Nytt försök: Jönköping

Status
Ej öppen för fler svar.

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Typiskt så har man fått en axelskada och ska få besök nästa helg och missar banåkningen i Sviestad.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Typiskt så har man fått en axelskada och ska få besök nästa helg och missar banåkningen i Sviestad.
Wheelat för mycket så du slitit ut axeln? ;) Jag kan vakta superduken åt dig ett par veckor. Fastnade lite för den på provkörningen igår :tummenupp Byta jämnt mot min 750? :D
 

ZigBee

Ny medlem
Gick med
25 Aug 2007
Ort
Jönköping
Hoj
-07, KTM SuperDuke R & -07 KTM SD
Wheelat för mycket så du slitit ut axeln? ;) Jag kan vakta superduken åt dig ett par veckor. Fastnade lite för den på provkörningen igår :tummenupp Byta jämnt mot min 750? :D

Om jag ändå hade gjort nåt så vettigt. Haha, tack för förslaget. Jag ska försöka motstå det! :D jag har knappt hunnit köra nåt med den. Men visst är de grymma :tummenupp De sista jag lämnar de till är dig och Mike aka "demolition man". ;) Nä skämtåtsido.
 

Gasvillig

Medlem
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Luxembourg
Hoj
KTM Superduke 1290
Tjaba.

Gasar alla på var sitt håll eller vad händer? Inte många inlägg om åka för att vara så bra väder :va

Min superduke har stått på Nybergs halva veckan å väntar på mappning. Det strulade visst i flytten pga ny IP-adress, licens å sånt jag inte kan. Börjar bli riktigt nervös för att jag inte får den i morrn. :gnissla

Jag åker iaf till Linköping i morrn, får bli på gamle gixxern om det vill sig illa med alplitern. Tänkte ta småvägar på nåt långväga sätt, kanske en fika i Ödeshög. Kommer dock inte iväg förrän efter jobbet. Om nån som är sugen å haka på valfri sträcka (å gärna visa lite roliga vägar) så kommer jag tanka på Statoil Österängen kl 18.00. :tummenupp

//Marcus.
 

SuperMike

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Cbr954RR
Tjaba.

Gasar alla på var sitt håll eller vad händer? Inte många inlägg om åka för att vara så bra väder :va

Min superduke har stått på Nybergs halva veckan å väntar på mappning. Det strulade visst i flytten pga ny IP-adress, licens å sånt jag inte kan. Börjar bli riktigt nervös för att jag inte får den i morrn. :gnissla

Jag åker iaf till Linköping i morrn, får bli på gamle gixxern om det vill sig illa med alplitern. Tänkte ta småvägar på nåt långväga sätt, kanske en fika i Ödeshög. Kommer dock inte iväg förrän efter jobbet. Om nån som är sugen å haka på valfri sträcka (å gärna visa lite roliga vägar) så kommer jag tanka på Statoil Österängen kl 18.00. :tummenupp

//Marcus.

Jag ska ut och rulla både lördag och söndag har jag tänkt.
Lördag ska jag först till bilprovning och se vad dom har för roliga hojar man kan provköra, sen bär det av till Linköping för lite gratis åka på Sviestad. Söndag ingen särskilt planerat men om ngn har någon rolig tripp planerad så kan jag nog haka på.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag kommer (äntligen!) ställa på min hoj på fredag (1 maj), och infördess byta ut mina totalslitna en-gång-i-tiden-hade-dom-fäste-numera-slicks-däck till några nya sulor (Pilot Power tro?).


Hur var det i höstas, vet att iallafall jag inte genomförde den, men K-Man's Burger Run? Iallafall jag är fortfarande intresserad av den :yoparty
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ahaaa??!? Ja Burger Run ja. Det blev ju aldrig av nej :) Jag ställer nog också på min 'långfärdshoj' KåFemman runt den 1a maj och dessutom är jag ledig den 2-3 maj så vad sägs? Ska vi göra ett försök att köra:

Burger Run, Jönköping-Laxå lördagen 2a maj kl 10:00

Samling på Shell Barnarpsgatan förutsatt att det är fint väder!

Nu har jag inte kört de här vägarna på rätt länge så det är inte direkt färskt i minnet och det finns många olika roliga vägar men de är liksom inte på rad så vi får leta oss fram efter de bästa, mest grusfria vägarna om vi kommer iväg.
Hökensåsvägen till Tidaholm börjar vi med sen kommer vi att göra ett tankstopp i Tibro (ca 10 mil fr Jkpg) så även motarder med liten tank kan åka med. Därefter blir det genom Tiveden till Askersund där den underbara 205:an tar oss till Laxå och en Whopper på Burger King. Nån tråkig transportsträcka blir det tyvärr (201 N Tibro)

Egen tråd om Burger Run här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=203686
Anmäl dig i lista i den tråden om du vill med.
 

Bifogat

  • fkg_Tibro-rutt2.JPG
    fkg_Tibro-rutt2.JPG
    120 KB · Visningar: 58
  • fkg_Tiveden-rutt2.JPG
    fkg_Tiveden-rutt2.JPG
    123.2 KB · Visningar: 51
Last edited:

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Ahaaa??!? Ja Burger Run ja. Det blev ju aldrig av nej :) Jag ställer nog också på min 'långfärdshoj' KåFemman runt den 1a maj och dessutom är jag ledig den 2-3 maj så vad sägs? Ska vi göra ett försök att köra:

Burger Run, Jönköping-Laxå lördagen 2a maj kl 10:00

Samling på Shell Barnarpsgatan förutsatt att det är fint väder!

Blir det en lyckad runda så får du gärna köra en repris på den vid ett senare tillfälle..! :tummenupp Är i Stockholm hela nästa helg... :)

//Flying Finn
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Sommaren är lång min vän och nu har du karta över rutten. Hittar du inte Hökensåsvägen Habo-Tidaholm så finns den under vägtips här på SH. Den e rolig!
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Sommaren är lång min vän och nu har du karta över rutten. Hittar du inte Hökensåsvägen Habo-Tidaholm så finns den under vägtips här på SH. Den e rolig!

Så sant, så sant..! :nicka

Länge sen vi sågs nu, måste ta mig i kragen och komma förbi nån dag... :) :tummenupp

//Flying Finn
 

Flying Finn

Medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2013, KTM 990 Adventure
Jag har lagt Tranemovägen bland Jönköpings vägtips här på SH. Länk:

http://www.sporthoj.com/vagar/index.php?lan=182&tips=182

Hörru din blindbock... :D :krama Det är ju den länken jag oxå har hänvisat till..! :brinnerup :tummenupp


vart inne på eniro lite.. kan det vara den här..
syntes lite dåligt på länken under vägtips.. brukar vara expert på annars att se ut vägar jag tänker att jag ska åka sen åker jag nån helt annanstans (hittar inte :))

Du får helt enkelt masa dig ner till Jkpg, så ska vi ge dig en guidning..! :hihi

//Flying Finn
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Vilket radarpar ! pcrNiklas du hittar inte vägen och flying Finn kan inte komma i tid ni borde ju träffas! :tummenupp
 

Almqvist

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2008
Ort
Nässjö
Hoj
Triumph Daytona 675 -07
okej.. vart ute och åkte ikväll.. ska bara meddela att jag hittade den.. och den var riktigt fin.. ska ta och dra den nån mer dag nu snart när jag bytt däckena
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top