Nytt Försök : Mariestad !

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
okey.... Några andra som åker riktig hoj som är sugna? :D

Har fått hojen nu iaf. Föräldrarna kom förbi jobbet med kärran så man fick ut och provstarta den... Låter ju inte fel nånstans med Leo Vince :)

Synd att vädret passar bättre från skridskosegling... BRR!
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
okey.... Några andra som åker riktig hoj som är sugna? :D


Nog är man sugen alltid! Nu till helgen är det dock lite väl full bokat med
25:års fester mm. Kanske kan bli en kort sväng innan fest på lörd ut till Mc-kompaniet för att provköra Ktm Superduke och Aprilia Rsv Touno. Om man inte är för bakis på sönd skulle det sitta fint med en sväng efter man har tittat på Moto gp :tummenupp .

Nästa helg däremot blir det åka av. Då är det dessutom Bikedagarna i Trollhättan. Vore kul att samlas ett gäng och åka dit.
 

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
RasRas
Nog är man sugen alltid! Nu till helgen är det dock lite väl full bokat med
25:års fester mm. Kanske kan bli en kort sväng innan fest på lörd ut till Mc-kompaniet för att provköra Ktm Superduke och Aprilia Rsv Touno. Om man inte är för bakis på sönd skulle det sitta fint med en sväng efter man har tittat på Moto gp :tummenupp .

Nästa helg däremot blir det åka av. Då är det dessutom Bikedagarna i Trollhättan. Vore kul att samlas ett gäng och åka dit.

Vad händer för roligt på bikedagarna? Hänger på om det är bra väder :yoparty
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
Vet nån vad det blir för väder i helgen?? Vill ju ut och åka, bara man slipper lite av den här satans blåsten..

ÄR det någon som tänkt åka en sväng på sön typ? Är sugen att komma förbi och se vad det finns för trevliga vägar runt mariestad
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Vet nån vad det blir för väder i helgen?? Vill ju ut och åka, bara man slipper lite av den här satans blåsten..

ÄR det någon som tänkt åka en sväng på sön typ? Är sugen att komma förbi och se vad det finns för trevliga vägar runt mariestad

Enligt smhi.se får vi se fram emot 6-7 grader och regn.
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Bikedagar!

Vad händer för roligt på bikedagarna? Hänger på om det är bra väder :yoparty


Det är en rejäl klase bågar att kika på. Man får provköra några nya hojar. Lite jippon och uppträdanden. Matti Tepsa ska bland annat stunta där om jag inte minns fel. Bara det är värt att kolla på. Det brukar finnas gött käk. Men framför allt får man ju en skön sväng på hojen :tummenupp.

Bara att haka på. Jag ska försöka dra ihop ett gäng tänkte jag.
 
Last edited:

Firetwin

*Det löser sig alltid ska du se*
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Marietown
Hoj
Kawa Z1000 -03
Tja!
Antar att vi ska åka till BIKE på Lör. Snälla hjälp mig vad göra:confused: Fredagen innan har vi firmafest, o det slutar ju alltid som vanlig, speciellt när man vaknar på lördagen o känner efter!!! Men det går ju alltid att skita i o festa för att åka båge på lörd. Men nu till det stora problemet, min tjej fyller 35 på lördagen, eftersom vi inte bor ihop så kanske det kan vara trevligt att vakna upp tillsammans o fira lite, med det ena o det andra:tummenupp Inte kanske så poppis att dra iväg på morgonen, inte vara bakfull för den delen heller!! Men jag tror att jag har en lösning på det hela. Går på festen på fre o käkar go mat, skiter i o dricka. Vaknar upp på Lörd. firar lite innan vi drar till Bike. kommer kanske hem på eftermiddagen, bjur ut tjejen på fin middag. Vad tror ni om detta, (det låter ju inte klokt det här), skit samma. Ngn annan som har ett bra förslag??????????

Svar:..........................................

Mvh/Firetwin
 

Big D

Rött é snabbt!
Gick med
7 Mar 2005
Ort
Gbg
Hoj
Daytona 675 och TL 1000S
Ngn annan som har ett bra förslag??????????

Svar:..........................................

Mvh/Firetwin[/QUOTE]



Haha Jonas jag gillar inställningen! Klart vi ska åka till Trollhättan. Illa tajmat där med festen på fred. Jag tänkte först säga att du kunde gå dit käka go mat och bara ta ett par bärs och sen kila hem. Hehe men det vet vi ju alla hur det går när man bara ska ta "ett par bärs". Jag skulle inte dricka alls igår. Men om inte jag drack igår undrar jag varför jag är bakis idag :rolleyes: .

Låter som är nått på spåren där så kör på det tycker jag. Nu ska jag kila till bolaget och hrmm kolla på all dom fina flaskorna.

Ha en go helg grabbar!
 

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
tibro
Hoj
Triumph 800xc -14
jag är sugen på att åka... Vill nån åka en sväng på söndag så ring tel
0738-175 123 är så jävla sugen bara blåsten försvinner lite, kylan lever jag med :)
 

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Mariestad
Hoj
Honda CB 750F -82
Tror aldrig 5 mil i regn och 5 grader kunde vara så roliga :yoparty

Surt att man fick tillbaka känslan av att tvätta en vårskitig cross när högtrycken kom fram...
 

scritz

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2006
Ort
Mariestad
Hoj
Yamaha FZR600, Suzuki gtr 125 -86, (tidigare: Kawasaki KLR 600 med Motard-kit)
Nog är man sugen alltid! Nu till helgen är det dock lite väl full bokat med
25:års fester mm. Kanske kan bli en kort sväng innan fest på lörd ut till Mc-kompaniet för att provköra Ktm Superduke och Aprilia Rsv Touno. Om man inte är för bakis på sönd skulle det sitta fint med en sväng efter man har tittat på Moto gp :tummenupp .

Nästa helg däremot blir det åka av. Då är det dessutom Bikedagarna i Trollhättan. Vore kul att samlas ett gäng och åka dit.

Bikedagarna låter ju intressant =). Om jag får ihop det och vädret är ok så är jag nog också på. Har en Mc-polare i trollhättan som jag borde hälsa på så tänkte slå två flugor i en smäll =).
 

Firetwin

*Det löser sig alltid ska du se*
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Marietown
Hoj
Kawa Z1000 -03
Bikedagar i Trollhättan. Jag är med!! skulle bli fint väder i helgen, så förhoppningsvis är det bara att tuta o köra!! Hoppas vi blir ngr stycken!! Hörs vidare om det hela!!
 

Master

Numera röd
Gick med
11 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Såld!
Bikedagarna låter ju intressant =). Om jag får ihop det och vädret är ok så är jag nog också på. Har en Mc-polare i trollhättan som jag borde hälsa på så tänkte slå två flugor i en smäll =).

Du får ut o tjuvträna nu så du hinner med ner bara :D :yoparty
 

scritz

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2006
Ort
Mariestad
Hoj
Yamaha FZR600, Suzuki gtr 125 -86, (tidigare: Kawasaki KLR 600 med Motard-kit)
Du får ut o tjuvträna nu så du hinner med ner bara :D :yoparty

Hehe, tror det är lungt, jag kommer ikapp när herr polis stoppat dig ;). Är sjukt mycket poliser ute när det är bikedagarna i trollhättan, så inte den optimala dagen för att köra hoj. Iaf inte sporthoj, som inte går att köra lagligt med. (Jag har försökt att köra lagligt men trots att jag kör lungt så blir det nästan aldrig lagligt...)
 

yamahabert

mc turer på yamahan
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Norsborg
Hoj
Honda cb 900 1982
Hej på er i Mariestad

Synd bara att man bor i Stockholm/Norsborg =här finns inga vettiga mc åkare
längtar hem till Lidköping men Mariestad är gott nog bara att se till o börja med o flytta till civiliserade områden ?om man nu är välkommen som en fd 08
brukar vara van med det utrycket mvh Bert Nordberg :

mvh bert
 
Last edited by a moderator:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top