med honom. :tummenupp
En Parrot orkar uppenbarligen lyfta en Contour iaf. Vet inte vad den väger. En GoPro väger ca 100 g och hus+fäste lika mycket till. Sjukt att en sån där Panasonic väger mindre :3freak

http://youtu.be/ACg_p-iZlKQ

edit: ....och HÄR fanns det visst GoPro fästen för undersidan... Jösses va prylar det finns egentligen :)

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
...Det går fortare såhär och så har du redan kameran :)
Grym film!!! Jag gillade bakåtvyn! Blir det inte obalans i helin då? Kan man trimma det i kontrollen?

Ja, en fördel med en riktig heli är ju att de gör runt 80 blås eller nåt ju så det är ett väldigt starkt argument.

Är din heli i denna storleken eller?

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
En Parrot orkar uppenbarligen lyfta en Contour iaf. Vet inte vad den väger. En GoPro väger ca 100 g och hus+fäste lika mycket till. Sjukt att en sån där Panasonic väger mindre :3freak

http://youtu.be/ACg_p-iZlKQ

edit: ....och HÄR fanns det visst GoPro fästen för undersidan... Jösses va prylar det finns egentligen :)

Contour väger ca 150g (de olika modellerna är 5,1oz/5,2oz samt 5,3oz vilket motsvara ungefär 150gram)
så bör med andra ord inte vara några problem att hänga på den där HD videokamerna under dronen då... :D
Ska snacka med han i morgon... :tummenupp :yoparty

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Kom på att det står en rc helikopter på vårat kontor i en låda. Men den är nog lite trasig för jag tror någon av mina kollegor hittade den hos nån kund liggandes. Uppenbarligen hade föraren bara gett upp och gått :p

Hyfsat stor dock. Kom och hämta :p

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Kom på att det står en rc helikopter på vårat kontor i en låda. Men den är nog lite trasig för jag tror någon av mina kollegor hittade den hos nån kund liggandes. Uppenbarligen hade föraren bara gett upp och gått :p

Hyfsat stor dock. Kom och hämta :p
Lätt! När och var? Jag är fri runt 14-14.30 imon och tisdag :hoppa Säg att det finns en sändare också

PS, är inte du väktare? Man får inte 'hitta' saker hos kunder ;) :D

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
haha klart man får. Vi får bara inte "ta emot" saker ;)

Nix ingen sändare och heller ingen plastkåpa. Du får bygga en egen sådan isåfall men den fungerar nog hyfsat utan.

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Bra träningsmaskin om vi flyttar kristallen från 'Bullens mottagare och använder hans sändare kanske? Aja, klart intressant iaf! Hör av dig!

Zuperbulle: Jag har en utmaning till dig till sommaren. Styra kamera-helikopter från baksätet på en GSXR1000 under färd ;)
Feg-alternativet är från takluckan på en bil men jag vet ingen som har en sån här i byn

Sätt upp den på listan Goffe :tummenupp

Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
ja får ni igång den så vore det nog perfekt att öva med faktiskt :) Rotorbladen var redan lite hackiga :p

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Zuperbulle: Jag har en utmaning till dig till sommaren. Styra kamera-helikopter från baksätet på en GSXR1000 under färd ;)
Feg-alternativet är från takluckan på en bil men jag vet ingen som har en sån här i byn

Hahaha de hade varit en syn i sig att se... De är svårt nog att spaka en riktig RC helikoter.. men göra de från skjutsen på en Gixxer i fart kräver sin man.. :D :tummenupp

Får nog ha sin gopro monterad på hojen och filma er i samma veva... :yoparty

Fegalternativet går ju att lösa med en cabbad bil annars...

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Update på AR Dronen, får se om de blir nått lån av den, som de är just nu så funkar inte hans Drone.. "mainboard" som lagt ner så den tappar WiFi förbindelsen, om man får igång den så dör den på 5 röda igen. Får återkomma om han köper ny "mainboard" till den...

Ska dock inte vara några problem med att hänga på en videokamera på den...

------------------------------------------------------------------------------------

Ett måste för alla Suzuki ägare...

1078501477.jpg

Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Hahaha de hade varit en syn i sig att se... De är svårt nog att spaka en riktig RC helikoter.. men göra de från skjutsen på en Gixxer i fart kräver sin man.. :D :tummenupp ...
Därav 'utmaningen' :hihi Själv har man suttit bakåtvänd bak på en Fireblade och filmat för många år sen. Det var lite spännande. Kommer sannolikt att göra om det i sommar om jag får tag i en vettig handhållen :tummenupp

Nä, det går säkert att flyga helin längs Lovsjörakan från P-fickan också men det lär vara svårare att hålla den jämsides med en hoj när man står still själv, därför tänkte jag att piloten skulle åka bakom på nåt vis :)

Det är ju lätt att utmana nån annan! Särskilt om denne har lite försiktiga målsättningar för sommaren sen innan bara :D :7peta

Idag körde jag Gixxer 1000 över Sandseryd och Axamo i de goa böjarna. Inget grus men en del tjälskott fortfarande. Kul som f-n iaf :hoppa

Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
brittisk trepip
Det ska visst vara lite knepigare att flyga med kamera monterad så.. Men det är tufft. Jag misstänker att jag snart har två, blev lite sugen på en ny nu :crash

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
S1000XR
Härligt! :) Får se om vi kan mecka ihop Yipyips heli också. Behöver en hangar snart!

Köp hus Johan!

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari