Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

DRJones

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Ort
Norrahammar
Hoj
R1-01 CRF450HM(såld)
Verkar vara intresse för stunt&lek ändå!, vi kanske skulle dra ihop nått nån dag? Jag är på... Finns ju några bra rakor runt om här så... Varför det nu ska va rakt iofs ;) Så sjukt gött när man lyckas ta kurvor på bakhjulet...

Vilka är sugna på o öva wheelies/stoppies o annat dumt på lämpligt ställe? Alla är såklart välkommna, kan säkert bli ett bra läge för dom som inte är så duktiga, men som vill lära sig, att få lite vettiga tips med!

Jag, j-eke, werzion verkar på, nån mer? Så kan vi ju messa varandra om det är stunt på g...

Jo men visst e man på, säg till i god tid bara så man hinner döva smärtorna i nacken innan de e dags
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
PS3? Jag har en GH-gitarr men ingen konsol :D lira duell hos dig nån dag? :)

Jag har tyvärr varken GH-gitarr eller PS3 :gråta :4skrika
Jag utnyttjar kompisar för sådant :gnissla :D




FILMKVÄLL @ HÖGSKOLAN 25/7-08 KL.20.00

Jag funderar på att kolla upp möjligheten att dra ihop en modell större filmkväll (plus Guitar Hero!?) på högskolan dedikerad sporthoj.com
filmen jag hade tänkt vi skulle se är (självklart!) Travis & Nitro Circus 5 - Thrillbillies

Dels undrar jag om det finns det något intresse - och vad folket tror om det preliminära datumet 25/7-08 kl.20.00 (med siktet inställt på utgång för oss/dom vill det såklart)

Självklart fritt fram att plocka med sig polare :yoparty, Sporthoj.com-medlemmar som vanliga döda, finns inga krav, att vara intresserad av MC är en merit däremot.
Dryck och godis står man för själv, jag kan varken skita ut pengar eller popcorn ;)
Dock ingen alkohol (tills vidare iallafall, ska kolla upp det, men tror inte chansen är stor att det kommer tillåtas)

Deltagare-lista för Filmkväll:
1. Werzion
2. Peklund

Kommentarer, kritik, förslag, redan sett filmen? :)
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tjjjoooooooooo

Nu är hojen ihop skruvad och jag är redo för lite samåkning igen... :)


Verkar vara dåligt på den fronten, Hoppas vädret blir bättre snart så man kan börja åka på allvar snart.


///Micke
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Låter trevligt kan ni inte ha en sista anmälningsdag eller nått så man hinner kolla upp så man är ledig för det är så tråkigt om man anmäler sig men så måsten man avboka osv..... Filmen låter ju kanin för 3an och 4an har man ju sett ett antal ggr och både skrattat och gråtit åt =)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Njaoo... annars så är det ju bara att dyka upp om man kan, listan tänkte jag främst ha för att få ett hum om vilken nivå det är på intresset:

Deltagare-lista för Filmkväll:
1. Werzion
2. Peklund
3. Johan (ej SH-medlem)
 

Kryckan_Jkpg

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Gixxer 1000 k4
Tjena, nån här som har en gul VTR Firestorm? såg en gasade om en bil precis på strandgatan o vad det såg ut som så kom en civilbil i bra fart efter! såg riktigt kul ut tyckte jag,,, hehe. vit V70 men hann inte se plåtarna så jag är inte helt 100 på det var snuten men det såg misstänksamt ut! Hoppas han inte stannade om det nu var farbror blå!
 

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Åhh, jag vill också komma på filmkväll! Tyvärr är det lite långt härifrån, men när jag kommer till Sverige så hänger jag gärna på!
(Ne, saknar nästan inte hojåkningen alls...:gnissla:)
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Fasen vilken tur/lyx ni har med vädret idag, grattis grabbar (och eventuella tjejer)! :tummenupp


(nedanstående frågorna fast utan onödigt tjat: hur mycket/kommer ett skinnställ tänjas ut? blir det någon markant skillnad med eller utan underställ (så stor att man bör plocka en storlek större?)

Var iväg och provade lite skinnställ igår, och ett litet "tvivel" dök upp - provade bl.a. ett Berik storlek 50, satt som en smäck, speciellt i kör-ställning, kändes som att ett A4-papper inte kunde få plats emellan :D däremot blev tryckte det ner axlarna ganska bra när jag stod upp - men detta är något som borde tänjas ut va?
(testade storlek 52 också, satt helt okej, men lite löst på sina ställen, kunde t.ex. lyfta upp axlarna så långt jag kan, 3-4 cm eller vad det kan vara, och så låg den övre kanten av knäskyddet rakt på knäskålen när jag stod upp, inte bekvämt...)
Värt att nämna kanske är att jag glömde få med mig något underställ till affären, så det blev att prova på med enbart boxers på :yoparty något tanten i affären inte verkade ha något emot :D Något som kan påverkat känslan (förutom att det var ett helvete att få av sig dom när man väl blivit lite småsvettig hehe)

Åhh, jag vill också komma på filmkväll! Tyvärr är det lite långt härifrån, men när jag kommer till Sverige så hänger jag gärna på!
(Ne, saknar nästan inte hojåkningen alls...:gnissla:)

Hehe, vi får ordna upp en webcam åt dig ;)


Deltagare-lista för Filmkväll 25/7:
1. Werzion
2. Peklund
3. Johan (ej SH-medlem)
4. Jonas (ej SH-medlem)
 
Last edited:

pontus_n

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K1
Lite dålig uppslutning på mina "SMS en halvtimme innan vi ska åka"-åkningar tycker jag:) Fick kanske inte iväg det till alla igår onsdag, men de flesta iaf:) Ni missade Sund-Solberga-Nässjö-Bodafors-Ödestugu-Lovsjön-Jönköping! Vägen emellan Nässjö-Bodafors-Ödestugu var helt ok för sporthoj!
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Hota med självmord istället!


Min kedja på skinnstället har gått sönder, nån som har några tips på vem som kan fixa sånt?


Ja det fixar skomakarn nere på stan. Den som ligger på gatan in vid esters och jämter zaragon records. De Sydde ihop mitt ställ för det brutala beloppet 60kr :D

///Micke
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top