nytt mc-däck

Mort

Team Otakt
Gick med
5 Aug 2006
Hoj
KTM 300 EXC
Både fram- och bakdäck ser ut så här. Är det dags att byta?
Tyckte det va lite glatt när det regnat :va Är det bara jag som är känslig?
Jag har iofs inte kört Pirelli, så jag vet inte hur de känns när de ser ut så där, men jag tycker det ser helt ok ut. Jag hade kört vidare ett tag till. :)

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jag har nog kört strax över 1000 mil på beg race däck. Varför gillar jag det inte?
Inte är det för pga greppet, utan profilen på dessa däcken när dom är slitna är blä.
Nya fräsha gatdäck inom rätt segment är så förbannat mycket goare att köra på iom att profilen är som den skall.
Sen gillar jag o se när jag kanske kört för hårt/långt rakt fram så att däcket tappar formen, då blir jag extra taggad på favoritvägarna så att jag får tillbaka formen & känslan igen :tummenupp

Bifogat

• Sport tire positioning all brands.jpg
    Sport tire positioning all brands.jpg
    193.6 KB · Visningar: 230

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Är de någon som testat Maxxis? Om man får vad man betalar för så lär de ju vara kassa.?

Rymding

grön på mc.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2002 Kawasaki ZR-7S + 1991 Honda Dominator NX-250 + 2002 Kawasaki ZX-6R 636
Är de någon som testat Maxxis? Om man får vad man betalar för så lär de ju vara kassa.?

Jag har ett Maxxis bakdäck på min ZR-7S. Jag är positivt överraskad. Det är bättre än Bridgestone Battlax och Batlax2 i ett antal fall. Maxxis funkar mycket bättre greppmässigt i temperaturer under 12grader. Maxxis har bättre komfort och känner asfaltskarvar mindre, speciellt stor skillnar är det att Maxxis inte spårar på längsgående asfaltskarvar. Slitagemässigt tycker jag att det verkar som Maxxis är riktigt skapliga. På grus är Maxxis ljusår bättre än BB.

Jämför jag med Michelin Pilot road så är det ganska jämt med Maxxis, men något bättre komfort och grepp i varmt väder för Pilot. Dock är road märkbart sämre på grus.

Jämför man Maxxis med Pilot powers, så hänger inte Maxxis med i grepp. Power är nästan lika bra som Maxxis på grus.

Hoppas du fick nåt svar....

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Jo, alla svar är bra. Det kanske är för tidigt på säsongen ännu, för att få statistiskt underlag. Greppet på grus är väl sådär viktigt, då jag är i gruset så tenderar slitaget att koncentrera sig på ALLA andra ställen än däcken... då är det liksom försent..:näsblod. Vill gärna att däcken skall hjälpa till att undvika gruset. Såg att de även hade bandäck men det känns som om andra får vara testpiloter ett tag. Fegar nog ur och köper Supercorsa istället..

Dark_Messenger

Guest
Ingen som sett några relativt nya däck-tester??
Vill ha alternativ till PP 2CT...

Jag har precis sulat om från pp2ct till pirelli supersport. Än så länge har jag bara + att säga. Pirellidäcket äger 2ct duktigt. Det ända jag inte kan sia om ännu är livslängden på detta däck.

Efter dessa ska jag slå på ett set z6:eek:r jag har liggandes också. Mkt experimenterande blir det. :D

RobRas

Guest
Metzeler Sportec M3 är det något att ha om man mest kör gata och någon enstaka gång bana?

Dark_Messenger

Guest
Metzeler Sportec M3 är det något att ha om man mest kör gata och någon enstaka gång bana?

Polaren har haft sådana på. Eller vad det kanske recetek m3? Finns det några som heter så? I vilket fall är han mkt nöjd med detta däck! :tummenupp

RobRas

Guest
Efter mycket om och men så blev det ett par Michelin Pilot Power 2CT

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Hoj
GSX 1400
Har kört 1000mil på mitt, därav 100 på bana...e du ingen racefantom som blixtrar fram i snabba gruppen fungerar 2ct alldeles utmärkt.
Som andra tidigare sagt men det tål att förtydliga...de är allstå inte hårdare i mitten utan mjukare på sidorna.
Mitt tips...Michelin Pilot Power fram o ett Pilot Road 2ct bak...:tummenupp

Precis den kombinationen jag är på väg att prova på min GSX 1400. Bakdäcket har gått 550 mil 75-80% kvar

Hudik

Guest
Jag har köpt 2CT till mina hojar när det är dags för däcksbyte, jag tycker att det är ett kanondäck.

Länk för visning av uppbyggnad.. Här

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...