Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Kan du inte ta cykeln till jobbet då?
1730 kan funka för mig också...
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det låter intressant om vädret e schysst! Jag e på om jag får låna Kalles 750 (och jag måste ha mina racestövlar Kalle!)...:) 1700 kan bli något tight, slutar 1630. Är 1715 ok?
Låter som en plan! Jag slutar 15 så det är lugnt. Dina stövlar står och väntar på dig bredvid hojen Emmi :pannkyss

Vägen Bondstorp- N Unnaryd är jättefin numera och Tranemovägen är lika härlig som alltid. Inte jätteknixig så stora hojar funkar bra. Månsarp-Bondstorp är lite ojämn men det är det värt. Tranemokiosken brukar vara öppen till 19 så vi hinner käka glass där. Krävs ofta full tank Tranemo t.o.r så se till att ha tankat allesammans!
Har kört den här vägen en hel del i sommar så jag är öppen för andra förslag. :tungan

Körde en riktig långtur i söndags, 45 mil Vättern runt, på K5'an. Hökensås-Tidaholm-Skövde-Askersund-Laxå-Ödeshög-Gränna. Hittade en del fina vägar och smultronställen längs vägen. Riktigt kul! :tummenupp

Ses imon! Nu ska jag till Hovslätt och ordna en ny styrdämpare till K5'an
 
Last edited:

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Gärna Tranemo för min del - har inte kört den på två år iaf. (Har inte heller kört sporthoj på två år så räkna inte me nåt racetempo!)

1715 färdigtankat Atollen - om nån blir sen kan ni ju messa på 0709604722 så väntar vi.
 

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Atollen som i parkeringsplatsen eller är det jag blir snurrig i bollen i två dagar när jag åker till övre plan P-hus :tungan
Observera att det är obligatorisk närvaroplikt:rolleyes:
 
Last edited:

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Handledare i Jönköping

Jag ska ta MC körkortet innan säsongen är över tänkte jag.

Har precis kommit hem från långt utlandsjobb.

Finns det någon själ i Jönköping som kan tänka sig att vara handledare om/när jag köper en MC? Man vill ju itne köpa den i önödan då jag är nyinflyttad till Jönköping heller.

Jag tog bilkörkortet på en månad från att jag tog teorin och körde bil för första gången till att jag blev godkänd på uppkörningen och moppe har man ju kört i evigheter som tonåring så det borde väl gå relativt smärtfritt? =)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Gärna Tranemo för min del - har inte kört den på två år iaf. (Har inte heller kört sporthoj på två år så räkna inte me nåt racetempo!)

1715 färdigtankat Atollen - om nån blir sen kan ni ju messa på 0709604722 så väntar vi.
Atollen?? Det var väl sagt Shell Barnarpsg. innan... Är det Atollen som gäller nu?
Jooo, räkna med racetempo!!! :D Jag ska försöka ha båda hojarna tankade och klara när du kommer så slipper du lite stress. Ring när du åker från jobbet.
Jag ska ta MC körkortet innan säsongen är över tänkte jag.
Jag har varit handledare åt två av mina vänner och båda klarade kortet så det kanske går bra med dig oxå :D Jag är väl inte den som kör varenda dag iof men berätta vad du tänkt dig så ska jag överväga saken.
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Gärna Tranemo för min del - har inte kört den på två år iaf. (Har inte heller kört sporthoj på två år så räkna inte me nåt racetempo!)

1715 färdigtankat Atollen - om nån blir sen kan ni ju messa på 0709604722 så väntar vi.


Ok.... Va det inte Shell Barnarpsgatan som va sagt innan???:va
Dumt att vela ang plats ifall det är någon som kollat i tråden igår eller tidigare och inte är inne mer...Har ju ditt och kalles nr nu så det löser väl sig endå :)


///micke
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD

Jag har varit handledare åt två av mina vänner och båda klarade kortet så det kanske går bra med dig oxå :D Jag är väl inte den som kör varenda dag iof men berätta vad du tänkt dig så ska jag överväga saken.

Hyggo =)



Jag hade tänkt ta teorin väldigt snart och köpa en BMW Funduro ~94 eller liknande för att övningsköra på det också väldigt snart ( denna eller nästa vecka). Jag har gott om tid nu så där är det också lungt.

I vilket fall så uppskattar ja ditt svar.

Vad tror du om detta? Toror du mc:n klarar sig helskinnad?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Hyggo =) Vad tror du om detta? Toror du mc:n klarar sig helskinnad?
Vilken MC? BMW'n?? Det beror väl på din talang ;) Låter som ett bra val av förstahoj så det ska nog gå bra.

Innan du kan börja köra privat med handledare behöver man fylla i en blankett och skicka in så handledaren får ett tillstånd för övningskörningen. De kollar så man inte kör full alltför ofta eller heter Fürstenhoff... typ :rolleyes: :D
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
:6surkart Ähh...håll käft´n! Det var bättre förr! :4skrika
Atollen var en stor parkering - det fanns ingen bro, inget parkeringshus och framförallt så fanns det en grann chikan med nylagd asfalt förbi Atollen där man kunde fotpinneskrapa utan problem!:yoparty

Då var somrarna varma, solen sken, inget regn och framförallt inte 7 grader varmt i augusti...:finger

(Ni märker att jag inte har kört sporthoj sen 2004 va?)

Menmen... Shell Banarpsgatan 1715 it is!:D
Jag ringer när jag åker från jobbet imorrn Kalle, slutar 1630 så jag är väl hos dej strax efter, har skinnställ och grejer i bilen!
 
Last edited:

Harvest

Utbränd byrådirektör med väggkänning
Gick med
21 Aug 2006
Ort
jönköping
Hoj
Fabrikare
Vilket jä--a velande :notme :fakta vi kommer att ha sporthojare som flänger omkring över hela Jönköping. Nä nu får inte tant Emmi vara med och bestämma mer:D
SHELL BARNARPSGATAN 17.15
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Haha, jag har ju sagt Banarpsgatan ända sen ni påminde mig om att de va där ni brukar träffas numera. Dock så tycker jag att vi svänger förbi Atollen på vägen och kollar så ingen står där för säkerhets skull...

Spike.j - det är bara att hänga på! Jag har inte heller åkt med oss innan...:D
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top