Jag förutsatte att folk som kör gata inte går ut i första bästa rondell och ger järnet för att hitta tid, och det gäller för övrigt med alla däck. När jag körde med dessa däck på gata så hade jag inte kört en meter på bana. Man behöver helt enkelt inte racetemp för att kunna köra aktivt, men för att elda allt man har första varvet, ja då behöver man värmare. Tror du verkligen att de skulle säljas till gatåkare i MC-butiker om de nu inte dög till att köra gata utan värmare??
Våtegenskaperna är jäkligt ruttna ja, men som sagt vem kör sporthoj i regn? Jag har kört med dessa däck i regn på bana (utan att pressa tider) och det funkar iaf.
Så klart att dom säljer däck i butiken som inte lämpar sig för gata.
Dom säljer även avgassystem, styren, bromsar, kåpor mm som heller inte lämpar sig för gata. Saker som faktiskt tom är olagliga att köra på gata med.
Jag jobbar extra i en mc-butik på sommaren och får dom här frågorna ofta.
Och allt för ofta träffar jag tjejer som köpt en sporthoj och har bandäck på hojjen, och inte själva förstår varför det är så halt.
"han jag köpte däcken av sa att det var racedäck och racedäck är ju mjuka och har superbra fäste"
Och mera fel kan man inte ha.