Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Chaooo Alla från jönköping.....


Kommer förmodligen flytta upp till jönköping någon gång under hösten...
Vill ju då lära känna lite nytt mc folk där...

Många som åker sporthoj härifrån??? Eller är det motard bus i stan som gäller?

Finns de några schyssta cross och enduro banor i närområdet???


///Micke
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Mr_Mike skrev:
2476450 Chaooo Alla från jönköping.....

Finns de några schyssta cross och enduro banor i närområdet??
///Micke
Tjena Mike! Nädå alla kör inte motard. Jag ser att du som jag inte heller kompromissar utan kör sporthoj och cross isf nåt mittemellan :tummenupp
Cross och endurobanor finns både stora och små!


miesta: på lördag ska jag jaga hare med svärfar så ni slipper toktempo à la K-Man :D Dags att rasta hagelautomaten istället... längesen sist
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
K-Man skrev:
2477187 Tjena Mike! Nädå alla kör inte motard. Jag ser att du som jag inte heller kompromissar utan kör sporthoj och cross isf nåt mittemellan :tummenupp
Cross och endurobanor finns både stora och små!


Haha... Har faktiskt haft 3motarder... tycker de är skit kul.. Men man kan ju liksom inte dra till danmark så smidigt om man vill på semester eller något....

Har faktiskt funderat på att köpa mig en 660 me men 3hojar blir lite mycket pengar och underhåll...

Men toktempo gillar jag:yoparty

Så har ni någon schysst enduro slinga i närheten då...??? Norrahammar har väl en men får man tränna på den???

///Micke
 

thomas_h1

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ducati 748S -98, Tidigare Honda Hornet 900 -03(numera skrot), Suzuki 800 Marauder -00 och Suzuki GSX 400 F
Ut o åka!

Kan nog hända att jag sticker ut o åker en sväng på lördag. Man måste ju njuta av dom sista soliga o varma dagarna :cool:
 

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
thomas_h1 skrev:
2478846 Kan nog hända att jag sticker ut o åker en sväng på lördag. Man måste ju njuta av dom sista soliga o varma dagarna :cool:

Håller med, undrar om miesta fortfarande är på och om några fler vill med?
 

miesta

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2005
Ort
Jönköping
Hoj
smc barossa, Triumfh 600, Hyosung 650, CBR900RR, R1 99a just nu
Umiss skrev:
2479972 Håller med, undrar om miesta fortfarande är på och om några fler vill med?


Jag var på som fan men nu har det dykt upp en massa :va
Är ledig måndag. nån mer som är ledig?
Idag har jag bränt 15 mil dock. :yoparty
Såg dig umiss idag. var du vid kroatorpet åkandes?
 

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
miesta skrev:
2480320 Jag var på som fan men nu har det dykt upp en massa :va
Är ledig måndag. nån mer som är ledig?
Idag har jag bränt 15 mil dock. :yoparty
Såg dig umiss idag. var du vid kroatorpet åkandes?

Jag har vart ute i princip hela dagen så det är mycket möjligt att du såg mig, vet dock inte vart du menar med kroatorpet :) synd att du inte kan hänga med :(

Update: Någon som ska ut idag? Kan hänga på om ca 1-2 timmar om någon ska ut.
 
Last edited:

//Andreas//

Work hard, fly high!
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
R1
Hallå allesammans,,,,,ngn som ska ut och åka ngt idag? Eller är det ngn standardplats och tid som gäller för uppsamling på helger kanske?

Vore kul att åka till Tranemo eller ngt som jag förstått via forumet verkar vara en rolig väg...
 

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
//Andreas// skrev:
2483577 Hallå allesammans,,,,,ngn som ska ut och åka ngt idag? Eller är det ngn standardplats och tid som gäller för uppsamling på helger kanske?

Vore kul att åka till Tranemo eller ngt som jag förstått via forumet verkar vara en rolig väg...
Jag kan hänga med dig ut om du vill. Men då blir det lungt tempo för jag är gammal. (45+)
 

thomas_h1

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ducati 748S -98, Tidigare Honda Hornet 900 -03(numera skrot), Suzuki 800 Marauder -00 och Suzuki GSX 400 F
//Andreas// skrev:
2483577 Hallå allesammans,,,,,ngn som ska ut och åka ngt idag? Eller är det ngn standardplats och tid som gäller för uppsamling på helger kanske?

Vore kul att åka till Tranemo eller ngt som jag förstått via forumet verkar vara en rolig väg...
Jag e på! Förresten tror jag såg dej i JKPG city igår vid 6-tiden på kvällen(jag körde dock bil då...).
 

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
thomas_h1 skrev:
2483602 Jag e på! Förresten tror jag såg dej i JKPG city igår vid 6-tiden på kvällen(jag körde dock bil då...).
Ska vi synas vid atollen kl 12. Var ute och övningskörde med grabben 43 mil så jag är lite sugen på något högre tempo.
 

thomas_h1

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2006
Ort
Huskvarna
Hoj
Ducati 748S -98, Tidigare Honda Hornet 900 -03(numera skrot), Suzuki 800 Marauder -00 och Suzuki GSX 400 F
Silvervargen skrev:
2483608 Ska vi synas vid atollen kl 12. Var ute och övningskörde med grabben 43 mil så jag är lite sugen på något högre tempo.
Det blir bra!
 

//Andreas//

Work hard, fly high!
Gick med
5 Sep 2006
Ort
Jönköping
Hoj
R1
Hej igen... ja det stämmer nog att det var mig du såg, hade en kompis på en gul suzuki med mig också.

Om ni kan vänta till 12.30, så hänger jag också gärna på.
 

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
Tack för idag, var riktigt kul.

Kommer på det nu i efterhand, var det möjligtvis du silvervargen som hakade på oss mitt i stan sen igen en stund? Vi tappade ju bort er där emot slutet.
 

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
Umiss skrev:
2484118 Tack för idag, var riktigt kul.

Kommer på det nu i efterhand, var det möjligtvis du silvervargen som hakade på oss mitt i stan sen igen en stund? Vi tappade ju bort er där emot slutet.
Jajjamensan. Jag vek höger genom stan vid Kristinekyrkan. Sedan åkte jag över sandseryd, Taberg, Bratteborg hem till Vaggeryd. Som sagt: Tack för idag. Hoppas det är OK att "Gubben" hakar på fler gånger.
 

Umiss

Såld =(
Gick med
10 May 2006
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6
Silvervargen skrev:
2484474 Jajjamensan. Jag vek höger genom stan vid Kristinekyrkan. Sedan åkte jag över sandseryd, Taberg, Bratteborg hem till Vaggeryd. Som sagt: Tack för idag. Hoppas det är OK att "Gubben" hakar på fler gånger.

Förlåt, jag uppfattade det aldrig att det var du som hakade på. Tänkte inte att ni skulle hinna ifatt så jag trodde det var någon annan.
Och du får mer än gärna hänga på fler gånger, jag tycker inte det är så mycket "gubbe" över din körning, tvärtom så har jag en del saker att lära mig av dig :)
 

Silvervargen

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1-99+-05+-06+Honda CBR 600 -91
Umiss skrev:
2484480 Förlåt, jag uppfattade det aldrig att det var du som hakade på. Tänkte inte att ni skulle hinna ifatt så jag trodde det var någon annan.
Och du får mer än gärna hänga på fler gånger, jag tycker inte det är så mycket "gubbe" över din körning, tvärtom så har jag en del saker att lära mig av dig :)
Det är lugnt. Jag kan nog inte lära dig åka på bakhjulet iallafall. Sedan hoppas jag att ni tar det vackert därute. Läste precis om 2 dödsolyckor till idag. Inte kul alls. Vi Hörs och Syns.
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Silvervargen skrev:
2484508 Det är lugnt. Jag kan nog inte lära dig åka på bakhjulet iallafall. Sedan hoppas jag att ni tar det vackert därute. Läste precis om 2 dödsolyckor till idag. Inte kul alls. Vi Hörs och Syns.

var de dej man träffade på lovsjörakan för ca 2 veckor sen?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top